• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Zou eindelijk het licht op het einde van de tunnel schijnen?

Hoop

Lid
Lid geworden
5 sep 2017
Berichten
61
Waarderingsscore
33
Punten
18
Zou eindelijk het licht op het einde van de 12 jaar lange tunnel schijnen?
 

Bijlagen

  • rb_hvb_-_vonnis_van_1_december_2017.docx
    548,6 KB · Weergaven: 177

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Alleen al aan de titel wist ik, of beter, hoopte ik dat dit een topic van jou was, zoals zovelen heb ik hier langs de zijlijn gevolgd met de hoop op het beste voor jou. Een nieuwe titel, een nieuwe naam, laat ons inderdaad hopen dat dit licht is aan het einde van de tunnel (en geen klein tunneltje zoals dat aan de Boudewijnlaan, maar eerder de Gotthard).

All the best!

 

 
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
Waarover gaat dit en wat staat er nu concreet (in mensentaal!) in de bijlage?
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.036
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Laat ons hopen. We gunnen het jou alvast.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
Gaat dit toevallig over het verhaal van Harley? Waar is dat topic overigens?
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Gery zei:
Waarover gaat dit en wat staat er nu concreet (in mensentaal!) in de bijlage?

Dat de claim tot afbraak -zelfs als zou ze ontvankelijk zijn- niet gegrond is omdat de buren niet voldoende nadeel aangetoond hebben dat zo groot zou zijn dat het de afbraak van de woning zou rechtvaardigen.

En dat de buren de gerechtskosten mogen betalen.
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.036
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Gery zei:
Gaat dit toevallig over het verhaal van Harley? Waar is dat topic overigens?

Verwijderd op juridische gronden
 

Figofreak

Lid
Lid geworden
21 apr 2010
Berichten
567
Waarderingsscore
1
Punten
16
En gaan die paljassen nu ook morele schadevergoeding mogen ophoesten voor alle miserie die ze jullie hebben aangedaan? Hopelijk lopen de kosten in totaal zo hoog op dat ze hun eigen eigendom moeten verkopen ... Loontje komt om z'n boontje.

Een leuk nieuwjaarscadeau na alle miserie.
 

Maaike Maai

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mei 2013
Berichten
1.460
Waarderingsscore
8
Punten
38
Wij hopen met je mee. Ik hoop dat jullie nu eindelijk wat rust kunnen vinden.

Zover ik versta zijn de kosten die tegenpartij moeten betalen wel beperkt tot € 1440 per aanleg.
Dat is maar een heel beperkte tussenkomst voor de advocaten en dekt toch geenzins het totaalplaatje?
Dat vind ik erg jammer, ik begrijp niet dat het Belgisch rechtssysteem dat niet beter kan regelen.
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Gery zei:
Waarover gaat dit en wat staat er nu concreet (in mensentaal!) in de bijlage?

 
Kortom, zelfs in de mate dat enige schade in hoofde van appelanten te weerhouden zou vallen door de bijkomende bebouwing achteraan hun perceel, dan nog blijkt de impact daarvan op hun woongenot en/of privacy dermate beperkt dat het totaal buiten proportie is om de afbraak te vorderen van de kwestieuze woning (van de geïntimeerden).

 
Gelet op de hoger omschreven afwezigheid, of minstens geringheid van impact, geldt evenzeer dat indien appellanten over een rechtsgrond zouden beschikken, gesteund op de verkavelingsverordening, waarbij zij geen schade zouden dienen te bewijzen, hun vordering minstens niet inwilligbaar is omwille van rechtsmisbruik.

 
Alle anders luidende conclusies worden door het Hof verworpen als ongegrond, niet dienend en/of irrelevant

 

happy.gif
good.gif
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Maaike Maai zei:
Zover ik versta zijn de kosten die tegenpartij moeten betalen wel beperkt tot € 1440 per aanleg.
Dat is maar een heel beperkte tussenkomst voor de advocaten en dekt toch geenzins het totaalplaatje?
Dat vind ik erg jammer, ik begrijp niet dat het Belgisch rechtssysteem dat niet beter kan regelen.

Wordt dat niet nog vermenigvuldigd met een of andere factor? Maal 20 ofzo. Ons onbegrijpelijk rechtssysteem kennende.
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.036
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
teaser zei:
Maaike Maai zei:
Zover ik versta zijn de kosten die tegenpartij moeten betalen wel beperkt tot € 1440 per aanleg.
Dat is maar een heel beperkte tussenkomst voor de advocaten en dekt toch geenzins het totaalplaatje?
Dat vind ik erg jammer, ik begrijp niet dat het Belgisch rechtssysteem dat niet beter kan regelen.

Wordt dat niet nog vermenigvuldigd met een of andere factor? Maal 20 ofzo. Ons onbegrijpelijk rechtssysteem kennende.

I wish!!
Wij hebben een stel hardleerse huurders buitengezet. Heeft bijna een jaar geduurd en tegen de 6000 euro gekost, bovenop de 6000 euro huur die nog tegoed is.
Die gasten zijn intussen spoorloos verdwenen, gas en elektriek is afgesloten en de rechtsplegingsvergoeding is rond de 900 euro. hun -intussen tweede- advocaat wacht ook nog op zijn geld (de eerste had de samenwerking gestopt wegens niet betaald).
Om die te innen moeten we een deurwaarder laten uitzoeken waar die mensen zitten (kost 150 euro of zo) en dan kunnen we loonsbeslag laten doen -als die personen werken- bij hun werkgever. Dat kost 600 euro per werkgever, en als ze van werkgever veranderen opnieuw die kosten. Je kan ook maar het deel boven iets van een 1200 euro aanslaan. Uiteraard werken die enkel met interim en zodra ze onraad ruiken zijn ze weg naar een ander.
Maar eerst aan de deurwaarder iets van 300 euro te betalen om de uitspraak te laten betekenen (aan elk van de twee afzonderlijk), anders kan je helemaal niets doen.

Ja, het rechtssysteem zit goed in mekaar... intussen wrijven de advocaten en gerechtsdeurwaarders zich in de handen en stroomt het geld binnen.
 

Maaike Maai

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mei 2013
Berichten
1.460
Waarderingsscore
8
Punten
38
teaser zei:
Maaike Maai zei:
Zover ik versta zijn de kosten die tegenpartij moeten betalen wel beperkt tot € 1440 per aanleg.
Dat is maar een heel beperkte tussenkomst voor de advocaten en dekt toch geenzins het totaalplaatje?
Dat vind ik erg jammer, ik begrijp niet dat het Belgisch rechtssysteem dat niet beter kan regelen.

Wordt dat niet nog vermenigvuldigd met een of andere factor? Maal 20 ofzo. Ons onbegrijpelijk rechtssysteem kennende.

Per aanleg. Dus slechts x 2 in dit geval, vrees ik. (Rechtbank + hoger beroep.)
 

Hoop

Lid
Lid geworden
5 sep 2017
Berichten
61
Waarderingsscore
33
Punten
18
Het is inderdaad zo dat de buren onder meer veroordeeld zijn tot betaling van een rechtsplegingsvergoeding ten bedrage van 2880 EUR. Indien zij echter in cassatieberoep gaan, zullen zij dit bedrag waarschijnlijk nog niet betalen.

Te weten dat ze een paar maanden geleden aan ons 150000 € vroegen om met de zaak te stoppen... het kan verkeren.

1918 was het einde van de 1ste wereldoorlog die onder meer het leven van mijn overgrootvader (06/10/1914 te Lier)  heeft gekost... ik hoop 2018 het einde van onze oorlog die ons tot heden 38000 € en mijn gezin heeft gekost

 
 

Maaike Maai

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mei 2013
Berichten
1.460
Waarderingsscore
8
Punten
38
Ik hoop met alles wat ik kan hopen dat ze niet naar cassatie gaan.
De rechtsplegingsvergoeding blijft een peulenschil, maar afsluiten helpt je hopelijk ook al veel vooruit.
Dat men zover is willen gaan dat het jullie gezin uit elkaar gedraven heeft, kan ik op geen enkele manier begrijpen. Maar ik begrijp, zoals vermoedelijk wel meer mensen, van de eerste keer dat ik het las al niet echt wat hun drijft.
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Ik weet dat je al blij zal zijn als je verder kan met je leven, maar kan je hier zelf geen zaak van maken? De jarenlange lijdensweg en gemaakte kosten?
 

Hoop

Lid
Lid geworden
5 sep 2017
Berichten
61
Waarderingsscore
33
Punten
18
Maaike, Wat hun drijft is de jaloezie en nijd dat ze naast de grond hebben gegrepen om er zelf iets neer te poten waartegen de buren niet zouden hebben (gedurfd) te procederen.

De Stad Aalst is hier wel deftig in de fout gegaan en heeft ons in de kou laten staan... hopelijk gaan ze ons nu wel helpen om de zaak eindelijk op te lossen.
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
*ben gewoon blij*
 
Lid geworden
29 apr 2013
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wauw dit is goed nieuws! Hopelijk zet die positieve trend zich voort in 2018. 

Hopelijk kunnen jullie met dit nieuws tot een beetje rust vinden en genieten van de komende feestdagen!
 

licen

Nieuw Lid
Lid geworden
13 aug 2009
Berichten
98
Waarderingsscore
0
Punten
6
super!
Hopen dat dit eindelijk gedaan is!

Die moeten er toch oo keen fortuin aan verloren zijn?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan