bouwproject - budget 250.000€

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van rvh
Lid vanaf: 12/12/2006
8 berichten

ok, er is in dit forum al veel gezegd over budgetten, hiervoor wil ik iedereen danken.

Wel vind ik jammer dat niemand echt concrete totaalcijfers wil of kan geven.

Wij willen een huis bouwen van 10*12m, 2 volwaardige verdiepingen en een pyramidedak. + op gelijkvloers een uitsprong van 6*4m

Ons total budget voor dit project (alles behalve bouwgrond) bedraagt 250.000€

Heeft iemand van jullie een vergelijkbaar huis qua grootte gebouwd? Hoeveel was uiteindelijk jullie kostprijs?

ik weet dat de afwerking nogal kan verschillen, maar info daarover heb ik nu nog geen behoefte. Gewoon om te weten of ik niet op het einde van het budget met een half huis zit.

alvast dank

Reacties

afbeelding van morpheus
Lid vanaf: 18/08/2006
161 berichten
Rapporteer

beste,

Wij hebben zonet een offerte gemaakt voor een woning 9*12 2 verdiepen

pyramide dak en uitsprog en die kwam op ongeveer 240.000 €

Er zullen mogelijkheden zijn om binnen het budget te blijven maar ik denk dat er links en rechts wa compromissen zullen gesloten moeten worden. Kwalitatief zit de woning goed in elkaar, algemene funderingsplaat, 6 cm polyeurethaan als isolatie en 15 cm minerale wol in dak en alu ramen met glas 1,1.

afbeelding van Carol
Lid vanaf: 07/10/2006
103 berichten
Rapporteer

Rekent ongeveer 1400€ / m² dus x 240 = 336.000€ (all in dus inclusief BTW, erelonen en degelijke afwerking).

afbeelding van Pumpkin
Lid vanaf: 14/11/2006
19 berichten
Rapporteer

Hallo

Ons huisje (HOB): 8.70x10m met volwaardige verdieping en hellend dak + uitbouw van 7x4.45m met verdieping en plat dak.

Kostprijs: 220.000 volgens onze architect, maar we voorzien wel 235.000 (onvoorziene omstandigheden, extraatjes...)

Mvg

Pumpkin

afbeelding van Kristof S.
Lid vanaf: 20/03/2006
160 berichten
Rapporteer

1400 € /m²??? :shock:

Ik veronderstel dat dit een prijs is waarbij je zelf niks aan je bouw doet.

Wij bouwen pastorij met een bewoonbare oppervlakte (incl inpandige garage) van 280 m² (gegoten kelder en zolder niet meegeteld) voor een totaalprijs van ongeveer 245.000 EUR. (= 875 EUR / m² incl BTW)

En neen, geen prulafwerking. Vloer Cotto d'Este, domotica, balansventilatie, vloerverwarming, centrale stofzuiger, alarmsysteem.

Ik vind dat de gehanteerde normprijzen toch ietwat aan de hoge kant liggen.

afbeelding van c00kie
Lid vanaf: 22/03/2006
10873 berichten
Rapporteer

En kristof? Hoeveel doe je zelf?

Hallo kroket, een koekje voor de dorst stilt je honger niet!

afbeelding van Kristof S.
Lid vanaf: 20/03/2006
160 berichten
Rapporteer

Niet zo heel bijzonder veel, omdat de kennis mij ontbreekt.

Wij hebben onze metsers gediend (stonden per uur), help mee met dakwerken.

Verder doe ik de tijdrovende jobkes, zoals electriciteit slijpen, pottekes plaatsen, stofzuiger en balansventilatie plaatsen.

afbeelding van Icecoldkillahh
Lid vanaf: 17/07/2006
8163 berichten
Rapporteer

Kristof S. wrote:
1400 € /m²??? :shock:

Ik veronderstel dat dit een prijs is waarbij je zelf niks aan je bouw doet.

Wij bouwen pastorij met een bewoonbare oppervlakte (incl inpandige garage) van 280 m² (gegoten kelder en zolder niet meegeteld) voor een totaalprijs van ongeveer 245.000 EUR. (= 875 EUR / m² incl BTW)

En neen, geen prulafwerking. Vloer Cotto d'Este, domotica, balansventilatie, vloerverwarming, centrale stofzuiger, alarmsysteem.

Ik vind dat de gehanteerde normprijzen toch ietwat aan de hoge kant liggen.

Inderdaad vind ik ook, hier worden soms bedragen gezegd om van achterover te vallen... Ik denk ook rond de 750 incl btw te zitten maar wel bijna alles zelf doen...

afbeelding van c00kie
Lid vanaf: 22/03/2006
10873 berichten
Rapporteer

Kristof S. wrote:
Niet zo heel bijzonder veel, omdat de kennis mij ontbreekt.

Wij hebben onze metsers gediend (stonden per uur), help mee met dakwerken.

Verder doe ik de tijdrovende jobkes, zoals electriciteit slijpen, pottekes plaatsen, stofzuiger en balansventilatie plaatsen.

Niet zo héél veel??? Ruw gegokt :

Mesters dienen : besparing : 10.000 € ?

Meehelpen dakwerken : 3000 €?

Elecktriciteit : 3000 €?

Stofzuiger & bv plaatsen : 3000 € ?

Dan zit je al bijna op 20000€ die je bespaart, excl btw, en dan heb je een miljoen in je zak gestoken :). Dus die jobkes leveren toch wel al wat geld op hoor...

Hallo kroket, een koekje voor de dorst stilt je honger niet!

afbeelding van rvh
8 berichten
Rapporteer

Kristof, dank u voor uw bericht.

Antwoorden met prijzen per m² heb ik al genoeg, dit is misschien een goed uitgangspunt, maar toch niet om nauwkeurig genoeg.

Hoever staan jullie al met de bouw? Gaat het budget gerespecteerd worden?

afbeelding van rvh
8 berichten
Rapporteer

tot het gebouw winddicht is, ga ik niet veel doen, moest het lukken om de metser te dienen, dan misschien wel.

Maar de volledige afwerking behalve verwarming en plakken, wil ik wel zelf doen. (misschien hier en daar wel hulp van een vakman)

Dan mag ik er toch vanuit gaan met 250.000€ toe te komen.

het is ook zo dat het huis niet volledig af moet zijn bij de verhuis (als er bvb enkel een douche in de badkamer staat, is het voor mij ok)

afbeelding van soxwox
Lid vanaf: 15/03/2006
174 berichten
Rapporteer

rvh wrote:
ok, er is in dit forum al veel gezegd over budgetten, hiervoor wil ik iedereen danken.

Wel vind ik jammer dat niemand echt concrete totaalcijfers wil of kan geven.

Wij willen een huis bouwen van 10*12m, 2 volwaardige verdiepingen en een pyramidedak. + op gelijkvloers een uitsprong van 6*4m

Ons total budget voor dit project (alles behalve bouwgrond) bedraagt 250.000€.

Heeft iemand van jullie een vergelijkbaar huis qua grootte gebouwd? Hoeveel was uiteindelijk jullie kostprijs?

ik weet dat de afwerking nogal kan verschillen, maar info daarover heb ik nu nog geen behoefte. Gewoon om te weten of ik niet op het einde van het budget met een half huis zit.

alvast dank

10 x12 x 2 = 240 m² + 24 m² uitsprong = 264 m². Wij zitten met een eenvoudig maar wel kwalitatief concept momenteel rond 1.075 euro /m² (ca. 200.000 euro voor 180m²). Stel dat je links en rechts wat zelf doet, dan ga je misschien op 1.000 euro/m² komen. Da's in totaal wel nog 264.000 euro. Dus... ik zeg niet dat het onmogelijk wordt, maar badkamer, tegels, keuken... zullen (very) basic worden. Hou ook rekening met de prijsstijgingen. Ik ben ervan overtuigd dat je eind 2007 minstens 275.000 euro mag maken van die 264.000...

Groeten

P

afbeelding van daviddd
Lid vanaf: 26/09/2006
52 berichten
Rapporteer

Wij doen niks zelf (zelfstandig en geen tijd) en zitten daardoor aan 1600 euro/m2, alles inbegrepen.

De bewoonbare opp is 250m2.

afbeelding van morpheus
Lid vanaf: 18/08/2006
161 berichten
Rapporteer

daviddd wrote:
Wij doen niks zelf (zelfstandig en geen tijd) en zitten daardoor aan 1600 euro/m2, alles inbegrepen.

Ik denk persoonlijk dat dit zeer zwaar betaald is. Volgens mij zou je beter nog eens rondkijken. Zelf de meeste SOD's met de betere kwalitatieve aterialen doen beter

afbeelding van jukke
Lid vanaf: 21/11/2006
203 berichten
Rapporteer

morpheus wrote:
daviddd wrote:

Ik denk persoonlijk dat dit zeer zwaar betaald is. Volgens mij zou je beter nog eens rondkijken. Zelf de meeste SOD's met de betere kwalitatieve aterialen doen beter

Een hoge prijs/m² zegt toch niet dat de prijs voor een huis niet correct zou zijn. Plaats in je huis eens een moderne inbouwhaard, een superdeluxe bad met zelfreinigende hydrojets, een douche met wat fantasiekes (en ga zo maar door), en je kan misschien ook wel aan 1500 of 1600 euro/m² komen.

Prijzen /m² zijn maar een richtlijn en vertellen ons dus niet alles.

250000euro is misschien krap als budget wanneer je alles uitbesteedt. De moment dat je overal wat meehelpt kan je toch algauw 25000 euro meer besteden aan de afwerking van je huis.

afbeelding van benny&lies
Lid vanaf: 11/06/2006
566 berichten
Rapporteer

Die prijzen per m² gaan hie per sec omhoog.

Nog erger als in de bouwsector....

Pagina's