• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

zelf zwembad plaatsen

Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



na een dagje batibouw gisteren is de kogel door de kerk, ik ga zelf mijn zwembad plaatsen ... Een hele klus, begrijp ik wel, maar een bouwkundig bad met liner moet zeker lukken .... Ik heb al heel wat informatie verzameld, ben er ook al een hele tijd over aan het tobben, maar zijn er nog mensen die zelf een zwembad hebben geplaatst en tips hebben ?



Alvast bedankt



Peter
 
Lid geworden
3 feb 2012
Berichten
466
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zeer moeilijk te zeggen. Wij doen enkel zwemvijvers dus kan je niet meteen de tips geven die je nodig zult hebben.



Maar





Ik zou geneigd zijn te zeggen 'begin er niet aan'. Is vergelijkbaar in dat opzicht met vijvers dat je dit nooit van de eerste keer perfect kan doen. Onze vijvers nu zijn zeer zeker beter van kwaliteit ( en dan heb ik heb niet over het water) dan deze van 8j geleden. Komt door de ervaring in de praktijk dat je dingen anders doet en herdenkt.



Dit voordeel ga jij niet hebben. En waarschijnlijk ook materiaal niet.





Langs de andere kant als je dit zeer goed opzoekt en uitdoktert kan je, mits goede dosis handigheid, iets realiseren waarmee je tevreden kan zijn voor jezelf.



Is dus een twijfelgeval
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dank je voor je reactie, ik begrijp je wel, maar ik ben naar een aantal zwembadbouwers langs geweest en ik vond de kennis vrij zwak inzake filtratie, waterbehandelingen, hydraulische circuit ed.....

Over de constructie zelf heb ik geen enkel problemen dat kunnen we zeker aan, de folie lassen in gewapende liner of een liner voorgemaakt, daar twijfel ik nog over ....



Inzake prijzen heb ik eventjes rondgekeken, er zjn grote verschillen, maar ik denk toch de juiste leverancier gevonden te hebben ....
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.936
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Ik volg Miniac, het eerste tuintje dat ik aanlegde en wat ik nu doe... KM verschil.

Een raad, zoek iemand die ervaring heeft ( leverancier bv) die je met raad en daad kan bijstaan in gans je dhz-bouwproces. Een zwembad is niet hetzelfde als een vijver of als een zwemvijver.

Maar dat weet je al.
 
Lid geworden
3 feb 2012
Berichten
466
Waarderingsscore
0
Punten
0
zeker liner voorgemaakt



veel succes in ieder geval en toon maar een fotootje als het af is! ;)



peter19780404;1914545 wrote:
Dank je voor je reactie, ik begrijp je wel, maar ik ben naar een aantal zwembadbouwers langs geweest en ik vond de kennis vrij zwak inzake filtratie, waterbehandelingen, hydraulische circuit ed.....

Over de constructie zelf heb ik geen enkel problemen dat kunnen we zeker aan, de folie lassen in gewapende liner of een liner voorgemaakt, daar twijfel ik nog over ....



Inzake prijzen heb ik eventjes rondgekeken, er zjn grote verschillen, maar ik denk toch de juiste leverancier gevonden te hebben ....
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
fotos zal ik zeker posten beloofd .....



Ja voor liner op maat of gewapende liner, er zijn voor en nadelen aan beide, ik zou in eerste instantie ook opteren voor liner op maat, daar spaar ik de plaatsingskosten mee uit en bovendien deze liner betaal ik rond de 14 euro btw inclusief
 
Lid geworden
3 feb 2012
Berichten
466
Waarderingsscore
0
Punten
0
dacht dat je die andere zelf schikte te lassen, daarom zei ik al 'liner op maat'. Als je laat plaatsen zou ik voor de gew gaan...
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Doordat ik zelf niet kan lassen, moet ik inderdaad op iemand beroep doen, daarom opteer ik voor een liner op maat, deze is voordelig in prijs en finaal ook met 10 jaar garantie, bovendien gezien de prijs van de liner bij mijn leveranciers en zijn plaatsingadvies opteer ik voor een 75/100 liner op maat in licht grijs



Na een jaar of tien kan ik deze alsnog vervangen....



14 euro incl BTW is vrij voordelig ....
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zoals beloofd de eerste foto van de aanvang van de werken ....



Tot binnenkort !
 

Bijlagen

  • foto1_12.jpg
    foto1_12.jpg
    21,6 KB · Weergaven: 3

slovenie

Lid
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
877
Waarderingsscore
6
Punten
18
peter19780404;1915327 wrote:
Zoals beloofd de eerste foto van de aanvang van de werken ....



Tot binnenkort !



Welke afmetingen voor dat zwembad?
 

NickE36

Lid
Lid geworden
20 mei 2008
Berichten
304
Waarderingsscore
0
Punten
16
Welk budget had je in gedachten voor alles uit te voeren tot de afwerking?
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het zwembad wordt 3,90 x 11 meter binnenafmetingen.



Het budget voor het bad zal ongeveer een kleine 12.000 euro zijn alles samen (inclusief liner, waterbehandeling, beton, en boordstenen)



Dinsdag komen ze de vloerplaat gieten ....
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Fase II: vloerplaat gieten vandaag met pomp (6% BTW)



Volgende week muren plaatsen ..... hopelijk valt het weer ietwa mee
 

Bijlagen

  • beton_1.jpg
    beton_1.jpg
    41 KB · Weergaven: 3
Lid geworden
4 jan 2008
Berichten
524
Waarderingsscore
0
Punten
0
kga het volgen :) benieuwd hoe je de muren gaat doen en aansluiting muur/vloer. succes
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.936
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
peter19780404;1916012 wrote:
Fase II: vloerplaat gieten vandaag met pomp (6% BTW)



Volgende week muren plaatsen ..... hopelijk valt het weer ietwa mee

Haal dat van die % btw want die mannen zitten hier ook.

6% btw voor een zwembad kan nooit of het moet inpandig zijn.
 

slovenie

Lid
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
877
Waarderingsscore
6
Punten
18
peter19780404;1916012 wrote:
Fase II: vloerplaat gieten vandaag met pomp (6% BTW)



Volgende week muren plaatsen ..... hopelijk valt het weer ietwa mee



Tof:)

Maar zijn dat nu mensen met ervaring om zwembaden te maken of komen zij gewoon iets doen wat jij gevraagd heb, maw, regel jij alles(aankoop materiaal en denkwerk)?
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vandaag is er enkel een betonmixer gekomen om de vloerplaat te gieten, ik heb deze beton aan 6% stelsel gekregen .... tot daar. De mixer heb ik zelf betsteld met funderingsbeton 350kg cement met wapeningsnet van 8mm (15 x 15)



Wat de werken en bestellingen betreft, doe ik zelf de aankopen en denkwerk, ben er wel al meer dan een jaar mee bezig met alles grondig uit te pluizen, denk dat ik een zeer goeie leverancier gevonden heb voor alle materialen, en bovendien kan ik van hem ook op de nodige adviezen rekenen, daar betaal ik wel 21% BTW natuurlijk
 
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
3.234
Waarderingsscore
0
Punten
0
peter19780404;1916056 wrote:
De mixer heb ik zelf betsteld met funderingsbeton 350kg cement met wapeningsnet van 8mm (15 x 15)



peter19780404;1916056 wrote:
...Wat de werken en bestellingen betreft, doe ik zelf de aankopen en denkwerk,



Hoe zit de aansluiting van de wapening van uw vloerplaat, naar de wapening van uw muren eruit? Daar heb ik ooit eens een tekeningske van gezien, zag vrij doordacht uit.
 
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
De vloerplaat is een halve meter breder dan de afmetingen van het zwembad langs beide zijden, de muren zullen verbonden worden door middel van een chemische verankering. Maar het idee van de betonijzers te laten doorlopen is inderdaad een mogelijkheid, maar iets complexer in uitvoering



Vandaar dat ik voor de chemische verankering geopteerd heb ....
 
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
97
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou toch nog eens nadenken over de liner als ik u was. Waarom zou je nu al rekening moeten houden met het feit dat je binnen tien jaar een nieuwe liner moet plaatsen, terwijl je nu kan laten plaatsen voor de volgende twintig jaar? De gewapende liner laten plaatsen is echt zijn geld wel waard.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan