Zwevende trap

• Tags binnenschrijnwerk schrijnwerk trappen
  • Lid geworden
    22 jan 2013
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    0
    Waar kan je allemaal een zwevende trap krijgen?

Genico ken ik al , zijn er nog?

En welke prijzen?

Alles wat je gaat lakken is een potentieel risico...! De Genico trap met corian is ook wel knap en die is door en door wit, ook al je er krassen op loopt dan zijn die tenminste wit...

m0117627;1824688 wrote:
    Wij gaan deze trap laten plaatsen door plaatselijke smid, regio zuid Limburg. Fan-tas-tisch trapke: stevig, mooi, elegant, en de prijs is ook helemaal ok. Het zijn massief stalen tredes van een drietal cm dik. Wij hebben de trap getest bij mensen thuis, en hij is superstevig. Beweegt geen 2 mm.

Als je een beetje van de streek bent, dan kan ik je alle details bezorgen.

Ziet er mooi uit. Wij hebben nu een stalen trap (met houten treden) en hoewel er zeer mooie mogelijkheden zijn in staal gaan we toch uiteindelijk voor iets anders. Misschien houden we teveel rekening met de negatieve punten van onze huidige trap (onderhoud/verf & soms lawaai/kraken van het staal) ...

Koen-anyway;1824755 wrote:
    Alles wat je gaat lakken is een potentieel risico...! De Genico trap met corian is ook wel knap en die is door en door wit, ook al je er krassen op loopt dan zijn die tenminste wit...

Ja is mooi maar clorian is totaal niet krasbestendig en veel doffe plekken.

Ook vind ik het nogal duur voor wat het is.

Bobbettedebouwer;1825014 wrote:
    Koen-anyway;1824755 wrote:

Ja is mooi maar clorian is totaal niet krasbestendig en veel doffe plekken.

Ook vind ik het nogal duur voor wat het is.

Als je geen schoenen aandoet zal je zeker niet snel krassen hebben op Corian en kan je zeer eenvoudig weg'schuren'. Doffe plekken heb ik niet gezien (we hebben enkele vrienden die ondertussen corian keukenblad hebben) - zal misschien aan de afwerking liggen ?

MichelMelsbroek;1825003 wrote:
    m0117627;1824688 wrote:
    Wij gaan deze trap laten plaatsen door plaatselijke smid, regio zuid Limburg. Fan-tas-tisch trapke: stevig, mooi, elegant, en de prijs is ook helemaal ok. Het zijn massief stalen tredes van een drietal cm dik. Wij hebben de trap getest bij mensen thuis, en hij is superstevig. Beweegt geen 2 mm.

Ziet er mooi uit. Wij hebben nu een stalen trap (met houten treden) en hoewel er zeer mooie mogelijkheden zijn in staal gaan we toch uiteindelijk voor iets anders. Misschien houden we teveel rekening met de negatieve punten van onze huidige trap (onderhoud/verf & soms lawaai/kraken van het staal) ...

Welke trap dan gekozen? Bij wie? Kostprijs?

We hebben bij decotrap een mooie gezien

MichelMelsbroek;1825220 wrote:
    Dat heb ik toch in mijn eerste reactie van 01/04 gezet ;-)

Ahja is waar...

We hebben een mooie gezien bij decotrap en zijn redelijk goedkoop

Hey,

Wij zijn nu op zoek naar een zwevende trap voor in onze nieuwbouw en zijn dit weekend bij Decotrap in Wetteren langsgeweest voor wat meer info.

Zijn er hier mensen die zo'n zwevende trap van daar hebben?  Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Wij hebben vooral wat schrik dat de trappen teveel zullen bewegen wanneer we erop lopen.

In het begin zal waarschijnlijk alles prima gaan, maar we vragen ons af of de mensen na pakweg 5 of 10 jaar nog altijd even tevreden zijn met hun trap.

Alvast bedankt voor de feedback...

Kim13 zei:
    Hey,

Wij zijn nu op zoek naar een zwevende trap voor in onze nieuwbouw en zijn dit weekend bij Decotrap in Wetteren langsgeweest voor wat meer info.

Zijn er hier mensen die zo'n zwevende trap van daar hebben?  Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Wij hebben vooral wat schrik dat de trappen teveel zullen bewegen wanneer we erop lopen.

In het begin zal waarschijnlijk alles prima gaan, maar we vragen ons af of de mensen na pakweg 5 of 10 jaar nog altijd even tevreden zijn met hun trap.

Alvast bedankt voor de feedback...

geven zij garanties op hun bevestiging systeem ?  (weet niet of iemand dat doet)
    waarom opteer je voor een zwevende trap ? 
    Nieuwbouw?   

En nog altijd tevreden? Werkt deze smid nog?

Nog altijd tevreden, trap staat nog steeds :-) De smid is volgens mij nog actief.

Nog altijd tevreden, trap staat nog steeds :) De smid is volgens mij nog actief.
    Nu pas topic opgemerkt,
    Inderdaad een mooie trap.
    Massief stalen treden zegt u ? dus best wel een dure trap dan ?
    Eigenlijk is de moeilijkheid hier niet om een smid te vinden die de treden kan laseren uit een vlakke plaat, maar wel om iemand te vinden die de losse (zware) treden perfect kan verankeren in de zijwand.
    Is de zijwand in beton gegoten ?

De trap was niet zo duur, vond ik. Ik zou hem in de categorie "betaalbaar" plaatsen.

De treden zijn inderdaad massief, en gelast op een stalen plaat die met heel wat bouten chemisch verankerd werd in de muur, die met volle betonblokken gemetseld werd.

Zou je me de gegevens van de smid kunnen bezorgen? Alvast bedankt!

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan