• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

zelf zwembad plaatsen

Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



na een dagje batibouw gisteren is de kogel door de kerk, ik ga zelf mijn zwembad plaatsen ... Een hele klus, begrijp ik wel, maar een bouwkundig bad met liner moet zeker lukken .... Ik heb al heel wat informatie verzameld, ben er ook al een hele tijd over aan het tobben, maar zijn er nog mensen die zelf een zwembad hebben geplaatst en tips hebben ?



Alvast bedankt



Peter
 

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
747
Waarderingsscore
10
Punten
18
janus wago;1918228 wrote:
Quote:
Janus, zou je de ondiepe kant niet wat ondieper maken? Ik ken jouw lengte en die van je gezinsleden niet natuurlijk, maar je zou in het ondiepe toch gewoon comfortabel moeten kunnen rechtstaan vind ik. Dat is leuk om wat met de bal te spelen en dergelijke.



Tot daar mijn bemoeienis bij jouw zwembad



150cm is volgens mij een standaard maat?

Kun je toch perfect staan?



Ik kan daar inderdaad (net, uiterste limiet) staan, maar iemand die iets kleiner is zal het moeilijk hebben. Vandaar mijn "tip van de dag". Voor mij persoonlijk moet de waterlijn niet veel hoger dan schouderhoogte komen om comfortabel te relaxen. Als je het zelf maakt kan je perfect personaliseren.



Ik wou maar bedoelen dat je eens de toekomstige zwemmers kan meten (bijvoorbeeld in hun slaap wanneer ze het niet merken). Ook als je een dagje ouder wordt en nog graag van je zwembad geniet zal het goed zijn niet op je tenen te moeten staan. Of misschien lopen er nu een paar kleine Janus Wagootjes rond die de komende jaren nog niet volgroeid zijn. Enkele cm kunnen een groot verschil maken.



Om te zwemmen heb je ook geen 150cm nodig (hoeveel wel, dat weet ik niet), en misschien is die extra hoogte in het ondiep misschien eerder een minpunt. Met een minder diep ondiep zal je volgens mij veel meer plezier hebben. Ook zal je bad minder inhoud hebben en dus sneller opwarmen (ik meen te weten dat jij in warmer oorden woont, maar zelfs daar zal dit een klein voordeel opleveren). En dan spreek ik nog niet over de enorme besparing van die paar betonblokken en verscheidene emmers beton, en meerdere vierkante cm liner door een minder diep bad te plaatsen...



Dus misschien is wat die gekke m0117626 zegt toch nog niet zo raar ;-)



NB: ik spreek over de hoogte van de waterlijn, niet de hoogte van het zwembad
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Nu, ik had mijn vrouw juist al opgemeten en dan is 150cm ook tot schouderhoogte.

Ik steek er dan nog een eind boven uit.



Bijkomend voordeel is dat ik dan beter uitkom met mijn terras, wat 2 meter hoger ligt.

(zwembad wordt opbouw) dus juist minder kosten voor mij.

Hier linkje naar bestaande situatie dat is misschien duidelijker:

https://www.dropbox.com/s/8n4krac850hu76x/bestaand.pdf

En hier hoe het ongeveer wordt:

https://www.dropbox.com/s/vzxxg2f06f0bnsl/nieuw.pdf



Hebben echter al vernomen dat het terras rond het zwembad nooit vergund zal worden.

Daar gaan we dus nog een Spaans/Vlaamse oplossing voor verzinnen :)
 

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
747
Waarderingsscore
10
Punten
18
janus wago;1918248 wrote:
Nu, ik had mijn vrouw juist al opgemeten en dan is 150cm ook tot schouderhoogte.

Ik steek er dan nog een eind boven uit.



Bijkomend voordeel is dat ik dan beter uitkom met mijn terras, wat 2 meter hoger ligt.

(zwembad wordt opbouw) dus juist minder kosten voor mij.

Hier linkje naar bestaande situatie dat is misschien duidelijker:

https://www.dropbox.com/s/8n4krac850hu76x/bestaand.pdf

En hier hoe het ongeveer wordt:

https://www.dropbox.com/s/vzxxg2f06f0bnsl/nieuw.pdf



Hebben echter al vernomen dat het terras rond het zwembad nooit vergund zal worden.

Daar gaan we dus nog een Spaans/Vlaamse oplossing voor verzinnen :)



Ok, zo lang ge er maar even bij stil staat is het goed voor mij (en anders ook hoor). Wel spijtig dat het niet vergund zou worden, hopelijk vindt ge er een oplossing voor.
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
150 cm is de hoogte vzn het bad, de waterlijn zal iets lager zijn een 10 tal centimeter.



Hoeveel m2 is het terras en zwembad samen ?



Ik opteer nu toch voor een gewapende liner, wel iets duurder, en kan het zelf niet plaatsen, dus ook extra plaatsingskosten .... Anderzijds gaat het wel iets sneller dan een liner op maat 75/100, daar heb je wel een langere productietijd (meestal uit Frankrijk) van een 3tal weken ....



Ik wacht eventjes de offerte ....
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Uiteindelijk toch geopteerd voor de voorgemaakte liner 75/100 in grijs mozaïek, enerzijds voor de prijs, en anderzijds voor het uitsparen van de plaatsingskost. Eind volgende week, mag ik deze ontvangen, ik geef jullie nadien een foto van het eindresultaat.



Voor de liner kan aangebracht worden, moeten de kunststof hungprofielen, en vilt nog geplaatst worden.



Tot gauw ....



Zijn er nog mensen die momenteel aan het bouwen zijn ?
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
De bouw begint hier in september.

Ben wel volop aan het plannen,

chloor of zout elektrolyse.

cover of niet

verwarming of niet, welke verwarming.

Nemen ook mozaiektegeltjes, liners zie je hier eigenlijk niet.
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het einde is in zicht !



Thanks for FVH
 

Bijlagen

  • foto 5_2.jpg
    foto 5_2.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 4

Wexx

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
1.121
Waarderingsscore
2
Punten
38
amaai, knap gedaan! :eek:



petje af, ik lees uwen tread nu pas, dus als ik het goed begrijp stond er 2 maanden geleden nog niets :D



die mozaiek vind ik ook 1 van de knapste afwerkingen voor een zwembad, hopelijk voor u (en ons allemaal) gaan we een warme zomer tegemoet!
 

I.V.

Zeer Actief lid
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
962
Waarderingsscore
170
Punten
43
Jawadde! Chique dinges! Schoon gedaan!



Belf ook al wat aan het dromen geweest, maar nu 'k dit hier allemaal heb gelezen begint het toch weer te kriebelen.

Onze tuin is wel niet echt groot, maar misschien past er wel ergens een baantjesbad...



Bekijk bijlage 11388

 

Bijlagen

  • 005894_KHARKOV_05_1920.jpg
    005894_KHARKOV_05_1920.jpg
    71,3 KB · Weergaven: 3
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nog een fotootje van gisteren .....
 

Bijlagen

  • foto 4_1.jpg
    foto 4_1.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 4
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het einde is in zicht .... nog boordstenen en terras aanleggen errond ....



De kindjes zijn fier op de papa (smile). toch zou ik een aantal mensen moeten bedanken ....

Belofte maakt schuld !



Beste lezer, ik kan het jullie alleen maar aanraden, het kost wat zweet, maar het resultaat mag er zijn, laat je goed begeleiden en zelf kun je heel wat ....



Heb je vragen, laat het maar horen, als ik kan helpen graag ...
 

Bijlagen

  • foto 6.jpg
    foto 6.jpg
    46,5 KB · Weergaven: 5

chob

Lid
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
339
Waarderingsscore
1
Punten
18
@peter19780404



Prachtig man!! Vooral als je het gemaakt hebt met je voorgestelde budget van 12K, is dit gelukt :)?



En wat is die witte lijn door het midden van het bad? Komt dit door de foto of is dit de lasnaad van de liner?



Hoop dat je er veel geniet van hebt met je gezin. Je kinderen mogen met recht trots zijn op de papa!
 
Lid geworden
4 jan 2008
Berichten
524
Waarderingsscore
0
Punten
0
ook wel benieuwd of het budget in de richting van die 12k geeindigd is.

eventueel zou je de uiteindelijke kosten even detailleren?
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
Een verticaal zwembad is dat nou veel meer werk. (lol)
 
Lid geworden
12 jan 2012
Berichten
196
Waarderingsscore
1
Punten
0
Mooi verjaardagscadeau... als je nick ook je geboortdatum is ;-)



Nu nog de weergoden meehebben deze zomer.
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Inderdaad een verjaardaggeschenk !



Het budget klopt inderdaad, ik heb alleen een meerprijs gehad omdat ik finaal geopteerd heb voor een gewapende liner ipv mijn gebudgeteerde folie 75/100 !



Een beetje puzzelen en opzoekwerk en voor een budgetvriendelijk totaal kom je er wel



De witte lijn is inderdaad de lasnaad
 

NickE36

Lid
Lid geworden
20 mei 2008
Berichten
304
Waarderingsscore
0
Punten
16
Heb je niet wat meerdere foto's ondertussen gemaakt?



Groeten
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
volgend weekend zet ik er nog een aantal fotos op, dan zijn de meeste werken voorbij ....
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan