Watergroep 2020

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van jonas87
Lid vanaf: 08/01/2020
3 berichten

Ik heb in de eerste week van januari 2020 bij de watergroep een wateraftakking aangevraagd voor mijn bouw. 3 weken later een offerte ontvangen, getekend en teruggestuurd. Autoreply ontvangen dat de offerte goed is aangekomen. In Maart eens contact opgenomen met de klantendienst, de algemene wachtijd was zeker 4 maanden na aanvraag, over mijn dossier specifiek geen info. Then corona happened. 3 weken geleden nog eens contact opgenomen, deze keer iemand die het moest navragen bij de betrokken dienst, niets maar van gehoord. We zijn dus al 5 maand sinds aanvraag.

Dit is in regio Leuven. Nu gelukkig heb ik buren die mijn IBC ton van 1000L kunnen vullen dus mijn bouw kan verder. In de herfst verwachten we wel te verhuizen, stel je voor zonder water, 9 maand na aanvraag. Op basis van google reviews voor Watergroep Leuven zie ik wel het niet ongekend is om bij hen tegen frustraties aan te lopen. Heeft nog iemand zo'n ervaring met de watergroep? In 2020? Het ligt daar precies serieus op zijn gat. Enig advies?

Reacties

afbeelding van stefan
Lid vanaf: 10/03/2006
27604 berichten
Rapporteer

Bellen, mailen, ...
Tot als je uitvoeringsdatum hebt.

succes

afbeelding van Caroto
Lid vanaf: 27/10/2019
710 berichten
Rapporteer

De logistieke en planningsorganisatie is een ramp. Zeg maar alles wat er 'op den bureau' moet gebeuren.  De mannen (en vrouwen) die de baan opgaan leveren uitstekend werk. Al meermaals bemerkt de laatste maanden. Blijven bellen en probeer intern telefoonnummer te pakken te krijgen van een technische dienst ipv een ander frontoffice.

Amateurke 2

afbeelding van invis
Lid vanaf: 07/01/2018
185 berichten
Rapporteer

Idem hier in Oost-Vlaanderen met andere nutsvoorzieningen.

Officiële aanvraag ingediend voor rioleringsaansluiting bij "riopact/gemeente". Automatische mail terug dat ik zeker niet  moest polsen en dat de aanvraag goed ontvangen is.

Een maand later pols ik even via e-mail bij dat zelfde adres, opnieuw met de gemeente in cc (dat moet hier).
Mail terug van Riopact dat ze niks weten van mijn aanvraag. Persoon van de gemeente antwoord dan met mijn orginele e-mail eraan.
En dan schiet het in gang ...
Nu goedgekeurde offerte ingediend. Weer al een maand radiostilte.
Moest je dan nog een link krijgen waarop je de status kan opvolgen. Maar dat zal wel voor in 2050 zijn ofzo voor als ze eens aan moderniseren denken.
Hoe dergelijke bedrijven kunnen blijven overleven is een raadsel.

afbeelding van knessel
Lid vanaf: 08/07/2006
1163 berichten
Rapporteer

Hoe die overleven?  Simpel, je hebt geen andere keuze dan bij de monopolist te gaan. 
En bepalen zij hoe dat allemaal gaat.  Vergeet niet dat dat eigenlijk verdoken ambtenarij is hé.  :-) 
Bij Eandis helaas net dezelfde ervaring gehad ...

afbeelding van roosen00
Lid vanaf: 20/11/2016
107 berichten
Rapporteer

knessel 

... Bij Eandis helaas net dezelfde ervaring gehad ...

Eandis bestaat niet meer.
Dit sinds de fusie met Infrax, nu moet je fluvius gebruiken.
Ze zijn daar nogal gevoelig aan bij ons. 

afbeelding van julien
Lid vanaf: 12/03/2006
6438 berichten
Rapporteer

roosen00 schreef:

knessel 

... Bij Eandis helaas net dezelfde ervaring gehad ...

Eandis bestaat niet meer.
Dit sinds de fusie met Infrax, nu moet je fluvius gebruiken.
Ze zijn daar nogal gevoelig aan bij ons. 

Eandis bestaat niet meer, tot je netvergoeding moet betalen...

Dan bestaan infrax, gaselwest, ... plots weer wel

Bende %µ£*$$***

Een AutoCAD probleem? www.cadsite.be

afbeelding van Mielen3891
Lid vanaf: 22/10/2018
51 berichten
Rapporteer

Ik ken het verhaal. Wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt. (En ervoor met de elektriciteit/tv ook eigenlijk)

Wij hebben tot 2 dagen voor het plaatsen van onze eind chape (vorige week) gewacht op onze (voorlopig definitieve) aansluiting. Ik denk dat ik er toch een 5-6 tal keer voor gebeld heb.
En ik kan niet zeggen dat de mensen van de watergroep niet willen helpen of meedenken, ze waren altijd heel behulpzaam en vriendelijk...
Ik denk dat het eigen is aan de nutsleidingen-sector om even te moeten wachten...
Of het correct is, dat is een andere vraag.

Wij hadden ook het geluk dat wij tijdens de bouw en vooral ook tijdens de pleisterwerken een slang van de buren mochten gebruiken.

afbeelding van Woubeir
Lid vanaf: 16/09/2008
1585 berichten
Rapporteer

Eind januari de aanvraag voor een aftakking ingediend, na een tijdje te horen gekregen  dat het 22 april ging gebeuren en zo is ook geschied.

Tot daar toe de uitvoering die best efficiënt is verlopen. De communicatie daarover in de tussentijd was daarentegen helemaal anders. Dus ergens in februari vernomen dat de aansluiting op 22 april ging plaatsvinden. Ergens rond 20 maart dan maar even gepolst of wegens COVID19 die datum nog steeds zo gepland was met als antwoord: momenteel veel onduidelijkheid, alleen de dringende zaken gebeuren en hoe de zaken in de volgende weken gaan verlopen, weten we niet. Rond 15 april dan nog eens gepolst hoe het nu net zat aangezien aangezien we nog enkele voorbereidende werken moesten uitvoeren. Medewerkster aan de telefoon vond onze account, maar het veld met de uitvoeringsdatum was leeg wat volgens haar  waarschijnlijk dan betekende dat er op 22 april geen aansliting voorzien was. Op 22 april plots telefoon: de aannemer die de aansluiting kwam doen, stond aan de werf. Wij vielen dan ook volledig achterover van verbazing. En vloeken maar natuurlijk want de voorbereidende werken waren niet gebeurd. Gelukkig lag de mantelbuis er wel al en hebben die mannen dan zelf de put gegraven. En wij hebben ook geen cent meerbetaald dan op de offerte.

mvg,

WB