Zonnenboiler, WTW, batterij, ...? Wat is waard om te plaatsen?

• Tags energie energieverbruik nieuwbouw ventilatie vloerverwarming
  • KevinGoos01

Nieuw Lid
    Lid geworden
    3 aug 2022
    Waarderingsscore
    12
    Punten
    8
    Ik ben bezig met de bouw van een nieuwbouw, en aan het bepalen wat ik ga doen van technieken.

Er zijn duizende besparende technieken, maar de vraag is wat is waard om te plaatsen voor een nieuwbouw?
    Momenteel heb ik het volgende al getekend:
    - geothermische warmtepomp met vloerverwarming / koeling
    - 10kw zonnepanelen (in een West-Oost richting)
    - ventilatiesysteem met luchtonvochtiger

Ik ben zelf in bezit van een electrische wagen die ik thuis ook zal opladen.
    Ik ben ook bezig met een domotica systeem om alles wat slimmer te gaan sturen van verbruik

Dus de vraag is, wat kan ik nog plaatsen om te besparen.
    Een batterij leek mij misschien wel interessant, in combinatie met het dynamisch tarief dat ik nu heb.
    Maar er zijn natuurlijk nog andere zaken zoals een WTW of een zonneboiler, ...

Nou zonnepanelen plaatsen zonder te combineren met een Thuisbatterij is bijna ondenkbaar tegenwoordig maar goed u moet natuurlijk zelf weten, maar in principe je gaat de goede richting op want alles wat je gaat genoemd voor je innovatie klopt helemaal voor de de zonneboiler voor het opwarmen van je warmwater.

Nou zonnepanelen plaatsen zonder te combineren met een Thuisbatterij is bijna ondenkbaar tegenwoordig maar goed u moet natuurlijk zelf weten, maar in principe je gaat de goede richting op want alles wat je gaat genoemd voor je innovatie klopt helemaal voor de de zonneboiler voor het opwarmen van je warmwater.
    ??? ik zie nog altijd een meerwaarde voor een thuisbatterij, en ik zou dan toch één van de gebruikers moeten zien die geld "kan" verdienen aan zijn batterij... Verplicht op dynamisch tarief, en systeem dat het kan sturen staat min of meer klaar... Bezorg mij een installateur, die mij kan overtuigen dat ik de batterij op minder dan 5 jaar kan terugverdienen en hij heeft verkocht. (zie ook alle andere discussies over batterijen & terugverdientijd)

Enige wat uit je eerste zinnetje bij mij opkomt is: 't Zijn goeie verkopers, en domme aankopers... Het is niet omdat je opeens minder aan elektriciteit moet betalen dat die batterij dan ook rendabel is natuurlijk... Maar veel consumenten trappen in die val.

Douche wtw zie ik nog niet in het topic. Ofwel een put model, of een pijpmodel. Terugverdienen? Als je wat langer douched, dan zal het naar ik gok wat opleveren. Tenzij de zonnepanelen (of zonneboiler) in alle energiebehoefte voorzien...

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan