• Update forum

Op 31-01-2023 is er een update uitgevoerd op het forum. Mocht er na deze update iets niet werken, of indien er iets grafisch niet correct wordt weergegeven, gelieve dit dan te melden in het topic functionele verbeteringen voor het forum . Dan bekijken we en passen we het zo snel mogelijk aan.

Zonnepaneelinstallatie vraagje

MenL

Nieuw Lid
Lid geworden
23 sep 2010
Waarderingsscore
3
Punten
8
Heeft iemand ervaring met GroWatt omvormers (meer bepaald MOD6000TL/XH) en LUXOR zonnepanelen? Zijn deze kwalitatief goed?
Van de LUXOR zonnepanelen vind ik terug dat deze TIER 1 zijn dus vermoed dat deze dan wel goed zullen zijn.
Van de GroWatt omvormers lees ik dat deze wat meer in Duitsland worden geplaatst maar veel over de kwaliteit hiervan kan niet terugvinden.
Reden van vraag: mooie offerte (= mooie prijs, betrouwbare plaatser) voor zonnepaneleninstallatie met bovenstaande panelen en omvormer.

sociaalverhuurder

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 mei 2012
Waarderingsscore
150
Punten
43
als je denkt dat het een betrouwbare plaatser is dan ga je er toch ook van uit dat die goed materiaal gebruikt? Anders is die niet echt betrouwbaar:)

MenL

Nieuw Lid
Lid geworden
23 sep 2010
Waarderingsscore
3
Punten
8
Goed punt! Naast het plaatsen van zonnepaneelinstallaties plaatsen zijn ook airco's, warmtepompen, ... en het is vanuit die hoek dat ik gehoord heb dat ze goed werk leveren. Ze zijn een tijdje geleden overgeschakeld van omvormerleverancier en volgens hun is deze goed. Echter hoor ik nergens bij vrienden of familie dat ze een Growatt omvormer hangen hebben. Daarom de vraag.

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.194
Punten
113
De bekendere merken zijn op dit moment bijna niet leverbaar, daarom dat er uitgeweken wordt naar onbekenderre merken. Je krijgt wel 10 jaar garantie op Growatt dacht ik, dus normaal gezien zullen ze dat wel halen.

Bovenaan