• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Zolder isoleren zonder onderdak

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wie heeft er ervaring met isoleren van een zolder zonder onderdak. Zoals welke materialen je best gebruikt, enz.

Rockwool raadt aan om Rockfit 431 ADAPT te gebruiken tussen de kepers. Maar hoe watervast is dit materiaal? :eek:

Natuurlijk is het beter van een onderdak te hebben, maar wij hebben een vrij oud huis met een speciale dakconstructie. De meeste dakwerkers hebben weinig zin om hier aan te beginnen.....[/b]

wel steven.vr, ik zit met dezelfde vraag,

en weet nog niet zeker of (maar vermoed dat) het gebruik van ISOVLAS in dat geval het beste is.

zie hun site voor meer info.

Ook ik heb in een oude woning geen onderdak (een leiendak en op een jaar tijd geen spoortje van vochttransmissie gevonden),

en ik vermoed dat ik het ga aandurven dit zo te laten.

Geen onderdak, ISOVLAS 24cm (nl. 2 x 12cm) aanbrengen, zelfs geen dampscherm, en dan hopen dat de materiaal-eigenheid van de speciaal behandelde vlasvezels inderdaad dampdiffusie en zelfs een sporadisch per-abuus-lekje kunnen doorstaan zonder verlies van de originele traagheid van warmtedoorstroming (0,034 à 0,038 W/m.K).

Maar ik twijfel toch nog... moest er nu eens ervaring opduiken...

weet ge wat?

we zullen samen wachten op een reddend go-ahead :D

(maar dan niet van de verkoper van dat vlas he :shock: :D )

D'er is eigenlijk geen correct antwoord mogelijk op hoe je dak isoleren zonder onderdak. Je kan het eigenlijk niet aanraden.

De enige goede oplossing is je dak eraf halen en onderdak plaatsen.

En als je het toch doet, duimen dat je dakconstructie niet te hard eronder gaat leiden...

Kijk eens op het energieforum van bblv; eindeloze discussies over naisoleren zonder onderdak.

Walter

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan