1000 m³

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Rike
Lid vanaf: 27/12/2007
36 berichten

Wij zijn momentaal bezig met ons plan. De gemeente heeft ons verteld dat zij ons plan onmiddellijk kunnen goedkeuren als het kleiner is dan 1000 m³. Anders zal het 1,5 maand langer duren.

Weet iemand wat die 1000 m³ inhoudt? Is dat alleen de bewoonbare opp? Hoort hier ook de aparte garage bij?

Bedankt

Reacties

afbeelding van Koen Hermans
Lid vanaf: 20/03/2006
1113 berichten
Rapporteer

Alleen bewoonbare delen; kelder vb. telt hier niet in mee (was bij ons toch zo).

Voor 1000 m3 kan je al heel ruim bouwen hoor!

afbeelding van ellemeltje
Lid vanaf: 20/01/2007
382 berichten
Rapporteer

terras zit er ook bij, en als de garage aan je huis zit hoort dat er volgens mij ook mij. dat van mij is 987m³ en da's idd niet klein maar ook niet super groot.

afbeelding van rombaft
Lid vanaf: 14/06/2006
2202 berichten
Rapporteer

ellemeltje wrote:
terras zit er ook bij, en als de garage aan je huis zit hoort dat er volgens mij ook mij. dat van mij is 987m³ en da's idd niet klein maar ook niet super groot.

zelfs al reken ik er mijn terras bij, ik zit nog op een kleine 500, als 987 niet groot is, jawadde :shock: dan leef ik in een grot

afbeelding van Rike
36 berichten
Rapporteer

ellemeltje wrote:

Hey, wat zijn de afmetingen van jouw huis, dan kan ik een beetje vergelijken. Wij bouwen 11,60m op 13m, 2 volledige verdiepingen. De garage is apart.

afbeelding van Anonymous
Lid vanaf: 01/01/1970
16927 berichten
Rapporteer

1000 m², daar kunt ge al eens gek mee doen ( als ge de lotto hebt gewonne Smile )

afbeelding van Rike
36 berichten
Rapporteer

falcon10 wrote:
1000 m², daar kunt ge al eens gek mee doen ( als ge de lotto hebt gewonne Smile )

Hey, misschien een typfout, maar het is 1000 m³ in plaats van 1000 m². Want 1000 m² is gewoon gigantisch!

afbeelding van stef & frie
Lid vanaf: 25/09/2007
1284 berichten
Rapporteer

Wij hielden rekening met gans het bouwvolume om binnen de 1.000 m³ te blijven. Wij hebben bij de stadsdienst niet moeten wachten.

afbeelding van Anonymous
Lid vanaf: 01/01/1970
16927 berichten
Rapporteer

Rike wrote:
falcon10 wrote:

Hey, misschien een typfout, maar het is 1000 m³ in plaats van 1000 m². Want 1000 m² is gewoon gigantisch!

Ni goe gelezen van mij Smile

Maar voor 1000 m³ moogt ge ok al beetje gek doen, maar moete ni noodzakelijk lottowinnaar zijn Wink

afbeelding van Rike
36 berichten
Rapporteer

stef & frie wrote:
Wij hielden rekening met gans het bouwvolume om binnen de 1.000 m³ te blijven. Wij hebben bij de stadsdienst niet moeten wachten.

Wat zijn de afmetingen van jullie woning? Zit de hal en het dak hier ook in? Het is natuurlijk beter om binnen die 1000 m³ te blijven. Dan kunnen we ook sneller beginnen he!!!

afbeelding van Rike
36 berichten
Rapporteer

falcon10 wrote:
Rike wrote:
falcon10 wrote:

Ni goe gelezen van mij Smile

Maar voor 1000 m³ moogt ge ok al beetje gek doen, maar moete ni noodzakelijk lottowinnaar zijn Wink

hihi, das al beter he!

afbeelding van Koen Hermans
Lid vanaf: 20/03/2006
1113 berichten
Rapporteer

ellemeltje wrote:

Terras zit er niet bij. Hoe kan je een "volume" berekenen van je terras?

Kijk op deze pagina bij artikel 4. Hier staat omschreven wat er allemaal geteld wordt.

Quote:

Met het begrip "fysisch aansluitende aanhorigheden" worden constructies bedoeld, die in bouwtechnisch opzicht een directe aansluiting of steun vinden bij het hoofdgebouw, zoals een aangebouwde garage, berging, veranda of dergelijke. Het bouwvolume wordt bovengronds gemeten, kelders niet inbegrepen. Afzonderlijke bijgebouwen zoals bedoeld in artikel 5, tweede lid, 4°, van dit besluit, zijn niet begrepen in het maximaal volume van 1000 m³.

afbeelding van ellemeltje
Lid vanaf: 20/01/2007
382 berichten
Rapporteer

Koen Hermans wrote:
Terras zit er niet bij. Hoe kan je een "volume" berekenen van je terras?

Ik bedoelde een overdekt terras. Ik wou aan m'n huis nog zo'n "amerikaanse porch" zetten maar dat telt wel mee als kubiek. Ik heb het gewoon slecht uitgedrukt :oops:

Mijn huis is ongveer 19 meter op 6 meter en een garage van 5 op 8, twee verdiepen en een mini-zolder

afbeelding van vince kabergs
Lid vanaf: 18/08/2019
1 berichten
Rapporteer

beste ik zou een huis willen bouwen van 1000 kubieke meter maar wat  zijn dan ongeveer de afmetingen van een 4kant huis met plat dak en gelijkvloers ? ik zou het ook volledig willen onderkelderen hoort dit bij de 1000 kubieke meter dan of telt dat niet mee ? mvg vince

afbeelding van dark-divx
Lid vanaf: 24/10/2014
152 berichten
Rapporteer

vince,
kelder zit hier niet bij.
en voor 1000m³ te berekenen heb je dit in de lagere school geleerd hoeveel dit is. 
l*b*h 

afbeelding van D I Y
Lid vanaf: 12/08/2013
8352 berichten
Rapporteer

Je mag ongeveer 3m tot 3,3m hoogte rekenen voor een benedenverdieping. Als de vloer enkele trappen boven maaiveld ligt zelfs iets meer (de 1000m3 telt voor alles boven maaiveld, zelfs als dat bvb (kruip)kelder is). Je hebt dan zo’n 300m2 vloeroppervlak dat je mag bebouwen. Dat kan dan een huis van 30x10m zijn. Je moet wel een gigantisch stuk grond hebben eer die afmeting binnen de bebouwbare zone zal passen.

Ga je naar 2 niveau’s onder plat dak, dan kan je ietsje meer m2 bewoonbaar oppervlak maken want een bovenverdieping is ietsje minder hoog (je wint een stuk vloerpakket en je hebt ook geen dakrand meer te verrekenen). Je kan dan bvb een huis van 16x10 bouwen met een verdiep. Die bebouwbare afmeting is al wat makkelijker te vinden op de grotere stukken bouwgrond.

In elk geval, een enorm groot huis. De te verwachten bouwkost ligt rond 500.000€ plus nog eens 100.000€ voor de kelder als je in 2 niveaus bouwt. Als je het volledig plat bouwt kost de kelder al minstens het dubbel, en het huis zal ook 50 tot 100k duurder zijn. 

Aan bovenstaande uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden.blum