• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

zonnepanelen meeverhuizen

Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Punten
0
op mijn oud huis liggen zonnepanelen die ik laten plaatsen heb , nu vraag ik me af of ik deze zonnepanelen kan en mag meeverhuizen naar het nieuwe huis, dus de zonnepanelen afhalen op mijn oud dak en op mijn nieuw dak plaatsen



carina
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Maar zie dan wel dat potentiële kopers de zonnepanelen niet geïnstalleerd zien liggen of je daarover ZEER duidelijk communiceert.



Want anders zouden die de paneeltjes wel eens als deel van de overeenkomst kunnen zien.

Waarschijnlijk dan nog terecht ook.
 
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Punten
0
vanzelfsprekend chime :)



dank voor het antwoord nevermore
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
en waarom niet mee verkopen en zelf nieuwe leggen?

volgens mij eenvoudiger



wij gaan dit ook doen
 

W1

Lid geworden
15 feb 2007
Berichten
886
Waarderingsscore
1
Punten
0
Misschien gaat er ook kleurverschil zijn op de dakpannen

zou niet graag de koper zijn met vlekken met de afmeting van de zonnepanelen :)
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Kleurverschil maakt niet zo veel uit (als deze er al zou zijn).

Na een jaar zie je daar niks meer van.



Ik kan best begrijpen dat je de zonnepanelen mee wil verhuizen. Zeker als je nog €450 per GSC ontvangt voor die installatie.



Natuurlijk kan het interessant zijn de berekening eens te maken: waardevermeerdering van de te verkopen woning met PV-panelen en te ontvangen bedragen bij nieuwe installatie op nieuwe woning tov. verhuis installatie.
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
ik zou ook offertes vragen zenne (misschien wil je er nu wel meer, voor verwarming te dekken ofzo), want GSC daling is perfect te compenseren met veel lagere aankoop prijs tov uw initiele aankoop volgens mij.



ik weet niet hoe oud de installatie is, maar levensduur etc etc alles speelt mee.



maak het interessant voor de koper, en als hij korting wil, aja ok dan moeten mijn paneeltjes wel er af :) denk dat meesten die wel willen laten liggen dan.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Ik zou de panelen laten liggen en zelfs niets extra vragen. Gewoon zelf de GSC's blijven opstrijken en de koper krijgt de gratis electriciteit in ruil voor het regelmatig doorgeven van de tellerstand voor GSC's.



Als je de panelen er toch afhaalt, zorg dan wel voor een juist EPC.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
SvenVD wrote:
Ik zou de panelen laten liggen en zelfs niets extra vragen. Gewoon zelf de GSC's blijven opstrijken en de koper krijgt de gratis electriciteit in ruil voor het regelmatig doorgeven van de tellerstand voor GSC's.



Krijg dat maar eens in een waterdicht contract gegoten tussen 2 particulieren.

Als uw koper volgend jaar geen zin meer heeft in het doorgeven van de tellerstanden wat ga je dan doen? Hij heeft nog steeds zijn gratis stroom.

En wat als de koper over 5 jaar de woning nogmaals verder verkoopt?



Denk dat je dan beter eens gaat kijken of de nieuwe eigenaar ook de GSC's kan ontvangen en dan de uitgespaarde stroom + GSC's mee gebruikt als verkoopsargument met wat hogere prijs.
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Nevermore wrote:
SvenVD wrote:
Ik zou de panelen laten liggen en zelfs niets extra vragen. Gewoon zelf de GSC's blijven opstrijken en de koper krijgt de gratis electriciteit in ruil voor het regelmatig doorgeven van de tellerstand voor GSC's.



Krijg dat maar eens in een waterdicht contract gegoten tussen 2 particulieren.

Als uw koper volgend jaar geen zin meer heeft in het doorgeven van de tellerstanden wat ga je dan doen? Hij heeft nog steeds zijn gratis stroom.

En wat als de koper over 5 jaar de woning nogmaals verder verkoopt?



Denk dat je dan beter eens gaat kijken of de nieuwe eigenaar ook de GSC's kan ontvangen en dan de uitgespaarde stroom + GSC's mee gebruikt als verkoopsargument met wat hogere prijs.



Opnemen in de akte.



Maar dan wordt het natuurlijk wel leuk wie het onderhoud moet betalen en eventuele herstelling ... want dat gaat volgens mij dan ook nog altijd de TS moeten zijn.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Ik zou er allemaal niet mee beginnen.

Nogmaals, wat als de koper plots de waarde op de groenestroomteller niet meer wil doorgeven? Ga je dan een rechtzaak beginnen? Tegen dat je daarmee klaar bent zijn je groenestroomcertificaten al vervallen.



Ofwel laten liggen en als verkoopsargument gebruiken ofwel verhuizen.

Bij de eerste optie kan je bijkomend dan eens informeren of je het ontvangen van de GSC's kan overdragen naar de nieuwe eigenaar.
 

macfall

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
5.094
Waarderingsscore
0
Punten
36
En als diene een nieuw dak wil steken en daar geen panelen op wil (omdat het oude lekte door de plaatsing van de panelen)...

En wat als de omvormer (meermaals) kapot gaat...



Enfin soit, gekke verhaaltjes genoeg die je kan bedenken. Het zal van de goodwill van de eigenaar afhangen.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Onderhoud blijf je zelf voor opdraaien, maar als je ze verhuist moet je dat ook doen. Al eens navraag gedaan hoeveel het kost om panelen te verhuizen? En dan spreken we nog niet van het risico van beschadigingen... Panelen laten liggen en GSC's houden, is interessanter dan verhuizen. En wil je 100% veiligheid en geen miserie, dan koop je een nieuwe installatie en verkoop je de oude installatie mee met de woning.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Ondertussen al iets beslist?



Heb via de VREG site nog een document gevonden voor wijzigen van eigenaar van zonnepanelen. (dus als je de panelen mee verkoopt met de woning)

Dan kan de nieuwe eigenaar de resterende jaren (van de 20) de GSC's ontvangen ook. Lijkt me best interessant als verkoopsargument.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan