• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

zijn er ook mensen tevreden over hun poetshulp?

Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
928
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik alvast niet. maar ik ben zo'n ei op dat vlak, tenslotte is het dat mens haar broodwinning en dus durf ik neits te zeggen. maar het trekt werkelijk op niets, elke week slechter. en blijkbaar krijgt ze haar 5 uur ook niet vol, wat al teken genoeg is dat ze het niet goed doet want het is toch wel een ruim huis met 2 badkamers en 3wc's. alleen al daaraan ben je toch ff bezig. mijn man loopt hier dan hele dagen rond en ergert zich dood maar die vindt dat de taak van de vrouw. dus hij reclameert tegen mij en ik moet het dan tegen de baas van het dienstencentrum zeggen. maar dat doe ik dus echt niet graag. ik dnek dat dat mens in feite niet KAN kuisen en ook geen vuil ziet. bovendien zie ik haar nooit wegens werken. hoe doen jullie dat, iemand zeggen dat je in feite niet tevreden bent??
 
Lid geworden
26 nov 2007
Berichten
322
Waarderingsscore
0
Punten
0
madman wrote:
tienne wrote:
Het gras is altijd groener bij de anderen maar dat komt alleen omdat er meer stront opgesmeten is.



Diene moet ik onthouden ... :lol:



Begin steeds meer en meer de indruk te krijgen dat de elite van vlaanderen een account op bouwinfo heeft ....



Yep, maar deze zal dan wel hier ergens terecht komen onder de rubriek "burenruzies". Mijne buur zijn hof stinkt verschrikkelijk. Wat kan ik daar tegen doen? Ik ben niet naar "den buiten" komen wone om stront te ruiken. Misschien aangetekend schrijven dat zijne stank maar toto aan de perceelsgrens mag komen :D

Woehaa, maar dit is wel wayyyy OFF topic.

Allla , wat moet je hier anders als je met ziekenverlof bent en je heeeeeel

tevreden bent van je kuisvrouw?
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
En als iemand zorgen heeft over zn poetsvrouw staat de rest die zich niet tot die elite rekent direct klaar om die andere zn rekening te maken en eventjes die ander zn leven te gaan uitstippelen naar zn eigen normen.

Als iemand ervoor kiest om een poetsvrouw te nemen wat liggen jullie daar dan in godsnaam wakker van? Laat die mens.

Of hoor ik daar een spatje jalouzie? Anders kan ik me niet voorstellen waarom jullie hier zo in op gaan.

Leven en laten leven, weet je wel, en elk zn eigen "menage"
 
Lid geworden
19 apr 2008
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Punten
0
toch even zeggen dat mensen ook superveel verwachten van een poetsvrouw. Mijn eigen moeder werkt als poetsvrouw via de dienstencheques maar wat sommige mensen allemaal durven vragen om een paar uurkes... een heel huis grondig kuisen ( sof afdoen, stofzuigen, dweilen ... ) van 2 verdiepen met verschillende slaapkamers en badkamers en alle ramen en bij sommigen dan nog de strijk en dat op 4 uurkes.... Begin maar he.



Ik geef zeker toe dat er ook zijn die absoluut niet doen wat ze moeten doen, maar er zijn ook mensen die onmogelijke dingen verwachten...
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
dieke wrote:
Wat ben ik gezegend! Mijn poetsvrouw via cheques, is mijn mama. :)

Mijn mama?? Sorry, maar ik zou erg gegeneerd zijn moest mijn mama hier staan kuisen. Gelukkig heeft zij andere en leukere dingen te doen.



Mijn mama werkt als poetsvrouw via dienstencheques. Ik zie niet in wat daar generend aan zou moeten zijn...???
 
Lid geworden
24 jun 2006
Berichten
1.412
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
Icecoldkillahh wrote:
Als kuisvrouw zo goed zou verdienen dan werd iedereen het.... :lol:

Behalve ik dan. Al gaven ze mij 100 euro per uur, dan nog niet.

Jamaar gij zijt zelfstandige en iedereen weet dat een zelfstandige veel meer dan 100 € per uur verdient. :twisted:
 

dragonfly

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
2.387
Waarderingsscore
1
Punten
38
@Mops: heeft hier ook 4 weken geduurd voor er iemand kwam opdagen. Precies veel gevallen van ziekte onder die mensen. En meestal laten ze idd gewoon niets weten of zo de dag zelf een halfuur voordien. Ik denk eerder dat die zich ziek melden als ze de kans hebben om die dag ergens anders "grijs bewolkt" te gaan werken :p



@Mayx: jij werkt misschien bij een goeie organisatie maar de klachten zijn toch nogal algemeen hoor. En de ruiten mogen ze inderdaad niet kuisen. Ze mogen ook geen werkruimtes kuisen. Dus m'n moeder heeft thuis kleine praktijkruimte en die kuisvrouw weigerde om daar te stofzuigen want dat mocht niet. Alsof er dat ooit iemand zou weten, t'is niet dat ze een heel bedrijf moest kuisen hé. Wat ben je dan met een kuisvrouw? Het gevolg is bekend hé, de mensen grijpen terug naar zoals het vroeger ging met alle risico's van doen maja geen andere keus.



Wij hebben ook al 2x meegemaakt dat iemand die via de cheques kwam voorstelde om int vervolg zo te komen en int zwart betaald te worden. Maar daar zijn we nooit op ingegaan. Dus de regering doet wel z'n best maar ik vraag me af als het z'n doel niet een beetje mist.



Als jullie 9-11euro bruto betalen, waar gaat de rest van het geld dan naartoe? Want de staat legt bij tot 16-17 euro (niet zeker).



Je huis leegroven is wat veel gezegd maar de trend die wij zagen was altijd dezelfde. Als je thuis bent kuisen ze beetje, maar als je er niet bent gebeurt er meestal niet veel hoor. Met alle respect maar dat zijn meestal het soort mensen die begeleiding en supervisie nodig hebben. Zowel via de cheques als het andere circuit :wink:



Bdebouwer wrote:
MyriamC wrote:
Icecoldkillahh wrote:
Als kuisvrouw zo goed zou verdienen dan werd iedereen het.... :lol:

Behalve ik dan. Al gaven ze mij 100 euro per uur, dan nog niet.

Jamaar gij zijt zelfstandige en iedereen weet dat een zelfstandige veel meer dan 100 € per uur verdient. :twisted:



ja wij verdienen zelfs geld als we slapen :roll: :wink:
 
G

Guest

Guest
Ik ben normaal nooit thuis als de poetsvrouw komt, maar nu dus wel... hier was daaarvoor net hetzelfde gedaan als nu hoor, kan er niks van zeggen.



De ramen laat ik haar niet doen, gewoon omdat ik dat zelf ook al es graag doe, liever dan een badkamer kuisen vb, en als ze de ramen moet doen, dan kan ze dat niet doen he :lol:

Bij onze buren komt dezelfde poetsvrouw 2 keer per week, en daar doet ze dus wel ramen.

maar tis dus niet via cheques :oops: we hebben wel een verzekering voor huispersoneel!
 

dragonfly

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
2.387
Waarderingsscore
1
Punten
38
Mayx wrote:
dragonfly wrote:
Als jullie 9-11euro bruto betalen, waar gaat de rest van het geld dan naartoe? Want de staat legt bij tot 16-17 euro (niet zeker).



euh de loonadministratie wordt door een apart bureau gedaan :p maw je ne sais pas maar ik vermoed dat een dele daarvan wordt gebruikt om bvb ook mijzelf en mijn collega's op den bureau te betalen. aangezien ik dus niet via cheques werk.



hehe, mja 9euro/uur is uiteraard een hongerloon voor die mensen. Vind alleen dat de marges dan wat ruim zijn. Ik dacht dat de staat bijlegde om die mensen een volwaardig loon te geven maar dat is dus niet het geval.
 
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
260
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is ook zo, want je betaalt maar 6.70 €/dienstencheque, hé
 
Lid geworden
24 jun 2006
Berichten
1.412
Waarderingsscore
0
Punten
0
dragonfly wrote:
ja wij verdienen zelfs geld als we slapen :roll: :wink:

Ik ook hoor. Maar enkel de laatste nacht van de maand. De 31ste ga ik slapen en de 1ste staat er plots geld op mijn rekening. Dat heb ik dus allemaal 's nachts verdiend. :wink:
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
tienne wrote:
Delphine wrote:
Ter info, Mijn vrouw is ook hoger opgeleid , alleen is de procedure om haar diploma's hier erkend te krijgen een langdurige , zoniet onmogelijke zaak. Ondertussen werkt ze wel half time als poetsvrouw ende andere helft volgt ze opleidingen.

Chapeau voor uw vrouw tienne!
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
dieke wrote:
Mijn mama werkt als poetsvrouw via dienstencheques. Ik zie niet in wat daar generend aan zou moeten zijn...???

Het is een gevoel, ik kan 't niet uitleggen. Ik zou het niet kunnen aanzien moest mijn moeder hier met de stofzuiger rondlopen en de keuken dweilen. Nee, ik zou het echt niet willen.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mayx wrote:
stel dat uw poetsvrouw buiten de ruiten kuist en ze valt en breekt haar been komt de verzekering niet tussen. voila, daar komt 't op neer. bij ons is het zo, ik weet dat het bvb bij familiehulp ook zo is.

Om die reden hebben wij dan ook een polis 'huispersoneel' afgesloten. Die hadden wij al toen wij nog iemand in 't zwart hadden en die polis hebben we gewoon gehouden.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bdebouwer wrote:
Jamaar gij zijt zelfstandige en iedereen weet dat een zelfstandige veel meer dan 100 € per uur verdient. :twisted:

Allez, nog maar eens ... Behalve ik dan. :(
 
Lid geworden
24 jun 2006
Berichten
1.412
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
Bdebouwer wrote:
Jamaar gij zijt zelfstandige en iedereen weet dat een zelfstandige veel meer dan 100 € per uur verdient. :twisted:

Allez, nog maar eens ... Behalve ik dan. :(
Jamaar, ik had het over het zwart geld hé, niet over het officiëel. :lol:
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
Bdebouwer wrote:
dragonfly wrote:
ja wij verdienen zelfs geld als we slapen :roll: :wink:

Ik ook hoor. Maar enkel de laatste nacht van de maand. De 31ste ga ik slapen en de 1ste staat er plots geld op mijn rekening. Dat heb ik dus allemaal 's nachts verdiend. :wink:



Lol. Ik word ook slapend rijk op diezelfde manier. Straffe tisten zijn wij! :)
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bdebouwer wrote:
Jamaar, ik had het over het zwart geld hé, niet over het officiëel. :lol:

Ah! Maar dan had ge het over een bepaalde groep zelfstandigen, niet over mij.
 
Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
928
Waarderingsscore
0
Punten
0
yep, ik ook een dagje gaan werken, voortijdig afgebroken by the way wegens vreselijke, misselijkmakende, kloppende (wat zeg ik "stampende") migraine die al 3 dagen duurt - wat zie ik hier allemaal verschijnen? wow zeg, mogen we al geen werkvrouw meer aan het werk zetten terwijl we zelf andere dingen doen. moet er echt elke keer kritiek komen als een mens iets over zijn leven vertelt, zijn loon erbij gesleurd worden, wat hij allemaal niet wil doen en bovendien de reden er nog bij - jaja, omdat we denken dat we in monaco leven en te geod zijn om te kuisen. Awel, ik ben 44 jaar, ik heb univ gedaan en werk al 22 jaar VOLTIJDS en heb 2 kinderen. hoeveel vrouwen zijn er die dat doen??? niet veel. de meesten hebben een man die vindt dat zij (zeker deels) thuis mogen blijven om bij de kinderen te zijn. ik had en heb nog steeds niet zo'n man. kan daar nog wat commentaar over komen.... (maar ik ben dus echt heel erg fier dat ik een man heb kunnen verlaten die ik niet graag zag en die mij niet graag zag, en dat ik in staat was om onze kinderen een heel goed leven te geven ipv bij hem te moeten blijven om zelf het hoofd boven water te houden). en tot 2 jaar geleden kuiste ik ook nog zelf. en strijken ook. awel, nu niet meer. ik buit niemand uit, ikdurf zelfs geen oplerking te maken, ik betaal netjes wat van mij verwacht wordt voor de uren dat ze komen, en erbovenop ook nog elk jaar duizenden, verschillende tienduizenden zelfs, belastingen. waarmee ook nog een deel van het loon van die mensen wordt betaald. soms versta ik het echt niet hoor, wat hier allemaal op dat forum verteld wordt. in eender welke rubriek, over eender welk onderwerp, altijd en altijd zijn er die commentaar moeten geven over hoeveel iemand wel zal verdienen en hoe te veel of te weinig dat is.
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
dieke wrote:
Mijn mama werkt als poetsvrouw via dienstencheques. Ik zie niet in wat daar generend aan zou moeten zijn...???

Het is een gevoel, ik kan 't niet uitleggen. Ik zou het niet kunnen aanzien moest mijn moeder hier met de stofzuiger rondlopen en de keuken dweilen. Nee, ik zou het echt niet willen.



Kan ik inkomen, hoor. Misschien moet ik er voor de volledigheid bij vertellen dat mijn mama 50 is en tot haar 44ste of zo zelfstandige is geweest. Toen zaak moeten sluiten en niet meer de moed om in het reguliere werkcircuit aan de slag te gaan. Toen wij dan toch graag stilletjesaan aan poetshulp dachten, was de keuze voor haar snel gemaakt, aangezien zij toen net een adresje waar ze poetste, was kwijtgeraakt. Ik vind het wel zo handig dat mijn jongste dan op dat moment ook gewoon thuis kan blijven. Ze krijgt dan niet altijd evenveel gepoetst, maar hij slaapt toch nog een goede 3 uur in de namiddag, dus die cheques zijn goed besteed en top of the bill kan er geen ruzie van komen in de familie. Mijn broers brengen bv. ook hun strijk binnen bij mijn mama, ook via die dienstencheques. En sja, de ene mama is misschien ook de andere niet, maar die van mij is alleszins allesbehalve een bemoeial en ik heb er dan bv. ook totaal geen moeite mee om zelf met mijn bijna 30 weken zwangere buik, op de zetel te gaan hangen terwijl zij hier haar cheques verdient.
 
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Punten
0
we woonde 2 maand in ons huis, een poetsvrouw met dienstencheques (via fvm) madam kwam poetsen en toen ik s avonds thuiskwam zag ik in onze nieuwe parket allemaal putjes! ik razend kwaad niet wetende vanwaar het kwam (had een vemoeden van naaldhakken) dus volgende week mijn schoonmoeder een 'toevallig' bezoekje laten brengen en ja hoor de poetsvrouw was op haar naaldhakken aan het poetsen en heeft zo maar eventje onze parket naar de kl**en gedaan, fijn is anders.

als ik ooit nog een poetsvrouw neem zal het er eentje uit de buurt zijn waar ik referenties van heb , of het nu in het zwart is of niet liever een poetsvrouw die elke week komt en die in heel de straat poetst maar wat duurder is dan elke week een ander
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan