• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zolder ventileren

bertarna

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 apr 2015
Berichten
592
Waarderingsscore
151
Punten
43
Overlaatst tijdens het opruimen van de zolder heb ik gezien dat de veluxen helemaal onder de condens zitten en er schimmel op de raamkaders staat. Er is geen ventilatie in huis en het condensprobleem is enkel op zolder. Zou het een idee zijn om een badkamerventilator op zolder te plaatsen en deze constant te laten draaien ? Momenteel dient de zolder enkel voor stokage maar mochten we deze ooit willen verbouwen zou er wel een betere oplossing komen.
 

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Berichten
5.610
Waarderingsscore
668
Punten
113
Voor zover ik kan lezen heeft charel nergens geschreven dat ik voldoende isolatie heb, dit was ook niet mijn vraag.
Dat is het punt niet, er kwam niet eens een aanbeveling om bij te isoleren gezien uw beperkte dikte "niet van deze tijd is".
[/QUOTE]
Meten is weten ...
Zeiknatte ramen... kan dus evengoed vanwege insijpelend regenwater komen dat probeert te verdampen maar weer condenseert tegen uw ramen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bertarna

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 apr 2015
Berichten
592
Waarderingsscore
151
Punten
43
Geen insijpelend water neen. Probleem opgelost ook, ventilatieroosters open en geen natte ramen meer.
En dat de isolatie niet meer van deze tijd is weet ik ook, hoeft niemand mij te zeggen. Vorig jaar al iemand laten komen kijken. Die had dezelfde mening als ik dat het zonde is van de huidige isolatie.
 

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Berichten
5.610
Waarderingsscore
668
Punten
113
Maar nu (straks gaat het vriezen) wel een koudere zolder met de roosters open?
 

bertarna

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 apr 2015
Berichten
592
Waarderingsscore
151
Punten
43
Maar nu (straks gaat het vriezen) wel een koudere zolder met de roosters open?
Natuurlijk is het er nu kouder, is toch logisch. Als ik de zolder ooit verbouw dan maak ik dat er verwarming is, deftige isolatie en eventueel ventilatie. Dat het er nu kouder zal worden is jammer maar helaas.
 

bertarna

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 apr 2015
Berichten
592
Waarderingsscore
151
Punten
43
Van mij mag je uw mening zeggen hoor, mijn probleem is voorlopig opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan