• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Zonnewering glas-op-glas: panovista?

Lid geworden
3 apr 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo, onze architect stelt voor onze verbouwing een hoekraam in glas-op-glas voor. Het raam is naar het zuidwesten gericht, dus we zouden wel iets van zonnewering willen voorzien. Heeft iemand ervaring met de panovista screens van renson? Zijn die stevig? Of net delicaat? Zijn die handig? Waarschijnlijk eerder duur?
Als alternatief denken we aan een uitschuifbare zonnetent. Maar kent iemand nog andere alternatieven?
alvast bedankt!

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
1.199
Punten
113
Alternatieven: een oversteek of natuurlijke zonnewering (=bomen, hoge struiken, …)

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Waarderingsscore
379
Punten
83
Pano Vista komt ook met verplicht onderhoudscontract.
En, als ik mij niet vergis, gaan de screens ook samen op en af - geen keuze dus om 1 open te laten en de andere te sluiten

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.825
Punten
113
Geen andere oplossingen om licht binnen te trekken zonder de zon ?
Ruimtes anders oriënteren?

Hurmie

Zeer Actief lid
Forumleiding
Lid geworden
14 apr 2010
Waarderingsscore
246
Punten
43
Persoonlijk vind ik dat wel knap zo een glas op glas met een panovista. Naar mijn gevoel zijn die iets delicater dan een "normale" fixscreen bv.

Ook stel ik mij soms de vraag hoe de constuctie boven zo een hoekraam wordt gedragen. Als er aan de binnenzijde in de hoek een steunpaal is of dient te komen zou ik persoonlijk eerder geneigd zijn om 2 afzonderlijke ramen te maken en deze paal dan mee in te kleden in de afwerking.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan