• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Zonnepanelen via EnergyHome interessant?

Arnautje

Lid
Lid geworden
17 jun 2016
Waarderingsscore
18
Punten
18
Beste forumleden
De firma EnergyHome plaatst gratis zonnepanelen. Alle administratieve beslommeringen, onderhoud en verzekering nemen ze voor hun rekening. In ruil krijg je dan 30% korting op je elektriciteitsfactuur of je kan ook kiezen voor een vast tarief van 0,20 EUR/kWh.
Is dat interessant?
Bedankt voor jullie reacties.

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
1.391
Punten
113
Die 0,20 EUR/kWh is de prijs die je aan hun betaald om stroom van de zonnepanelen te gebruiken. Daarnaast heeft u ook nog een andere energie leverancier nodig die u stroom levert als u zonnepanelen niks opleveren.

Dit staat zo op de website: U heeft sowieso nog een energieleverancier nodig (EnergyHome levert enkel stroom wanneer de zon schijnt). Het staat u uiteraard vrij om bij uw huidige energieleverancier te blijven. Uw factuur bij uw leverancier zal in elk geval beduidend lager zijn aangezien u een groot deel van de stroom van de zonnepanelen zal verbruiken aan ons vast (0,20 EUR/kWh) of variabel tarief (30% lager dan het tarief van uw energieleverancier).

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.652
Punten
113
Die 0,20 EUR/kWh is de prijs die je aan hun betaald om stroom van de zonnepanelen te gebruiken. Daarnaast heeft u ook nog een andere energie leverancier nodig die u stroom levert als u zonnepanelen niks opleveren.

Dit staat zo op de website: U heeft sowieso nog een energieleverancier nodig (EnergyHome levert enkel stroom wanneer de zon schijnt). Het staat u uiteraard vrij om bij uw huidige energieleverancier te blijven. Uw factuur bij uw leverancier zal in elk geval beduidend lager zijn aangezien u een groot deel van de stroom van de zonnepanelen zal verbruiken aan ons vast (0,20 EUR/kWh) of variabel tarief (30% lager dan het tarief van uw energieleverancier).
Dat is al iets heel anders dan TS beschreef, of wat ik uit zijn beschrijving begreep

Arnautje

Lid
Lid geworden
17 jun 2016
Waarderingsscore
18
Punten
18
@Eendraadsschema bedankt voor de link.
Dat had ik uiteraard gelezen maar ik wou langs deze weg ook even polsen of er hier leden waren die met dat bedrijf in zee waren gegaan en wat ev. hun bevindingen waren.

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
1.003
Punten
113
Mogelijkheid tot batterij bieden ze (voor zo ver ik kan zien) niet aan...
De meeste werkende mensen zijn niet thuis wanneer de zon het meest schijnt. Dus geen verbruik van de batterij af te nemen en volle pot betalen wanneer de zon niet schijnt, geen injectievergoeding voor jou wanneer de zon wel schijnt, etc.
Dat is de reden dat ik zelf mijn zonnepanelen financier en er wel injectievergoeding is (zodat de factuur elektriciteit uiteindelijk 0€ of dicht bij 0€ zal zijn) en er in een later stadium wel afname elektriciteit van de batterij zal zijn.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.652
Punten
113
@Eendraadsschema bedankt voor de link.
Dat had ik uiteraard gelezen maar ik wou langs deze weg ook even polsen of er hier leden waren die met dat bedrijf in zee waren gegaan en wat ev. hun bevindingen waren.
Je verwoordde de situatie wel enigzins anders. Je koopt dus 15j lang energie aan 20c/kwh van de panelen en je verbruikt daarbovenop nog energie van je leverancier.
Stel je betaalt 8000€ voor een installatie die 5000kwh opbrengt, dan kost elek kwh jou 10c (de helft dus) en de kwh die je niet gebruikt, daar krijg je een vergoeding voor van de leverancier ..
Dat is op 15j. Maar je installatie gaat langer mee, de garanties lopen ook zo lang

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan