Zwevende gordijnroede 50cm van plafond

• Tags beton binnenafwerking DIY plafond plafondafwerking
  • Lid geworden
    15 apr 2025
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    1
    Om een commerciële ruimte op te splitsen wil ik een gordijn ophangen aan een betonnen plafond.
    De ruimte is hoog en ik wil de gordijnroede op 50cm van het plafond hangen.
    ik dacht aan draadstangen om de lengte te overbruggen. En aan het uiteinde ogen schroeven en in die ogen de gordijnroede.

Mijn vragen:
    1. Hoe bevestig de draadstangen in het betonnen plafond? Duopower? Keilbouten?
    2. Bestaan er ogen voor de roede met draad die ik rechtstreeks op de draadstangen kan schroeven?
    3. Is dit überhaupt de juiste aanpak?

Thanks!

1. chemisch anker
    2. en 3. weet ik niet

Qua bevestiging denk ik nu aan inslagankers. Makkelijk om rechtstreeks een draadstang in te draaien, volstaan die qua draagkracht?

Blijft de vraag of er een soort buisklem bestaat met voldoende diameter en een aanvaardaar uitzicht. Buisklemmen voor koperen verwarmingsleidingen zouden kunnen werken maar ogen wat lomp...

Heb je al gedacht aan ‘steigerbuis’? Voldoende accessoires beschikbaar

volstaan die qua draagkracht
    Als dat effectief beton is en je gebruikt het juiste anker, kan je daar bij manier van spreken een auto aanhangen.

Waarom niet een standaard steun voor gordijnroedes gebruiken, en er eentje kiezen waar je op een makkelijke manier kan een overgang maken naar een draadstang (of je vraagt dat aan een handig iemand in de familie of bij kennissen).

Indien je gaat voor een draadstang kan je daar een krimpkous overtrekken, zo is dat direct esthetischer.

Als die roede niet heel star moet hangen, kan je heel eenvoudig een rvs kettinkje gebruiken, dat je om de roede doet en beide uiteinden bovenaan aan een haakje in het plafond hangt.

Dank voor de nuttige tips!
    Ik ga de oogmoeren die marc.vv suggereerde gebruiken icm draadstangen en inslagankers. Over de draadstangen kan ik dan gordijnroedes schuiven die min of meer naadloos aansluiten met de platte kant van de oogmoeren.

Siemens luftankers, te vinden in de betere speciaalzaak.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan