• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Zonneluifel en dampkap

Thorgal

Gewaardeerd lid
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
1.407
Waarderingsscore
147
Punten
63
Ik weet niet of ik dit topic in de juiste categorie plaats.

We willen een zonneluifel monteren met als doel op het terras in de schaduw te kunnen zitten (eten) en om wat zon buiten te houden in de keuken (rechtse dubbele raam op de tekening, met een draai/kip deur). We willen die zowiezo wat breder, ook al omdat het terras 4 m diep is en er op smallere zonneluifels geen uitval is van groter dan 3 m.
Maar... mijn uitlaat van de dampkap zit in de weg. Die zit op 3,70 m van de linkse muur van de keuken, maar wel wat hoger dan op de tekening.
Wat kunnen we doen?
A. Er vrede mee nemen, met een klein luifelke van 3,50 m of zo?
B. Met de luifel toch net onder die dampkapuitlaat gaan? Heeft iemand dat al gedaan? Ik vrees dat dit snel vet en vuil gaat worden...
C. ... ?

Ik wil dit zelf plaatsen, vandaar dat ik geen firma dit kan vragen.
 

Bijlagen

  • IMG_20220321_114038b.jpg
    IMG_20220321_114038b.jpg
    162,2 KB · Weergaven: 29

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
717
Waarderingsscore
195
Punten
43
Ik vrees dat dit snel vet en vuil gaat worden...
Vet en vuil zouden in de filter moeten zitten, niet in je uitblaaslucht.
Gat dichtmaken en een recirculatiedampkap?
Huis afbreken en een nieuw huis laten maken. ;).
(sorry voor de nutteloze bijdrage)

Of een bocht van 90 graden op het einde plaatsen en zo de damp iets hoger (dakrand) laten uitkomen.
 

Thorgal

Gewaardeerd lid
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
1.407
Waarderingsscore
147
Punten
63
Dank jullie voor de feedback. Beide oplossingen zijn mogelijk. Ik wil het zelf doen en weet niet of alles probleemloos kan.
"Huis afbreken" is ook een optie. Er zijn nog wel stommiteiten. SOD, vandaar ...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan