Fotoverslag - Totale verbouwing GB +/- 1900 te Hasselt

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van janaxis
Lid vanaf: 19/03/2011
309 berichten

Beste forumleden,

Na al meer dan een jaar bezig te zijn met mijn verbouwing, vind ik het toch eens tijd om eens een overzicht te geven. Ik volg hier op het forum met veel plezier de fotoverslagen van andere verbouwingen zoals TCO & HaerdenC (bedankt trouwens daarvoor, zeer leuk om te volgen!), dus het is tijd dat ik eens wat terugdoe voor het forum Wink

Even kort overzicht:

Het huis is het laatste huis gelegen in een kort doodlopend straatje van 50 meter lang in het centrum van Hasselt. Op het einde van de straat is een toegang tot een privé parking, waar 's avonds en in het weekend vrij geparkeerd mag worden, en waarlangs ook vrachtwagens & betonmixers de achterkant kunnen bereiken.

Eind december 2010 werd de akte verleden, en kon het avontuur officieel beginnen. De eerste helft van 2011 was vooral sloopwerken en voorbereiding, de tweede helft was al wat meer gefocust op opbouwen gelukkig. Alles wordt & werd zelf gedaan (met soms wat hulp van een handige vader gelukkig), op het vernieuwen van het dak, het metsen van de achterbouw, en de nieuwe ramen na. Ik heb dankzij mijn persoonlijke situatie de eerste helft van 2011 alle vrije tijd erin kunnen investeren, en heb de laatste vijf maanden bijna voltijds eraan kunnen doorwerken. Momenteel ben ik beperkt tot werken in de weekends en af en toe 's avonds, dus gaat het wat trager Wink

Ik zal mijn best doen om foto-gewijs stelselmatig te updaten tot huidige toestand, en dan regelmatig updates te voorzien hopelijk!

Hieronder alvast de plannen, de inrichting van de ruimtes zal nog veranderen, maar de structuur staat al uiteraard Wink

De vloeren in de bestaande hoofdbouw bestaan uit houten vloerbalken, en de wanden worden volledig langs binnen geïsoleerd, en dan wordt er met metalstuds een voorzetwand voor geplaatst (zie verder).

Reacties

Pagina's

afbeelding van janaxis
Lid vanaf: 19/03/2011
309 berichten
Rapporteer

Gielleke;1774052 wrote:
Vraagje?

Welke dikte van OSB heeft u gebruikt tegen de schuine wand in het dak aub?

Verschil met het verticale gedeelte qwa dikte?

Bedankt!

voor tegen de schuine kant van het dak heb ik 12 mm gebruikt, net als tegen de metalstuds gaat komen (achter de gyproc, net als bij schuine wand dus).

De vloeren zijn 22mm, de wand in de gang 18 mm omdat ik deze als eerste gewoon in de Brico ben gaan halen.

afbeelding van archiklusser
Lid vanaf: 20/09/2007
9678 berichten
Rapporteer

Naast versteviging van de wand heb ik die 12mm OSB toegepast om het houten skelet meer draagkracht te geven. In de woning van mijn ouders bleek de hoofddraagwand te bestaan uit een houtskelet van 40x60 hoh 400, bekleed met Gyproc. Allereerst heb ik het houtskelet vervangen door 46x71 hoh 450 en deze 2-zijdig bekleed met OSB. Als komende winter 3 meter sneeuw op het dak blijft liggen dan is dat geen probleem.

afbeelding van archiklusser
Lid vanaf: 20/09/2007
9678 berichten
Rapporteer

Naast versteviging van de wand heb ik die 12mm OSB toegepast om het houten skelet meer draagkracht te geven. In de woning van mijn ouders bleek de hoofddraagwand te bestaan uit een houtskelet van 40x60 hoh 400, bekleed met Gyproc. Allereerst heb ik het houtskelet vervangen door 46x71 hoh 450 en deze 2-zijdig bekleed met OSB. Als komende winter 3 meter sneeuw op het dak blijft liggen dan is dat geen probleem.

afbeelding van Gielleke
Lid vanaf: 30/06/2009
731 berichten
Rapporteer

Oke, dankje voor het antwoord.;)

Veel succes met de verbouwing...

afbeelding van Gielleke
Lid vanaf: 30/06/2009
731 berichten
Rapporteer

Oke, dankje voor het antwoord.;)

Veel succes met de verbouwing...

afbeelding van dim
Lid vanaf: 29/07/2006
1216 berichten
Rapporteer

wow, echt chique hoor janaxis en zo cool om zo de vorderingen te kunnen volgen!

Pagina's