Zelfde tegel in wc en badkamer

Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zijn aan het kijken voor de vloerbedekking van de bovenverdieping, die bestaat uit:

- overloop

- 3 slaapkamers (waarvan voorlopig maar 1 gebruikt zal worden)

- wc

- badkamer

Aangezien we nog alleen zijn, en we beneden een kleinere badkamer met douche hebben, gaan we de badkamer boven nog niet afwerken. De wc zouden we echter wel al graag installeren.

Nu zei m'n vriend dat het het mooiste is als de vloer van de badkamer en de wc hetzelfde is (er loopt een gang tussen deze twee ruimtes). Maar tegelijk willen we de vloer van de badkamer nog niet kiezen en aankopen. Tegen dat we die installeren wil ik graag op mijn gemak een vloer kiezen die bij het badkamermeubel past (ik heb nu nog niet eens een idee hoe dat eruit zou zijn). Enige dat ik weet is dat we in beige/bruine tinten gaan werken.

Verder is het voor ons ook voldoende als we onze slaapkamer en de overloop van laminaat voorzien, maar dan is het waarschijnlijk stom om niet meteen de twee kinderkamers ook van hetzelfde laminaat te voorzien? Alleen, dat zijn nu weer extra kosten voor kamers die we toch nog lang niet gebruiken...

Dus 2 vragen:

-Hebben jullie boven in de wc en badkamer dezelfde vloerbedekking?

-Hebben jullie hetzelfde laminaat voor alle slaapkamers?

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
1
Punten
36
izzy;1741533 wrote:
Wij zijn aan het kijken voor de vloerbedekking van de bovenverdieping, die bestaat uit:

- overloop

- wc

- badkamer

Aangezien we nog alleen zijn, en we beneden een kleinere badkamer met douche hebben, gaan we de badkamer boven nog niet afwerken. De wc zouden we echter wel al graag installeren.

Nu zei m'n vriend dat het het mooiste is als de vloer van de badkamer en de wc hetzelfde is (er loopt een gang tussen deze twee ruimtes). Maar tegelijk willen we de vloer van de badkamer nog niet kiezen en aankopen. Tegen dat we die installeren wil ik graag op mijn gemak een vloer kiezen die bij het badkamermeubel past (ik heb nu nog niet eens een idee hoe dat eruit zou zijn). Enige dat ik weet is dat we in beige/bruine tinten gaan werken.

Verder is het voor ons ook voldoende als we onze slaapkamer en de overloop van laminaat voorzien, maar dan is het waarschijnlijk stom om niet meteen de twee kinderkamers ook van hetzelfde laminaat te voorzien? Alleen, dat zijn nu weer extra kosten voor kamers die we toch nog lang niet gebruiken...

Dus 2 vragen:

Wij hebben op het gelijkvloers alles in dezelfde tegel gedaan: hal, bureau, badkamer, wc, woonkamer-keuken.

Op het 1e verdiep: hal + badkamer (geen aparte wc)

Op de 2e verdiep: hal.

Rest van de kamers hebben allemaal een zelfde laminaat gekregen.

Tegel is grijs: past vrij goed bij vanalles en nog was.

=> als we de definitieve badkamermeubels gaan kiezen voor badkamer 1 en 2 ... dan moet die maar bij de tegels passen en niet omgekeurd (muren van beide badkamer ook betegeld trouwens)

Lid geworden
16 jan 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
chime;1741544 wrote:
izzy;1741533 wrote:

- overloop

- wc

- badkamer

Dus 2 vragen:

Wij hebben op het gelijkvloers alles in dezelfde tegel gedaan: hal, bureau, badkamer, wc, woonkamer-keuken.

Op het 1e verdiep: hal + badkamer (geen aparte wc)

Op de 2e verdiep: hal.

Rest van de kamers hebben allemaal een zelfde laminaat gekregen.

Tegel is grijs: past vrij goed bij vanalles en nog was.

=> als we de definitieve badkamermeubels gaan kiezen voor badkamer 1 en 2 ... dan moet die maar bij de tegels passen en niet omgekeurd (muren van beide badkamer ook betegeld trouwens)

Hier idem.

Alles in dezelfde (vloer)tegel: keuken, leefruimte, slaapkamers, hal, toilet & badkamer.

Zelfs voor de muren van de douchecel, de muren boven het bad, de muren van het toilet zijn dezelfde tegels gebruikt.

Ziet er strak uit (volgens ons toch).

Greetz.

Lid geworden
5 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier ook alles in de zelfde tegel, zowel boven als beneden.

enkel de slaapkamers zijn voorzien van kurk.

Zolder en aparte garage krijgen een budget tegel.

I.V.

Lid
Lid geworden
1 jul 2011
Waarderingsscore
4
Punten
18
Hier wordt op het volledige gelijkvloers dezelfde tegel gebruikt en boven komt overal hetzelfde parket, behalve in de badkamer. Daar komt dezelfde tegel als beneden (zowel vloer als wand).

Reden: zo vormt alles meer één geheel.

En het is ook eenvoudiger om twee of drie passende materialen te vinden, dan bv. een tegel voor de hal die past bij de vloer voor het toilet en de laminaat van slaapkamer één en de andere laminaat voor slaapkamer twéé enz... enz...

Lid geworden
6 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gelijkvloers overal zelfde tegel, wc muurtje in een variant ervan, dus langwerpige stroken zelfdekleur, de badkamer is dan dezelfde tegel maar in een lichter kleurtje , vloer 60 60 , muur 60 30 en ook met langwerpige stroken rond bad en wc. Echt ovtal alles net hetzelfde vind ik persoonlijk maar saai hoor! Je wil toch in je badkamer een andere sfeer dan in de living... En wij hebben ook alles strak.

Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi Mystique,

Dat laatste vind ik dus zelf ook.

Voorlopig zijn wij aan het denken om eenzelfde tegel te doen op de overloop, badkamer en wc. En dan een laminaat voor onze slaapkamer al te leggen. Eigenlijk weet ik toch al in welke tint ik de badkamer wil dus ik zal dan achteraf wel een meubel bij die vloer vinden zeker...

Met de twee kinderkamers zouden we dan wachten en iets uitkiezen wanneer het zover is.

Ik heb laatst heel leuk laminaat zien liggen met zo ruwe letters en cijfers op, leek hout van oude kratten, zoiets leek me geweldig voor een jongenskamer.

Op die manier zouden we toch wat kosten kunnen uitstellen en is er iets meer afwisseling in de slaapkamers. Als de overloop een tegel is, maakt dat toch niet zoveel uit lijkt me, als je de overloop in laminaat doet is het wel het mooiste als je het in alle kamers hetzelfde laminaat doet vind ik.

Bij impermo zeiden ze toen ook van pak de tegel van beneden ook voor boven (is een ruwe donkere tegel). Ik had zoiets van nee... das allemaal teveel hetzelfde...

Maarja smaken verschillen he.

Bovenaan