• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Huis bouwen met 135000 (exclusief grond)

Lid geworden
28 jul 2007
Berichten
105
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik weet het, ik heb het forum doorgenomen en er is hier al veel over geschreven, maar ik ga de vraag nog maar eens stellen. Hier in de buurt is het mogelijk een stuk grond aan te kopen voor een schappelijke prijs. Mijn vraag is: is het mogelijk een huis te bouwen met 135000 euro? Ik bedoel hiermee het huis zelf, zonder de grond, maar wel ALLE kosten inbegrepen.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
In belgische franken 5,4 miljoen



afhankelijk van wat je wilt natuurlijk,

maar het is een zeer krap budget
 

Saurus

Lid
Lid geworden
14 aug 2007
Berichten
863
Waarderingsscore
0
Punten
16
Koop het Belgisch Budget Bouwboek.



Zeer mooi boek, met allemaal projecten <150.000 exclusief grond, archi, studiekosten, aansluitingskosten...

Geeft je meteen een goed idee van wat allemaal mogelijk is.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
zelfbouw? Dan is het misschien mogelijk(afhankelijk van de grootte) als het door aannemers gedaan wordt vrees ik er een beetje voor
 

Carembeu

Lid
Lid geworden
6 apr 2006
Berichten
144
Waarderingsscore
6
Punten
18
Saurus wrote:
Koop het Belgisch Budget Bouwboek.



Zeer mooi boek, met allemaal projecten <150.000 exclusief grond, archi, studiekosten, aansluitingskosten...

Geeft je meteen een goed idee van wat allemaal mogelijk is.



Inderdaad zeer mooi boek. Overlaatst nog een discussie gehad met een architect over de budgetten die hier gehanteerd worden. Volgens zijn mening heb je de dag van vandaag al 25000 Euro meer nodig om dezelfde woningen te bouwen als in het boek. Blijkbaar stijgen de prijzen in de bouw redelijk sterk in vergelijking met andere producten en diensten.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
Saurus wrote:
Koop het Belgisch Budget Bouwboek.



Zeer mooi boek, met allemaal projecten <150.000 exclusief grond, archi, studiekosten, aansluitingskosten...

Geeft je meteen een goed idee van wat allemaal mogelijk is.



mja denk dat het eerder =150.000 is ipv <150.000

Maar idd een prachtig boek om inspiratie op te doen voor mooie moderne lage budget woningen.



en de materiaal prijzen zijn op minder dan een jaar maar liefst 10% gestegen, dus ja! BOUWEN IS DUUR
 
G

Guest

Guest
ditto over het Belgisch Bouwboek, prachtig boek, prachtige ideeën en huizen, maar zoals al in een topic over dat boek gezegd : over de prijzen overal heb ik zo mijn eigen mening, zeker als je dezelfde woning dit jaar zou laten zetten.



betreft je budget voor je huis :



135000 is doenbaar, Young Budget Homes en Huyzentruyt hebben een speciaal budget reeks huizen, die je met dat budget kan zetten.
 

V-D

Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
411
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is te doen, indien je zelf redelijk veel zaken zelf doet en sommige zaken voorlopig weglaat. (denk aan afwerking badkamer, degelijke keuken enz.)

Wij hebben bedragen uitgespaard door mee te dienen in ruwbouw, zelf te tegelen, chapé en bezetten, elektriciteit.

De rest is uitgegeven aan aannemers.
 

Pigjes

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
3.170
Waarderingsscore
21
Punten
38
Wij hebben een SOD voor 124300 euro. Daarbovenop komt nog een keuken van 5000 euro. Wij kozen wel voor overal ingemaakte kasten, dus die prijs is wel meer dan 5000, maar dat doet er niet toe. Alles is dan af, we moeten alleen verven. Alle kosten zijn echt geteld. Degelijke firma die al meer dan 80 jaar werkt. Er wordt alles aangesloten tot aan/in de straat. 2500-3000 euro aansluitkosten komen erbij door de energie - en waterleveranciers. Dus, voor pakt 133.000 € heb je een huis SOD en niet bij een zeverfirma. Reken dan nog 8000 euro voor de architect en de VCA en je bent er. Dat is dan 141.000 zonder grond.



Wij hebben een speciaal bad, 2 verhoogde toiletten, extra brede deuren, een wreed ruime inloopdouche en als het huis niet zo ruim was voor rolstoelgebruik, hadden we er 2 slaapkamers van kunnen maken ipv 1. Het is een HOB, maar daar het van de geburen afstaat voor 25 cm, wordt het gebouwd als een OB, alles gelijkvloers. Het is geen groot huis, maar alles zit erin.
 
Lid geworden
23 feb 2007
Berichten
707
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kenneth wrote:
Ik weet het, ik heb het forum doorgenomen en er is hier al veel over geschreven, maar ik ga de vraag nog maar eens stellen. Hier in de buurt is het mogelijk een stuk grond aan te kopen voor een schappelijke prijs. Mijn vraag is: is het mogelijk een huis te bouwen met 135000 euro? Ik bedoel hiermee het huis zelf, zonder de grond, maar wel ALLE kosten inbegrepen.



de vraag is ook, hoe groot wil je bouwen?

Tel 1000 eur per vierkante meter en je komt er volgens mij
 
Lid geworden
28 jul 2007
Berichten
105
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben opzoek naar iets kleiners dan ik nu heb, dus echt groot zie ik het niet. Een compacte woning met inkom, living, keuken, badkamer en 2 of 3 slaapkamers. Ik heb zo een beetje naar alles gekeken, maar voor bv. een 2-slaapkamer appartement heb ik echt geen 180000 euro over en geloof me dat zijn de prijzen die ze hier durven vragen!



Kennen jullie soms bouwfirma's waar voorbeelden van woningen met zulke prijzen te vinden zijn?



@ pigjes: Welke firma is dit?
 
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
268
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kenneth wrote:
Ik ben opzoek naar iets kleiners dan ik nu heb, dus echt groot zie ik het niet. Een compacte woning met inkom, living, keuken, badkamer en 2 of 3 slaapkamers. Ik heb zo een beetje naar alles gekeken, maar voor bv. een 2-slaapkamer appartement heb ik echt geen 180000 euro over en geloof me dat zijn de prijzen die ze hier durven vragen!



Kennen jullie soms bouwfirma's waar voorbeelden van woningen met zulke prijzen te vinden zijn?



@ pigjes: Welke firma is dit?



Denk eraan dat je niet alleen de prijs van je huis moet bekijken, maar ook de intrest aan de bank / aansluitingskosten (water, gas, electr, ...) / notariskosten ....

Uiteraard moet je dan nog een keuken , badkamer, enz enz enz ... kopen.





Als je veel meehelpt en veel zelf doet, kan je er wel komen , en je zal echt moeten uitkijken met je geld maar ik vrees dat het niet zal lukken met dit bedrag ...
 
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
160
Waarderingsscore
1
Punten
0
Zoals je zelf zegt: "alle kosten in".

Ga eerlijk met u zijn,je gaat er niet komen :evil:

Dit is niet slecht bedoeld,maar dat is mijn gedacht.

Beter voorkomen dan genezen hé

Misschien een beetje langer wachten en sparen,sparen sparen.

Greetz
 
Lid geworden
2 feb 2007
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
JA! wij bouwen met een budget van 130.000euries een HOB! beneden 17*7, verdiep onder dak 9*7 en afwerking niet goedkoop. maar wel zoveel mogelijk zelf doen, alé bijna alles en geduld hebben in zoektocht naar materialen é.
 
Lid geworden
10 okt 2006
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij doen alles zelf en hebben raming van 115.000. Hebben dan ook nog eens 15.000 reserve die op mag, maar niet moet :)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan