• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

zolder renovatie

Lid geworden
26 jul 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
3
Beste,

Wij willen onze zolder herinrichten en de sloopwerken zijn reeds achter de rug.
Nu wil ik hier een nieuwe vloer leggen met OSB platen maar ik moet minstens 7cm uithogen. Nu is het een zeer oneffen beton. Wij hebben een vaste trap naar de zolder met tredes van 17,5cm.

Nu zit ik met het dilemma of ik de volledige verdieping 17 cm moet verhogen om zo een nieuwe trede te creëren of ik gewoon een laatste klein opstapje bij maak. De bovenkant van mijn latten waar ik de OSB zou aanvijzen scheelt 3cm met de bovenste trede. Tel daarbij nog de OSB en een laminaatvloertje en je zit al gauw aan 6 a 7cm verschil.

Er zitten reeds ramen die ik wil laten zitten, en als ik de vloer 17cm verhoogd zullen die ramen echt heel laag zitten (zitten nu al tamelijk laag)... Daarom had ik liever gewoon het hoogst nodige verhoogd. Maar ik had graag eens jullie mening gehoord hierover :)

Alvast bedankt voor de reacties!

gr,
Olivier
 
Lid geworden
26 jul 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
3
Bedankt voor de reacties. Met egaliseren heb ik 0 ervaring en zou graag alles een beetje zelf doen dus daarom dacht ik aan OSB als ondergrond... En in de houten bekadering kan ik dan nog mijn kabels makkelijk kwijt ook...

Ik heb ook nog 2 "gaten" in de grond van de schoorsteen die ik heb uitgebroken en dat leek me dan makkelijk om er gewoon een plaat over te leggen :)
 

sociaalverhuurder

Gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mei 2012
Berichten
635
Waarderingsscore
360
Punten
63
Bedankt voor de reacties. Met egaliseren heb ik 0 ervaring en zou graag alles een beetje zelf doen dus daarom dacht ik aan OSB als ondergrond... En in de houten bekadering kan ik dan nog mijn kabels makkelijk kwijt ook...

Ik heb ook nog 2 "gaten" in de grond van de schoorsteen die ik heb uitgebroken en dat leek me dan makkelijk om er gewoon een plaat over te leggen :)

je kan ook enkel over die gaten een plaat leggen en dan nog steeds egaliseren.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan