• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Zonnepanelen via EnergyHome interessant?

Arnautje

Lid
Lid geworden
17 jun 2016
Waarderingsscore
20
Punten
18
Beste forumleden
De firma EnergyHome plaatst gratis zonnepanelen. Alle administratieve beslommeringen, onderhoud en verzekering nemen ze voor hun rekening. In ruil krijg je dan 30% korting op je elektriciteitsfactuur of je kan ook kiezen voor een vast tarief van 0,20 EUR/kWh.
Is dat interessant?
Bedankt voor jullie reacties.

Het is interessant maar minder interessant dan dat je ze zelf laat plaatsen.

Bedankt, @janus wago voor jouw reactie.
Zijn er leden die met deze soort van firma's (gratis plaatsen mits korting op de elektriciteitsfactuur) ervaring hebben?

En wat zegt het contract over een mogelijke verkoop van de woning? Of bij schade aan het dak (naast of onder de panelen)? Of in geval van stormweer met schade?
Er zijn heel wat situaties die ik heel goed zou willen beschreven zien voor iemand anders iets van hen op mijn dak zou mogen zetten in ruil voor “korting”.
Denk eraan: zij kunnen dit enkel doen als ze er zelf aan verdienen. Dus zelf plaatsen is sowieso interessanter financieel

Op de website staat:
  • All-in prijs (BTW, transport- en distributiekosten, alles!)
  • Jaarlijks door u opzegbaar (= wij halen de zonnepanelen weg)
  • U kunt tot 30 jaar lang deze korting vastklikken
  • Om de 5 jaar mogelijkheid om van variabele naar vaste formule te wijzigen
  • Volledige ontzorging (administratie/onderhoud/…)

Ik vraag me soms af waarom men voor deze optie kiest?
Omwille van het feit dat je geen 6.000 tot 9.000€ ineens moet neekletsen?
Er bestaat nog zoiets als een ecologische renovatielening... Na bijvoorbeeld 4 jaar zijn je panelen volledig jouw eigendom en, ik heb de berekening voor mezelf gemaakt, met de huidige elektriciteitsprijzen zijn ze na 4 jaar volledig terugbetaald. Volgens verschillende simulaties wordt de elektriciteitsfactuur "0€". Laat het nog 5 jaar of 6 jaar terugverdientijd zijn, daarna heb je toch 100% puur profijt.
Ik stel me de vraag hoeveel €'s aan elektriciteit je volgens die EnergyHome (of hoe dat ook mag heten) nog moet betalen...
En als ik dan lees dat ze die panelen gratis komen weghalen, wat met die montagehaken waarvoor men dikwijls aan je pannen moet slijpen? Welke panelen krijg jij? Panelen die al 5/10 jaar op een andere zijn dak hebben gelegen?
Misschien een alternatief voor degene die amper wat geldreserve hebben. Maar ik zou toch zelf even aan het cijferen gaan vooraleer op hun aanbod in te gaan.

Bedankt, @NicoP voor jouw inbreng.
Wij beschikken over een onlangs gerenoveerd en geïsoleerd plat dak van 96m2, dus in principe kunnen ze bij montage en demontage niet zo veel schade berrokkenen.
Misschien zal de zonnepanelen zelfs de roofing van UV-stralen beschermen ;-)
Ze leggen wel nieuwe panelen.

Goede energieleverancier.
20c/kwh....
Maar kleine letters zijn belangrijk, want ik zie meteen variabel staan, hoe variabel is de prijs ?
30% korting op factuur....op welke factuur ? Energieafname via hen ? Aan welke prijs/kwh ?

Bedankt, @Mario_ voor jouw reactie.
Die 30% korting wordt afgerekend van de geldende tarieven van je eigen energie-leverancier (bij mij is dat Engie-flow).
Is die vaste prijs van 0,20 EUR/kWh gedurende 5 jaar interessant of is dat variabel tarief met 30% beter?

Bedankt, @Mario_ voor jouw reactie.
Die 30% korting wordt afgerekend van je eigen energie-leverancier (bij mij is dat Engie-flow).
Is die vaste prijs van 0,20 EUR/kWh gedurende 5 jaar interessant of is dat variabel tarief met 30% beter?
Who knows. Zal je voor jezelf moeten berekenen. 20c per kWh is momenteel heel voordelig.
30%, en wat als je bv enorme hoge facturen hebt ?
Wat als ze morgen failliet gaan ?
Persoonlijk zou ik gewoon zelf een installatie plaatsen.

Energy Vision is ook de firma die via het Aster-project 400.000 zonnepanelen zal leggen op 50.000 sociale woningen in Vlaanderen.

Heb je spaargeld, blijf er dan van weg en plaats er zelf.

Bedankt, @Patrico voor je raad. Aan de vele reacties hier te horen is het sap de kool dus niet waard
Kan er mij dan iemand een betrouwbare plaatser in het Antwerpse aanbevelen?

Op de website staat:
  • All-in prijs (BTW, transport- en distributiekosten, alles!)
  • Jaarlijks door u opzegbaar (= wij halen de zonnepanelen weg)
  • U kunt tot 30 jaar lang deze korting vastklikken
  • Om de 5 jaar mogelijkheid om van variabele naar vaste formule te wijzigen
  • Volledige ontzorging (administratie/onderhoud/…)
Als het 20ct/kWh is, met alles inbegrepen, dan is dat echt spotgoedkoop. 5j geleden was het al 25ct all-in voor wie geen panelen had, en die gaan nu een vaste prijs aanbieden die lager ligt dan dat terwijl elek nu all-in 3x zoveel kost.
Ik vermoed dat dit enkel kan omdat ze
1) geen enkele netkost moeten betalen voor alles wat eigengebruik is, en dat hen dus maar 5ct/kWh kost inc btw.
2) nu zelfs 20ct/kWh krijgen voor alles wat injectie is.
3) met die beide gegevens de netkosten van de afname bekostigen.

@DIY bedankt voor de verduidelijking. Die 20ct/kWh is trouwens voor 15 jaar vast geklikt. Zo te horen toch geen slechte zaak om een leeg dak vol te laten leggen met (gratis) zonnepanelen ;-)

@DIY bedankt voor de verduidelijking. Die 20ct/kWh is trouwens voor 15 jaar vast geklikt. Zo te horen toch geen slechte zaak om een leeg dak vol te laten leggen met (gratis) zonnepanelen ;-)

Als je spaargeld hebt (en dan bedoel ik niet je laatste spaargeld) zal het altijd voordeliger zijn ze zelf te leggen.

Het zou een alternatief kunnen zijn voor als dat niet het geval is, kijk zeker de kleine letters na. Die firma is er niet om jouw verder te helpen maar om zoveel mogelijk geld uit die deal te halen.

Enkele opmerkingen:

- Lees zeker de lovende (not) kritieken erop na die geplaatst zijn op Google reviews met een 2,8 op 5.
- Is het effectief wel 20ct/kWh vast op 15 jaar?
- Komen er geen extra verdoken kosten bij (lees de reviews)?
- Zijn ze bereikbaar bij problemen of enkel tijdens het verkopen?
- Ze werken met onderaannemers, je moet dus wat geluk hebben bij de plaatsing en installatie
- Wat als ze failliet gaan?
- Google zeker nog wat verder naar ervaringen, na de betaling van 30% voorschot loopt alles plotseling veel minder soepel

Bedankt, @Patrico voor de waarschuwing (Google reviews) dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is.
Wij gaan dus zelf investeren: heeft iemand een tip van een betrouwbare firma waarmee wij in zee kunnen gaan?

Die 20ct lijk interessant, maar is dat voor je gehele electriciteitsverbuik, of enkel voor wat je direct verbruikt van je panelen?
Ik blijf er bij, beter gewoon zelfvesteren met een groene lening.

Die 20ct lijk interessant, maar is dat voor je gehele electriciteitsverbuik, of enkel voor wat je direct verbruikt van je panelen?
Juiste voorwaarden is hier van absoluut belang. Want zoals ik TS zijn visie zie, plaatsen ze PV op jou dak en betaal je de dan 20c... Dat is op zich een gouden zaak op dit moment.
Firma zal misschien GSC's trekken als ze alle installaties samentellen ?

Juiste voorwaarden is hier van absoluut belang. Want zoals ik TS zijn visie zie, plaatsen ze PV op jou dak en betaal je de dan 20c... Dat is op zich een gouden zaak op dit moment.
Firma zal misschien GSC's trekken als ze alle installaties samentellen ?

Misschien is het ook iets van 'het is niet al goud wat blinkt'

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan