• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

zijn er ook mensen tevreden over hun poetshulp?

Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
928
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik alvast niet. maar ik ben zo'n ei op dat vlak, tenslotte is het dat mens haar broodwinning en dus durf ik neits te zeggen. maar het trekt werkelijk op niets, elke week slechter. en blijkbaar krijgt ze haar 5 uur ook niet vol, wat al teken genoeg is dat ze het niet goed doet want het is toch wel een ruim huis met 2 badkamers en 3wc's. alleen al daaraan ben je toch ff bezig. mijn man loopt hier dan hele dagen rond en ergert zich dood maar die vindt dat de taak van de vrouw. dus hij reclameert tegen mij en ik moet het dan tegen de baas van het dienstencentrum zeggen. maar dat doe ik dus echt niet graag. ik dnek dat dat mens in feite niet KAN kuisen en ook geen vuil ziet. bovendien zie ik haar nooit wegens werken. hoe doen jullie dat, iemand zeggen dat je in feite niet tevreden bent??
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat ben ik gezegend! Mijn poetsvrouw via cheques, is mijn mama. :)
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
mystica wrote:
ik alvast niet. maar ik ben zo'n ei op dat vlak, tenslotte is het dat mens haar broodwinning en dus durf ik neits te zeggen. maar het trekt werkelijk op niets, elke week slechter. en blijkbaar krijgt ze haar 5 uur ook niet vol, wat al teken genoeg is dat ze het niet goed doet want het is toch wel een ruim huis met 2 badkamers en 3wc's. alleen al daaraan ben je toch ff bezig. mijn man loopt hier dan hele dagen rond en ergert zich dood maar die vindt dat de taak van de vrouw. dus hij reclameert tegen mij en ik moet het dan tegen de baas van het dienstencentrum zeggen. maar dat doe ik dus echt niet graag. ik dnek dat dat mens in feite niet KAN kuisen en ook geen vuil ziet. bovendien zie ik haar nooit wegens werken. hoe doen jullie dat, iemand zeggen dat je in feite niet tevreden bent??





bij ons zelfde, eerst 3 poetsdames van bedrijf x en nu van ander bedrijf een andere



van kwaad naar erger



nr 3 was volgens mij beste in poetsen (van poolse afkomst) maar had een paar moeilijkheden, soms bracht ze haar vriend (belg) mee (om in de zetel te zitten) ... maar zij werd ontslagen wegens problemen ergens anders



wat ons stoort : geen enkel besef van werken en poetsen, komen gewoon hun "uren" kloppen, doen hun zin (wij zijn meestal niet thuis) ...



meeste krijgen volgens mij geen deftige opleiding (ik ken wel firma in Gent die het wel doet maar te ver voor ons)



verbruik producten stijgt enorm ten opzichte van zelf poetsen



maar wat is een deftige oplossing?
 
G

Guest

Guest
Hoever kome die kuisvrouwe van ulle Maya ? :)



Of is de kempe beke te ver vanuit de Vlaanders ? :)
 
G

Guest

Guest
Dan zal et dus ma of schoonma worden da' moet vragen :)



Mareh, nu effe gekke vraag, aangezien ge zei van da kuisvrouwe ni buiten mogen werken :



Hoe zit da dan me ramen kuisen ? Want die worden toch langs buiten vuil he ? Kan me voorstelle da da ni wekelijks moet gebeuren, maar mag een kuisvrouw da dan ni doen bij ulle, of wa ?
 
Lid geworden
15 sep 2006
Berichten
694
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mayx wrote:
falcon10 wrote:
Hoever kome die kuisvrouwe van ulle Maya ? :)



Of is de kempe beke te ver vanuit de Vlaanders ? :)



te ver schat :wink:



Als die medewerkers zo goed zijn mag je wel wat reclame maken. Voor welke firma werk je?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
stefan wrote:
mystica wrote:
ik alvast niet. maar ik ben zo'n ei op dat vlak, tenslotte is het dat mens haar broodwinning en dus durf ik neits te zeggen. maar het trekt werkelijk op niets, elke week slechter. en blijkbaar krijgt ze haar 5 uur ook niet vol, wat al teken genoeg is dat ze het niet goed doet want het is toch wel een ruim huis met 2 badkamers en 3wc's. alleen al daaraan ben je toch ff bezig. mijn man loopt hier dan hele dagen rond en ergert zich dood maar die vindt dat de taak van de vrouw. dus hij reclameert tegen mij en ik moet het dan tegen de baas van het dienstencentrum zeggen. maar dat doe ik dus echt niet graag. ik dnek dat dat mens in feite niet KAN kuisen en ook geen vuil ziet. bovendien zie ik haar nooit wegens werken. hoe doen jullie dat, iemand zeggen dat je in feite niet tevreden bent??





bij ons zelfde, eerst 3 poetsdames van bedrijf x en nu van ander bedrijf een andere



van kwaad naar erger



nr 3 was volgens mij beste in poetsen (van poolse afkomst) maar had een paar moeilijkheden, soms bracht ze haar vriend (belg) mee (om in de zetel te zitten) ... maar zij werd ontslagen wegens problemen ergens anders



wat ons stoort : geen enkel besef van werken en poetsen, komen gewoon hun "uren" kloppen, doen hun zin (wij zijn meestal niet thuis) ...



meeste krijgen volgens mij geen deftige opleiding (ik ken wel firma in Gent die het wel doet maar te ver voor ons)



verbruik producten stijgt enorm ten opzichte van zelf poetsen



maar wat is een deftige oplossing?



hmmm: deftige oplossing





zelf kuisen misschien :lol:



om even stout te zijn: gaat iedereen tegenwoordig fulltime werken om vervolgens dan zijn tuinman, poetshulp, strijkatelier, kinderopvang enz. te betalen :twisted:
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
kidcool wrote:
stefan wrote:
mystica wrote:
ik alvast niet. maar ik ben zo'n ei op dat vlak, tenslotte is het dat mens haar broodwinning en dus durf ik neits te zeggen. maar het trekt werkelijk op niets, elke week slechter. en blijkbaar krijgt ze haar 5 uur ook niet vol, wat al teken genoeg is dat ze het niet goed doet want het is toch wel een ruim huis met 2 badkamers en 3wc's. alleen al daaraan ben je toch ff bezig. mijn man loopt hier dan hele dagen rond en ergert zich dood maar die vindt dat de taak van de vrouw. dus hij reclameert tegen mij en ik moet het dan tegen de baas van het dienstencentrum zeggen. maar dat doe ik dus echt niet graag. ik dnek dat dat mens in feite niet KAN kuisen en ook geen vuil ziet. bovendien zie ik haar nooit wegens werken. hoe doen jullie dat, iemand zeggen dat je in feite niet tevreden bent??





bij ons zelfde, eerst 3 poetsdames van bedrijf x en nu van ander bedrijf een andere



van kwaad naar erger



nr 3 was volgens mij beste in poetsen (van poolse afkomst) maar had een paar moeilijkheden, soms bracht ze haar vriend (belg) mee (om in de zetel te zitten) ... maar zij werd ontslagen wegens problemen ergens anders



wat ons stoort : geen enkel besef van werken en poetsen, komen gewoon hun "uren" kloppen, doen hun zin (wij zijn meestal niet thuis) ...



meeste krijgen volgens mij geen deftige opleiding (ik ken wel firma in Gent die het wel doet maar te ver voor ons)



verbruik producten stijgt enorm ten opzichte van zelf poetsen



maar wat is een deftige oplossing?



hmmm: deftige oplossing





zelf kuisen misschien :lol:



om even stout te zijn: gaat iedereen tegenwoordig fulltime werken om vervolgens dan zijn tuinman, poetshulp, strijkatelier, kinderopvang enz. te betalen :twisted:



inderdaad, en ge vergeet de kindercreche nog....



Dus een van de 2 gaat full time werken om 500 euro netto over te houden, want auto en creche alleen al kosten al 500 euro
 
Lid geworden
15 jan 2007
Berichten
337
Waarderingsscore
0
Punten
0
kidcool wrote:
om even stout te zijn: gaat iedereen tegenwoordig fulltime werken om vervolgens dan zijn tuinman, poetshulp, strijkatelier, kinderopvang enz. te betalen :twisted:



Tuurlijk, ik geef graag het geld dat ik verdiend heb met een job die ik graag doe uit aan iemand die de job die ik niet graag doe wél graag doet.



(al valt de kinderopvang daar niet onder)
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
dieke wrote:
Wat ben ik gezegend! Mijn poetsvrouw via cheques, is mijn mama. :)

Mijn mama?? Sorry, maar ik zou erg gegeneerd zijn moest mijn mama hier staan kuisen. Gelukkig heeft zij andere en leukere dingen te doen.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
falcon10 wrote:
Hoe zit da dan me ramen kuisen ? Want die worden toch langs buiten vuil he ? Kan me voorstelle da da ni wekelijks moet gebeuren, maar mag een kuisvrouw da dan ni doen bij ulle, of wa ?

Ramen aan de straatkant doet de ruitenwasser (bedrijf) omdat we daar niet zelf bij kunnen, van achter doet mijn poetsvrouw eens in de zoveel tijd. Ik heb nog nooit gehoord dat zij dat niet 'mag'. Als zij er geen tijd voor heeft, dan doe ik het zelf. Vind ik nog de minst ergste huishoudklus om te doen.
 
Lid geworden
28 mei 2006
Berichten
1.357
Waarderingsscore
1
Punten
0
Nog iemand last gehad met de overdracht van de dienstencheques naar een andere beheerder?



Wij wilden nieuwe cheques bestellen, maar moesten blijkbaar eerst opnieuw registreren en dat kwam maar niet in orde. Heeft een paar weken geduurd. Nu zouden de nieuwe cheques eindelijk onderweg moeten zijn. Het probleem was dat er een hele wasmand overhemden van mijn man al 3 weken geblokkeerd staat in het strijkatelier. Cash betalen, een onderpand geven,... alles hebben we geprobeerd maar zonder dienstencheques... geen hemden!



Op een poetshulp via dienstencheques wachten we al ruim 2 jaar. We zitten blijkbaar in een moeilijkie regio.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
kidcool wrote:
om even stout te zijn: gaat iedereen tegenwoordig fulltime werken om vervolgens dan zijn tuinman, poetshulp, strijkatelier, kinderopvang enz. te betalen :twisted:

Op de tijd dat mijn poetsvrouw mijn huis doet kan ik veel meer verdienen dan dat het mij kost. Ik help haar aan werk, en dankzij haar kan ik op die tijd ook werken en hoef ik geen werk te doen dat ik niet graag doe en waar ik bovendien niet goed in ben. Iedereen tevreden dus.
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Wij hebben ook een goeike :)



Een Portugese, waar we super content van zijn. Ze weet duidelijk van aanpakken en ze is grondig en doet vooruit.



Helaas heeft ze wat problemen gehad met haar knie en is ze een maandje of 3 'out' geweest.

De eerste vervangster, een Belgische van 51 met veel blabla en noten op hare zang, maar weinig doedoe hebben we na een week teruggestuurd.

De tweede vervangster, een Belgische van 19 was op zich niet slecht, maar ze probeerde er ook de kantjes van te lopen en had het dubbel aantal uren nodig om hetzelfde te kuisen als onze eigenlijke kuisvrouw.



We zijn dus heel content dat ze terug is :)
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.262
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik hoop dat jullie al de dames die met dienstencheques werken een mooie cent int zwart erbovenop geven



want als ik hier op t werk hoor wat hun poetsvrouwen verdienen (die werken met dienstencheques) dan ist maar triest :!:
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
MyriamC wrote:
kidcool wrote:
om even stout te zijn: gaat iedereen tegenwoordig fulltime werken om vervolgens dan zijn tuinman, poetshulp, strijkatelier, kinderopvang enz. te betalen :twisted:

Op de tijd dat mijn poetsvrouw mijn huis doet kan ik veel meer verdienen dan dat het mij kost. Ik help haar aan werk, en dankzij haar kan ik op die tijd ook werken en hoef ik geen werk te doen dat ik niet graag doe en waar ik bovendien niet goed in ben. Iedereen tevreden dus.



gij zijt dan ook zelfstandig he, voor een loonslaaf echter
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
2.209
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zoals nog al ergens gezegd. Wat je zelf doet, doe je beter.

Mijn huis poetsen kost mij 2 uur werk. Ik poets mijn ramen maar 4x op een jaar, ik kan wel tegen een vliegenstrontje op mijn glas.

Stofzuigen, stofvegen en dweilen gaat heel vlot want we hebben geen enkele mat en het huis is tamelijk minimalistisch ingedeeld.

En anders, waarom geen kuisrobots nemen zoals de Roomba of de nieuwe Scooba. Die stofzuigen/dweilen elke dag automatisch voor je en zijn naar het schijnt niet zo slecht. Mediamarkt had er laatst nog staan.

Ik zou niet graag een vreemde vrouw zomaar in mijn huis laten. Als je de verkeerde tegenkomt is heel jouw huis leeggehaald. Over iemand met referenties zou ik nog nadenken, maar 5 verschillende kuisvrouwen op 5 weken? No thanks. Ik zou elke week met schrik naar huis gaan.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
mezza wrote:
ik hoop dat jullie al de dames die met dienstencheques werken een mooie cent int zwart erbovenop geven



want als ik hier op t werk hoor wat hun poetsvrouwen verdienen (die werken met dienstencheques) dan ist maar triest :!:

Die krijgen ongeveer 11 euro per uur bruto. Dat is een kleine 2000 euro per maand. Ik ken er die voor (veel) minder moeten gaan werken ...
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
pluppie wrote:
Zoals nog al ergens gezegd. Wat je zelf doet, doe je beter.

...

Ik zou niet graag een vreemde vrouw zomaar in mijn huis laten. Als je de verkeerde tegenkomt is heel jouw huis leeggehaald. Over iemand met referenties zou ik nog nadenken, maar 5 verschillende kuisvrouwen op 5 weken? No thanks. Ik zou elke week met schrik naar huis gaan.

Wat je zelf doet doe je beter? Sorry, maar ik niet. Ik kan aan poetsen geen tijd besteden. Liever 8u in mijn kantoor werken dan 1u poetsen. En dat meen ik.

Wat dat 'huis leeghalen' betreft, ik vind dat je wel een erg slechte dunk hebt van de mensheid. Ik heb al heel veel verschillende poetsvrouwen in huis gehad, wit, bruin en zwart en nog nooit geen problemen. Als je vertrouwen geeft, dan krijg je ook vertrouwen. Als je er al vanuit gaat dat iemand niet te vertrouwen is (en die indruk krijg ik wel), tja ...
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
2.209
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
Wat je zelf doet doe je beter? Sorry, maar ik niet. Ik kan aan poetsen geen tijd besteden. Liever 8u in mijn kantoor werken dan 1u poetsen. En dat meen ik.

.....

Als je er al vanuit gaat dat iemand niet te vertrouwen is (en die indruk krijg ik wel), tja ...



En afwassen? De keuken opruimen? Het speelgoed van de kinderen? De was opruimen? Strijken?

Dan is dat poetsen maar een bijzaak voor mij.



En ik ga idd ervan uit dat niet iedereen te vertrouwen is. Ze hebben mij al genoeg proberen te bezeiken in mijn leven.

Iemand die ik ken, betrouw ik wel. Een poetsvrouw die bij vrienden/familie kuist heeft zich al bewezen en die zou ik wel (bijna) vertrouwen. Een vreemde persoon vertrouw ik zeker niet zomaar en zal ik ook zeker niet zomaar alleen in mijn woning laten.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan