She's mine !! All mine !!!

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van tilt!
Lid vanaf: 02/06/2006
6423 berichten

Het is zover, compromis is getekend !

De ex-brandweerkazerne van Lebbeke !

Zocht altijd al iets speciaals, iets industrieels, iets met geschiedenis, iets anders dan de obligatoire "3 slaapkamers + koerken", iets groot, maar toch nog (heeeel) net te betalen, en dit is het geworden :

Gelegen aan de voet van de kerk, knal in het midden van het centrum van Lebbeke, mét "zicht op zee" ...

Zoals jullie zien is alles in prachtstaat ! Smile

De muren zijn goed, voor de rest is het gebouw leeg (of wat er staat van valse wanden etc.. moet er toch uit).

Eerste werk zou eigenlijk het dak zijn. Hier heb ik al direct een vraagje : wat is het best : een geïsoleerd plat dak, of zo'n dak met gebogen metalen platen ? Welk is het goedkoopst in aanschaf/plaatsing ? Welk is het best qua isolatie ?

Volgend werkje is : vensters en gevelbekleding op het eerste verdiep. Na een kleine zoektocht op het forum blijkt dat Marnix een potentiële kandidaat is ? Heb ik nu gedroomd, of heb ik een goeie maand geleden op de radio horen afroepen dat wijzigingen aan de voorgevel (in dit geval sandwichpanelen op de eerste verdieping) zomaar zonder bouwvergunning mogen uitgevoerd worden ?

Dan heb ik nog een vraagje : is het verschil in vloerverwarming en gewone verwarming met radiatoren echt *zo* groot ? Als het huis deftig geîsoleerd is kan een verwarming met radiatoren ook niet - bij wijze van spreken - dag en nacht blijven branden ?

Reacties

afbeelding van F-B
Lid vanaf: 03/08/2006
5069 berichten
afbeelding van paso
Lid vanaf: 16/11/2009
6539 berichten
Rapporteer

F-B;1970253 wrote:
Deze:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.509433929160408.1073741883.210064039097400&type=1

Binnenkort te koop terug te vinden op architectenwoning.be

't is wel in Wijnegem.

hm eigenlijk is dat een spijtige straat, vlak aan de sluis maar haast niemand daar kan de sluis zien liggen.

afbeelding van boondock
Lid vanaf: 09/09/2014
12 berichten
Rapporteer

MR;1969874 wrote:
Wat je allemaal niet tegenkomt al fietsend door Kortrijk: TEXAS SERVICE

https://www.google.be/maps/@50.8199936,3.2741486,3a,75y,90h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sQBLVuw5z1QOjiFDskIw6tA!2e0?hl=en

In het echt is het precies terug in de tijd als je er voor staat. Wel een beetje jammer van de appartementen er boven.

En foto is ook al van 2009, kan je ook zien aan de prijzen.

Foto is van 2013 hoor, want de koffiequeen wat verder in de straat heeft al haar nieuwe poort.

En staat waarschijnlijk ook niet meteen te koop, alhoewel meneer Kongolo toch al wat van leeftijd zou moeten zijn. Wel geen slechte buurt om te wonen* Wink

* als je tegen wat studentenlawaai kunt

afbeelding van tilt!
6423 berichten
Rapporteer

Gegokt en verloren. Het huis in A staat als "verkocht" Sad

Info ingewonnen over het douanekantoor. Ligt in blauwe zone (dus alleen geschikt voor openbare diensten etc) en één of ander ministerie ging er eerstdaags een bod op doen en die mannen hebben voorrang op een particulier Sad

The search goes on...

Iets *verschrikkelijk* knap zien staan maar buiten budget, misschien later meer hierover Blum 3

If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

afbeelding van Raf V
Lid vanaf: 22/10/2012
4881 berichten
Rapporteer

tilt!;1972281 wrote:
Iets *verschrikkelijk* knap zien staan maar buiten budget, misschien later meer hierover Blum 3

Van m'n moeder blijft ge af, zulle!

afbeelding van tilt!
6423 berichten
Rapporteer

Daar kan nochtans één en ander aan verbouwd worden :o:cool:

afbeelding van robin2cv
Lid vanaf: 08/02/2009
186 berichten
Rapporteer

http://www.immoweb.be/nl/Buy.Estate.cfm?IdBien=5249047&xgallery=gallery&xpage=1

Is wellicht uit uw buurt?

Met de mama ooit nog voor haar stempelkaart gaan aanschuiven als kleine snotter. Toen het van de politie was mijn papieren van mijne Dax gaan afhalen.

Jammer dat da bieden met gesloten envelop is. Zou wel iets zijn voor ons aan het startbod. Dan kunnen we de Kinepraktijk van de vrouw uitbreiden denk ik Smile

afbeelding van tilt!
6423 berichten
Rapporteer

Uit de buurt ja, en ook niet echt mijn ding vrees ik. Lintbebouwing, de gevel is opgef*ckt door die poort, die poort is voor zover ik zie de enige toegang (met een wagen) tot die koer/garage dus die moet blijven, en tenslotte: 350K en dan moet je nog beginnen... 200K aan verbouwingen ben je snel kwijt vrees ik. 't Zou me sterk verwonderen dat er iemand meer zou bieden dan die 350K minimumprijs.

Het verschrikkelijk knap spul waar ik van hoorde, heb ik verder niets meer van gehoord dus dat wordt ook geschrapt. We staan dus weer bij af.

afbeelding van tilt!
6423 berichten
Rapporteer

Shit gets real! Yahoo

Het verschrikkelijk knap spul waar ik van hoorde blijkt ineens a turn for the better genomen te hebben, echter kan ik er nu nog niet meer over vertellen.

Een andere kanshebber was dit:

Er zijn 2 dingen die ik meer haat dan fermettes en dat zijn:

1. Pyramidedaken

2. Spaanse daken

Dit was een combo van de twee Biggrin maar... het gebouw had iets. Was een openbare verkoop en de eerste zitdag had het quasi niks opgebracht, dan toch maar eens gaan kijken binnenin en ja... daar was zeker iets van te maken. Strikt bekeken kon je er zo in trekken, maar om het naar mijn (onze) normen te krijgen moest er toch nog eea. aan gebeuren. Dan zat je daar nog altijd met dat dak natuurlijk. Hoe je zo'n strak gebouw kan zetten en daar dan een Spaans pyramidedak op pleuren zal ik nooit begrijpen.

Still... Een woonkamer met "room for a pool billiard", en met zicht op de "ex-bureau": een platform van een 60m²  waar ik dus eigenlijk de flipperkasten en Porschkes kon zetten. Vanop dat platform zag je de living en omgekeerd. Mja, zoiets maakt veel goed. Vriendin had dan al zitten photoshoppen aan een foto en ze had dat dak verwijderd en er een plat dak van gemaakt, daarbij de 1e verdieping in sandwichpanelen zetten en dat hele gebouw zag er op slag 10x beter uit.

Gisteren ging de 2e zitdag dan door maar door "in te tekenen" op dat verschrikkelijk knap spul zijn we dan maar niet geweest.

Ik hoop zo spoedig mogelijk iets te weten want dit is *echt* mijn gedacht *music2*  O boy, o boy, o boy....

Anyway, men kan geen omelet maken zonder eieren te breken. De loft is on the block. She can be yours, al yours!!! Hieronder een link waar ik geprobeerd heb alles te vatten in een kleine site. Gelieve deze site zoveel mogelijk te delen en/of mij op fouten en onvolmaaktheden te wijzen.

www.dogleg.be

Tilt! (die zijn signature niet kan aanpassen, net zo min als zijn avatar, omdat de forumsoftware (nog) niet overweg kan met het ! in mijn naam, maar die toch probeert om de boel hier wat aan te zwengelen op zijn manier)

afbeelding van Bouwinfo-Admin
Lid vanaf: 14/07/2014
477 berichten
Rapporteer

voila, gedeeld Blum 3 omdat je opnieuw helpt aanzwengelen Smile .  Is de reden waarom je niet kunt wijzigen dat '!'...

toch eens zien of dat kan toegelaten worden, want er zijn er nog die daar miserie mee hebben...

afbeelding van tilt!
6423 berichten
Rapporteer

Thx!

De reden is idd dat uitroepteken. Ook als ik inlog komt "hij" daarover zagen maar hij geeft me wel toegang Dirol

Ik weet niet of er een "Tilt" zonder uitroepteken op 't forum zit? Anders mag dat uitroepteken verdwijnen hoor Wink

Ik kon (direct na het posten) ook geen edit meer doen van mijn bovenstaande post. De taalfouten, typo's  (en slechte zinsbouw) moeten jullie er dan maar bijnemen deze keer Wink

afbeelding van 3ss
Lid vanaf: 08/03/2010
4151 berichten
Rapporteer

Tilt, ge maakt me nieuwsgierig :-).
(en blij dat je terug bent Smile )

afbeelding van tilt!
6423 berichten
Rapporteer

Thx, glad to be back, al heeft het wel een tijd geduurd eer ik doorhad dat de URL veranderd was en dat de eerste post telkens terugkeert op elke blz.

Het spul hierboven (met Spaans pyramidedak) is uiteindelijk 360K gegaan. Peanuts dus... Dit geeft aan dat 't in de (duurdere) huizen echt wel crisis is. Zoiets deed een paar jaar geleden makkelijk 800K. 't ligt op 2 bouwgronden!

Echter hebben we alles gezet op dat ander pand. 't zou te mooi zijn om waar te zijn maar kijk, niet geschoten is altijd mis.

Een garage van 80m², een hobbyruimte van 170m², een vierkante doos, een schacht voorzien om een lift te plaatsen, walk-in frigo...

't Is eigenlijk de kazerne, maar dan in 't nieuw en in 't groot. Ik twijfel eerlijk gezegd om er foto's van te plaatsen omdat ik eigenlijk liever in de toekomst een beetje anoniemer door het leven zou willen gaan. Moesten we erachter pakken dan post ik het wel hoor Wink

afbeelding van Raf V
Lid vanaf: 22/10/2012
4881 berichten
Rapporteer

Wat'k al een tijdlang hoor, is dat mensen geen grote huizen met grote gronden meer willen. Het onderhoud is te duur of ze hebben er de tijd niet voor. Kleinere huizen zijn dus eerder in trek (maar nog groot genoeg natuurlijk)

Dat geval met die Spaanse pyramidedaken... Ik zie 100% wat ge bedoelt. Gewoon die daken er af en't is al direct volledig wat ge zoekt, van zicht.

afbeelding van tilt!
6423 berichten
Rapporteer

Och Raf, de mensen... Ik hoor dat allemaal graag zeggen.

Als je gepensioneerd bent, al wat je wil, maar anders... Mijn eerste huis was ook een GB met een gevelbreedte van 4.5m, maar ik kon wel uit mijn mond krijgen dat ik dat kocht omdat ik niets anders kon betalen, en daar wringt bij velen het schoentje.

Ik kan ook verstaan dat er mensen zijn die tegen dat onderhoud op zien, net zoals er mensen zijn die effectief liever doodvallen dan met een P te rijden. Ik zie ook op tegen dat onderhoud, daarom was de kazerne zo de max, onderhoud = noppes, maar ik ben ook zot van een brede grond met een kloef van een huis op, vooral als dat huis precies gezet geweest is met de intentie om daar een grote hoop coole shit in uit te stallen, en laat ik daarvoor nu net geen plaats meer hebben in de kazerne.

Zal es aan de vriendin vragen of ze die aangepaste foto van het pyramidehuis nog ergens liggen heeft. Buitenkant was direct de max, maar ja, begin maar eens met een perfect waterdicht dak eraf te knallen omdat 't je niet aan staat. Zonde van 't geld en de  resources. Op de foto kan je ook zien dat de indeling eigenlijk compleet van de pot gerukt was (alleen daarvoor al wou ik het ;)), je hebt niet één dak, maar 4 verschillende daken. Begin maar hé... Nu ja, voor dat geld zou ik het direct gewild hebben, we hebben nu weer gegokt op een ander (dat we allebei knapper vonden) en hopelijk lukt onze gok deze keer wel.