• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

zolderverdieping afwerken

Lid geworden
5 nov 2012
Berichten
154
Waarderingsscore
1
Punten
0
Beste mensen,

Ik sta binnenkort voor de opdracht om mijn zolderverdieping af te werken, wegens plaatsgebrek.
Het betreft een zolder (nieuwbouw) met spantendak, reeds geïsoleerd tussen de spanten en reeds met dampscherm.
Voor het overige is de vloer geschaped, maar werd er verder nog niets ondernomen.
Ik had graag wat ideetjes, tips en trics, … opgedaan met jullie hulp.
(voorstellen materialen voor de wanden en vloeren, bevestigingen op kaderwerk, rechtstreeks op spanten, enz ...) alle opties zijn open hoewel ik toch het relatief “tijdsgebrek” wil benadrukken.
Ter info, de zolder zou geen luxekamer of permanente leefkamer moeten worden, maar eerder een speelruimte, logeerkamer en “berging”, …
 Alvast bedankt!
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Ben er hier ook mee bezig, hier komt:
 - Inbouwkasten onder hellend dak
 - Fermacell voor wanden & hellend dak, gelijmd & afsmeren met promix premium van gyproc = volgens mij 10 keer rapper dan gyproc naden & voegen geklooi
 - Op de vloer zou ik liefst kurktegels leggen daar men zegt dat dat lekker warm aanvoelt, maar ik ken er eigenlijk niks van dus dat is nog even koffiedik kijken. Alternatief zou laminaat zijn (ook makkelijk te leggen).

Maar bon, ik zit nu in de fase "elektriciteit leggen" (daarna nog sanitair, pleisteren, vloeren... en dan hopelijk volgend jaar afwerken).

Afwerken hellend dak: altijd op een kader, nooit op gordingen/spanten rechtstreeks. Kader mag hout zijn, maar als je lichte verschillen moet wegwerken zijn metalstuds een pak handiger denk ik.
 
Lid geworden
5 nov 2012
Berichten
154
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik ben vooral in twijfel over Fermacell of Gyproc op een spantendak.
Eventueel dat ik als nog planchetten (welke matriaal ook) zal gebruiken, ... twijfel ... twijfel.
Een houtenkader (verschillen zouden er niet mogen zijn) was ik sowieso van plan te maken.
Ik moet nog wat stopcontacten plaatsen en dat lukt me anders niet.
 
Lid geworden
5 nov 2012
Berichten
154
Waarderingsscore
1
Punten
0
Nog iemand ideetjes?
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Indien plaats genoeg: bevestig houten latten op de spanten van ± 4 cm , zo heb je idd plaats genoeg voor electriciteitskabels etc ...
Afwerken met Gyproc, Fermacell, planchetten , andere ... wat je voorkeur geniet en wat het snelst is ...
Als de vloer mooi gechaped is : een Novilonneke erop ... om een idee te geven van prijs voor een erg deftige Novillon van ± 5 x 5 meter : € 350 geplaatst.
@tijdsgebrek: dan moet je het laten doen ... gaat sneller maar heeft meestal het nadeel dat je 2 tot 5 x zoveel kwijt bent.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan