- Lid geworden
- 22 jan 2013
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
Waar kan je allemaal een zwevende trap krijgen?
Genico ken ik al , zijn er nog?
En welke prijzen?
Genico ken ik al , zijn er nog?
En welke prijzen?
Om onze keuze te maken hebben we bouwbeurzen bezocht, zitten surfen op internet en het magazine 'TRAPPEN' van compleet wonen gekocht (daar heb je heel wat inspiratie + alle info over voor- & nadelen per materiaal). Ondertussen zijn er al heel wat bedrijven die zwevende treden maken/installeren, maar hangt ook af van welk materiaal je wil. Wij gaan uiteindelijk voor de Wall climber Flat in Corian van Genico want vinden die knap en onderhoudsvriendelijk.
Romaco NV - Mebo Construct - Gebrola NV - Tilcon - DR-M - Trappen Demunster - Ybis - Domino zijn voorbeelden die allemaal een website hebben. Onze eerste keuze was een witte stalen trap van Mebo, maar we zijn dan ook van gedacht veranderd voor onderhoud en warmte. De onderkant van de Flat heeft ons ook wat doen twijfelen, maar afwerking is in principe veel beter dan diegene die je kan zien op de bouwbeurzen (waar alles snel snel opgesteld wordt) + als je met glas in aluminium werkt zie je ook de frame.
Deze zijn zwevend, maar werken met een zijboom die tegen de muur verankerd zit (kan led in) en deze staat in onze toonzaal dus die kan je testen... (Anyway te Massenhoven) Het is een AVC trap, dus je kan ook bij hen te Kortrijk terecht...
Bekijk bijlage 6118
Wij gaan deze trap laten plaatsen door plaatselijke smid, regio zuid Limburg. Fan-tas-tisch trapke: stevig, mooi, elegant, en de prijs is ook helemaal ok. Het zijn massief stalen tredes van een drietal cm dik. Wij hebben de trap getest bij mensen thuis, en hij is superstevig. Beweegt geen 2 mm.
Als je een beetje van de streek bent, dan kan ik je alle details bezorgen.
Wij gaan deze trap laten plaatsen door plaatselijke smid, regio zuid Limburg. Fan-tas-tisch trapke: stevig, mooi, elegant, en de prijs is ook helemaal ok. Het zijn massief stalen tredes van een drietal cm dik. Wij hebben de trap getest bij mensen thuis, en hij is superstevig. Beweegt geen 2 mm.
Als je een beetje van de streek bent, dan kan ik je alle details bezorgen.
Kan in alle kleuren gepoederlakt worden. Zelf hebben we wit overwogen, maar dit werd toch afgeraden door de smid. Daar hij bij ons nog niet geplaatst is, hebben we geen eerstehandsinforatie over de slijtvastheid, maar bij de mensen waar we op de trap zijn gaan "testen", zag hij er na verschillende jaren toch nog zoals nieuw uit.
Voor de prijs heb ik je een PB gestuurd.
Ik denk inderdaad dat er enige sleet kan optreden. Bij de mensen waar we gingen kijken stond de trap 8 jaar, en die was nog als nieuw. Komt dit door de kwaliteit van het lakwerk, of door de voorzichtigheid van de bewoners? Dat kan ik niet zeggen. Zelf hebben we er nogal vertrouwen in.
Ik veronderstel dat bijwerken wel mogelijk is achterna, maar hoe dit in z'n werk gaat weet ik niet. Nu, ik denk dat je met de meeste materialen toch af en toch wat onderhoud nodig hebt.
Maar hier lopen op het forum zeker mensen rond met meer verstand van poederlakken dan ik.
Zo denk ik dat dat zeker geen problemen zal geven.
Wel zou ik dan nog adviseren om niet enkel bij het oplopen, maar ook bij het aflopen van de trap geen schoenen te dragen ;-)