Niet enkel de 230V gevoede maar ook een aantal batterij gevoede doen dat. In die zin zijn radiatorkranen bv ideaal om een goed netwerk op te zetten.
Heb je een idee welk merk kranen dit doet?
Bij deze fabrikant wordt expliciet gemeld in de technische fiche dat de batterijgevoede modules geen dienst doen als repeater. Ik heb 12 radiatorkranen zitten maar die doen dus niks voor het netwerk.
Nog erger is dat een netgevoed achterbouwrelais blijkbaar óók geen dienst doet als repeater, hoewel de fabrikant eerst zei dat alle "gevoede" modules dienst doen als repeater, maar dat heb ik hierboven al gezegd.
Het probleem is dat één van de radiatorkranen (in mijn vakantiewoning) geen correcte gemeten temperatuur doorgaf.
De verwarming heeft dik 1 maand afgestaan, maar in één kamer bleef het zogezegd permanent exact 21,5°C, terwijl de andere allemaal naar 15-16° zakten in de visualisatie. Het ketelcontact van de mazoutbrander heeft al die tijd afgestaan dus het water in de CV-leidingen was koud.
De fabrikant denkt dat het een "externe factor" moet zijn.
Vermoedelijk heeft er dus een inbreker gedurende een paar maand een tot op de halve graad nauwkeurig geregeld elektrisch vuurtje onder die ene thermostaatkraan heeft gezet terwijl ik afwezig was...
De enige externe factor was ikzelf die de kraan dan maar opnieuw geadresseerd heeft, waarna ze de correcte temperatuur doorgaf... Maar ja, volgens de fabrikant ben ik de enige met dit probleem.
Het dichtstbijzijnde wifi access point staat veel dichter bij andere kranen die wel correct werken, en verder zijn daar geen stoorzenders...
Dichtst bijzijnde repeater zal op ca 6m staan, wel met een houten, niet-geïsoleerde plankenvloer (onderaan bezetsel op latjes van 100 jaar geleden) er tussen, en tussen repeater en hoofdmodule schat ik ook zo 'n 5-6m met 1 bakstenen muur tussen.
Bedankt voor de antwoorden iedereen.