zelfbouw inox trapleuning, ervaringen ?

Lid geworden
14 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,

ik ben op zoek naar een (inox) trapleuning , bij trappenmakers en/of werkhuizen zijn de prijzen om het zacht uit te drukken astronomisch :mrgreen: gaande van 150 euro/m voor een eenvoudige buis langs de muur tot 300 euro/m voor een staande leuning op de trap .

Bij mijn zoektocht kwam ik wel zelf semen te stellen bouwpaketten tegen , bv hier http://www.urbansteel.be/ . Heeft er iemand ervaringen met zo'n paketten ?

thx

Lid geworden
15 jul 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
das hetzelfde als Q-railing.

1 das super proper.

maar onderschat het niet.

De lijm die men gebruikt .

eens vast

altijd vast.

en dan begint het geld te kosten.

alles moet 10 keer nagemeten worden om te boren en te vijzen.

onder de juist hoek enz.

niet gemakkelijk.

Maar als ge er de handen voor hebt.

en de leuning is niet TE groot zou ik het zeker zelf proberen.

Lid geworden
4 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik breek misschien in iemands topic in, maar vind dit ook een mooi systeem en zou ook overwegen zelf te plaatsen. Wat me an sich tegensteekt is de prijs van dat inox web

Zijn daar prijsbewustere alternatieven voor?

Lid geworden
20 jun 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
rombaft wrote:
Hoi,

ik ben op zoek naar een (inox) trapleuning , bij trappenmakers en/of werkhuizen zijn de prijzen om het zacht uit te drukken astronomisch :mrgreen: gaande van 150 euro/m voor een eenvoudige buis langs de muur tot 300 euro/m voor een staande leuning op de trap .

Bij mijn zoektocht kwam ik wel zelf semen te stellen bouwpaketten tegen , bv hier http://www.urbansteel.be/ . Heeft er iemand ervaringen met zo'n paketten ?

thx

idd dat is gewoon het Q railing materiaal dat via een dealer tot bij u komt.

Ik weet niet hoe het zit met schuurkot maar de prijslijst zoals die bij mij

op buro laat toch niet vermoeden dat je echt veel goedkooper gaat uitkomen hoor. voorbeeld op website steun ballustrade tegen muur prijs 13,83 € inc btw aan 21 %

normale nivo van prijslijst bij verwerking geleverd en geplaatst ongeveer 9,6 tot 10 € btw in aan 6 % bij woning ouder dan 5 jaar. Bij 21 % ongeveer 1& tot 11, 5 euro (nieuwbouw)

Ik weet ook niet of Schuurkot het materiaal zelf al in zijn handen heeft gehad maar

het is topkwaliteit. Over twee maanden gaan wij trouwens naar Dusseldorf waar

het moederbedrijf ons tal van nieuwigheden zal presenteren. Yummie ik kijk er al

naar uit.

voor de verwerking heb je ook een aantal machines nodig, met zomaar slijpschijfke

kom je er niet mee. Er zijn ook vaste handelsmaten. Dus als je drie en een halve meter

nodig hebt zal je toch 2 x 2,5 meter betalen. Zelf vind ik q railing niet echt een zelfbouw pakket zeker niet als je de kwaliteit bekijkt. Bij een zeer grote DHZ in Temse hebben ze ook zo iets ...... je moet maar eens gaan kijken maar neem een zakdoekje mee want dat

is dan echte dhz markt kwaliteit

Lid geworden
15 jul 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb het materiaal al in mijn handen gehad.

Wij hadden vroeger ( waar ik WERKTE) een demo standje van nen goede klant van ons.

En ikzelf heb die mens al een paar klanten bezorgd later.

enfin ja mond aan mondreclame he.

Het is supermateriaal maar 1 keer ge mis zijt. dikke miserie.

Lid geworden
14 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
toktoktisik wrote:
rombaft wrote:
Hoi,

thx

idd dat is gewoon het Q railing materiaal dat via een dealer tot bij u komt.

Ik weet niet hoe het zit met schuurkot maar de prijslijst zoals die bij mij

op buro laat toch niet vermoeden dat je echt veel goedkooper gaat uitkomen hoor. voorbeeld op website steun ballustrade tegen muur prijs 13,83 € inc btw aan 21 %

normale nivo van prijslijst bij verwerking geleverd en geplaatst ongeveer 9,6 tot 10 € btw in aan 6 % bij woning ouder dan 5 jaar. Bij 21 % ongeveer 1& tot 11, 5 euro (nieuwbouw)

Waar kun je dit materieel verkrijgen van Q railing ? is er nog een andere verdeler hiet in Belgie of moet je perse ergens in het Duitse zijn ? Zo ja, is er in Duitsland dan een soort magazijn waar je netjes kan in shoppen ?

Lid geworden
20 jun 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Materiaal is in Belgie alleen via dealers zoals onszelf verkrijgbaar.

Lid geworden
14 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
toktoktisik wrote:
Materiaal is in Belgie alleen via dealers zoals onszelf verkrijgbaar.

Dus met andere woorden ben jij een dealer ? zo ja, vanwaar ergens ?

Lid geworden
20 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb zelf een trapleuning en een balustrade voor buiten gekocht via inoxcenter in Vilvoorde. Heel goede service en tevreden over de materialen. Ik had een kromming nodig van de inoxbuizen op maat en dit was perfect in orde. Heel goede prijs en zeer eenvoudig in montage.

Site : www.inoxcenter.be

En nee, ik ben geen dealer of verkoper bij inoxcenter maar een tevreden klant ! :)

Lid geworden
18 aug 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Door wie wordt die Q-railing nu hier in belgie verdeeld? Heb ook wel intresse om dit zelf te doen als het materiaal dan wat van kwaliteit is

Lid geworden
13 jul 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
In ieder geval via die http://www.urbansteel.be

Ik vraag me eigenlijk al, als je nu gewoon die "speciale onderdelen" koopt van Q railing, zoals afdekrozetten, voetplaten, leuninghouders, kabelspanners... en je bestelt je inox buizen en staalkabel gewoon op maat gezaagd bij een metaalhandel, of je dan niet goedkoper uit zou komen. Dan moet je enkel nog zelf de gaten boren...

Lid geworden
15 jul 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Noezn wrote:
In ieder geval via die http://www.urbansteel.be

Ik vraag me eigenlijk al, als je nu gewoon die "speciale onderdelen" koopt van Q railing, zoals afdekrozetten, voetplaten, leuninghouders, kabelspanners... en je bestelt je inox buizen en staalkabel gewoon op maat gezaagd bij een metaalhandel, of je dan niet goedkoper uit zou komen. Dan moet je enkel nog zelf de gaten boren...

Dat is het probleem.

de koppelingen zijn op maat gemaakt.

volgens mij passen die enkel op Q.

Anders zou het hun sterkte niet zijn denk ik

Lid geworden
13 jul 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is bvb een inox buis van 42.4mm en wanddikte 2mm dan niet standaard te verkrijgen in de metaalhandel? Ik dacht dat hun buizen standaard maten waren en dan zouden hun koppelingen overal moeten inpassen, buiten als ze echt een volledig eigen buismaat hanteren.

Lid geworden
26 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
filouke wrote:
Ik vind dat je voor de prijs bij http://www.dsconstructies.be te ronse het toch niet zelf kan beginnen doen ze zijn qua prijs heel goed leveren verzorgd werk en alles op maat. makkelijk en betrouwbaar.

vele groetjes

sara

Filouke ... 5 berichten gepost en in alle 5 heb je je firma hier nu gepromoot ... komt niet echt geloofwaardig meer over

Lid geworden
29 mei 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben hier enkel heel tevreden ze hebben bij mij goed werk geleverd alsook bij een goede vriendin van mij. Ik heb gezegd dat ik het zeker ga doorvertellen. Vandaar ik deze mensen aanraad aan anderen die trouwens ook tevreden zouden zijn van hun. Ik heb voor de rest niks met de firma te maken ze zijn zelfs geen familie of vrienden.

Ik zit nog op het forum omdat ik vanalles opzoek ivm andere werken die nog bij ons moeten gebeuren.

Ik weet niet waarom ik dit niet mag vertellen op dit forum hier doe ik toch niks verkeerd mee??

groetjes

sara

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dan werd je aanzien als 1 van de vele spammers die hier (willen) tekst spuwen.

Uw positieve ervaringen delen, daar is inderdaad niks mis mee.

.

Lid geworden
29 mei 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zoiets was idd niet mijn bedoeling.

Ik wou idd enkel mijn goede ervaringen delen met andere gebruikers wat toch de bedoeling is van dit forum.

groetjes

sara

Lid geworden
21 apr 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoi,

filouke bedankt om jou ervaring hier te delen, ondertussen hebben wij ook een inox balustrade laten plaatsen door die firma, en zijn zeer tevreden. Een aanrader dus.

groetjes nancy & nico

Lid geworden
20 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier heb ik ook een offerte aangevraagd bij ds constructies van ronse.

Wij waren ook aangenaamd verrast van de kostprijs voor onze balustrade, niet alleen goed qua prijs maar ook de kwaliteit. De moeite waard dus.

Bedankt allemaal om jullie ervaringen te plaatsen, ik heb er al veel aan gehad tijdens onze verbouwingen.

Els

Lid geworden
21 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
wat zijn zo de prijzen van deze firma?

Mg in pb ;)

Ik moet zelf ook nog een vide veiliger maken :)

Bovenaan