huis van 200000 euro??? Hoe doe je dat?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van hermansg
Lid vanaf: 05/12/2006
14 berichten

Ik zie dat de meeste mensen minstens 200000 euro voor de bouw van hun huis betalen. Hoe kunnen jullie toch zoveel geld lenen? Of hebben jullie zoveel spaargeld of wat? Mijn echtgenoot werkt voltijds als ingenieur, en ik ben tandartsassistente, ik werk 30 uren per week. Dus heel weinig verdienen we ook niet. Wij kunnen misschien maximaal 210000 euro lenen, voor huis en bouwgrond! Of kan je ergens supervoordelig lenen of zo??

Reacties

Pagina's

afbeelding van RoelG
Lid vanaf: 04/12/2006
1790 berichten
Rapporteer

jann wrote:
Hallo,

ook wij hebben bouwplannen en ons budget voor enkel de woning is 200000 EUR. Zijn van plan te helpen waar het kan. Sommigen zeggen dat dit mogelijk is en anderen zeggen van niet, en op de duur weet je het niet meer :cry: .

Is woning OB met plat dak, bovenverdieping kleiner dan gelijkvkoers

Wij hadden ook gehoopt hierop. Hangt van veel faktoren af: welke fundering ga je nemen? Moet je paalfundering zetten, kelder of kan je gewoon op een strookfundering beginnen of plaatfundering... Da's al eerste stap: grondonderzoek dus.

Dan constructie van het huis: geen moeilijke kantjes: hoe meer beton en ijzerwerk: hoe duurder natuurlijk. Als je dit niet hebt (geen vide's of dergelijke) scheelt het natuurlijk ook wel. En als laatste: welke afwerking wil je? Ga je overal Anyway doors hangen (ik zeg maar iets) of zijn verfdeuren ok? Wil je parket of laminaat... Wil je een Miele keuken of is Ikea ook goed... Je begrijpt dat dit van zeer veel faktoren afhangt.

Persoonlijk: als wij een ander type huis hadden gekozen was het ons ook gelukt. Maar we hebben de architect een beetje carte blanche gegeven en dat resulteerde in veel moeilijke constructies... Smile

afbeelding van jann
Lid vanaf: 21/01/2008
209 berichten
Rapporteer

@ mod, heb toch nog chance Lol .

hangt idd van veel factoren af, nu veel fantasietjes willen we ook niet maar het zal zoals met alles zijn, compromissen zoeken en toegeven. Maar we geven niet op Smile .

Op 1 okt eerste gesprek bij onze architect. We zulen dan hopelijk meer weten (of net minder).

afbeelding van Nick
Lid vanaf: 21/08/2006
2148 berichten
Rapporteer

Doe het zelf. wij betalen exact de helft van wat de architect ons in z'n raming liet zien. We hebben wel twee jaar bezig geweest maar je moet er iets voor over hebben (enkel weekends). Tot nu toe hebben we nog niet teveel moeten laten, maar als het einde nadert moet je bijna altijd keuzes gaan maken.

afbeelding van Icecoldkillahh
Lid vanaf: 17/07/2006
8163 berichten
Rapporteer

Nick wrote:
Doe het zelf. wij betalen exact de helft van wat de architect ons in z'n raming liet zien. We hebben wel twee jaar bezig geweest maar je moet er iets voor over hebben (enkel weekends). Tot nu toe hebben we nog niet teveel moeten laten, maar als het einde nadert moet je bijna altijd keuzes gaan maken.

Op het einde moesten we kiezen tussen binnendeuren of inbouwkachel. Tis het eerste geworden. Inbouwkachel komt volgend jaar

DHZ nick??? Pas op want ge moogt daar niet meer over stoefen hier he, dat het zo goedkoop is.... :?

Nee jann, DHZ is de meest besparende oplossing als je niet wil inkrimpen aan quantiteit

afbeelding van Nick
Lid vanaf: 21/08/2006
2148 berichten
Rapporteer

Icecoldkillahh wrote:
Op het einde moesten we kiezen tussen binnendeuren of inbouwkachel. Tis het eerste geworden. Inbouwkachel komt volgend jaar

DHZ nick??? Pas op want ge moogt daar niet meer over stoefen hier he, dat het zo goedkoop is.... :?

Nee jann, DHZ is de meest besparende oplossing als je niet wil inkrimpen aan quantiteit

Hah! Wij zitten zonder binnendeuren, maar MET de Bellfire Horizon XL Blum 3

(dit geheel terzijde)

afbeelding van Blokker_1999
Lid vanaf: 22/10/2006
2177 berichten
Rapporteer

Na 3 jaar hoofdzakelijk enkel zaterdagen ben ik van plan van deze maand nog in mijn woning te trekken. In de woning zelf is minder dan €100 000 gekropen. De woning staat er en alle comfort is aanwezig, maar voor de binnen en buiteninrichting is geen euro meer over. Ik sta echt op de rand van het bankroet.

Wat ontbreekt er binnen zoal : eetkamer, zithoek (heb toch 1 zetel), binnendeuren, chappe/vloer in de garage, binnendeuren, afgewerkte trappen, badkamermeubel en nog een hele waslijst.

Je kan een woning zetten voor weinig geld, maar dan moet je zo goed als alles zelf doen en er rekening mee houden dat de afwerking een plan is op lange termijn.

afbeelding van Bungoo
Lid vanaf: 14/03/2006
1028 berichten
Rapporteer

Blokker_1999 wrote:

Je kan een woning zetten voor weinig geld, maar dan moet je zo goed als alles zelf doen en er rekening mee houden dat de afwerking een plan is op lange termijn.

dan zet je geen woninng voor weinig geld, je spreidt gewoon de kosten. Op het einde van de rit zal je woning ook geen 100.000 meer gekost hebben he blokker!

Pagina's