• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

zelf zwembad plaatsen

Lid geworden
6 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

na een dagje batibouw gisteren is de kogel door de kerk, ik ga zelf mijn zwembad plaatsen ... Een hele klus, begrijp ik wel, maar een bouwkundig bad met liner moet zeker lukken .... Ik heb al heel wat informatie verzameld, ben er ook al een hele tijd over aan het tobben, maar zijn er nog mensen die zelf een zwembad hebben geplaatst en tips hebben ?

Alvast bedankt

Peter

Lid geworden
6 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bats, kliopt en begrijp ik wel, maar een gewapende liner is gemaakt uit een dubbele folie van 75/100 met een wapeningsgaas ertussen, maw de toplaag van het geheel tot de wapeningsgaas is identiek, een gewapende liner van Alkorplan of Alkor Draka, Elbe of anderen, hebben zeker geen kleur of garanties van meer dan 10 jaar, en zeker geen levendsduur of beter résistent aan chemicalien.... Daarom opteer ik voor de optie van een voorgemaakte liner 75/100, bovendien kan ik deze zelf zeer eenvoudig plaatsen

Het productieproces van liner (gewapende liner) is de laatste jaren omwille van de EU wetgeving grondig aangepast en moeilijker geworden inzake kleurvastheid en stabiliteit .....

Lid geworden
4 jan 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als het nog kan zou ik de betonijzers laten doorlopen idpv chemische verankering.

valt eigenlijk goed mee hoor is niet dat je ingewikkelde vormen moet doen/plooien, maar kwa stabiliteit maakt het echt wel veel uit,geen idee welke diameter je nodig hebt, maar ééntje van 8mm valt goed te plooien. Nu neemt enkel de kwaliteit van de chemische verankering alle krachten op, idpv de structuur beton/staal.

NickE36

Lid
Lid geworden
20 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
16
12000 euro incl afwerking is geen geld voor een zwembad als je het mij vraagt

Lid geworden
6 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nick,

Geen geld, het blijft toch 12.000 euro, maar ik haal zelf de 12.000 euro niet, echter, ik heb wel een jaar gezocht naar de goeie en beste prijzen .....

Lid geworden
24 aug 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
De afmetingen die je gekozen hebt vind ik perfect, hier staat een betonnen bad van 5x10 binnenmaat en om echt baantjes te zwemmen mocht daar gerust een metertje bij.

je mag natuurlijk niet vergeten, hoe groter hoe meer verwarmingskosten en ook meer producten natuurlijk.

Lid geworden
6 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt, mijn leverancier had mij hier ook op gewezen, deze afmeting te nemen een zwemgang als het ware, lang en smal ....

Qua verwarming valt alles nog mee, en qua producten werk ik met een automatisch doseringsysteem Ph en Chloor voor 1.000 euro en 55 euro producten (chloor vloeibaar 20 liter en Ph min vloeibaar 25 liter). Dit dooseersysteem is volledig automatisch met sondehouder voor Rx en Ph sonde en voorfiltratie met debietregeling.....

Lid geworden
24 aug 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
peter19780404;1917090 wrote:
Bedankt, mijn leverancier had mij hier ook op gewezen, deze afmeting te nemen een zwemgang als het ware, lang en smal ....

Qua verwarming valt alles nog mee, en qua producten werk ik met een automatisch doseringsysteem Ph en Chloor voor 1.000 euro en 55 euro producten (chloor vloeibaar 20 liter en Ph min vloeibaar 25 liter). Dit dooseersysteem is volledig automatisch met sondehouder voor Rx en Ph sonde en voorfiltratie met debietregeling.....

zelf gebruik ik het pool family systeem (misschien zelfde als het uwe).

zeer goed systeem,altijd kraakhelder water.

enige waar je op moet letten indie je veel kalk in het water hebt zoals bij ons het geval is.

kalk en chloor samen, dat kristalliseert en daardoor geraakt het uiteinde van het injectiebuisje vd chloor verstopt en bij mij is daardoor het buisje rond het pompje gebarsten.

qua chloorverbruik zit ik toch makkelijk aan 4 tot 5 grote bussen (denk 30l) per seizoen. Ik haal de mijne bij Hermoo, is de goedkoopste die ik gevonden heb.

een bus ph- daar kom je erg lang mee toe.

Lid geworden
6 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Normaal gezien door ontkalkt water te gebruiken moet je dit kunnen vermijden, vloeibare antikalk kan helpen, daardoor kristaliseert de chloor minder en verstoppen de peristaltische leidingen niet ....

Mijn chemicaliën heb ik momenteel bij mijn leverancier gevraagd (25 euro chloor 20 liter en 30 euro voor PH 30 liter)

Lid geworden
6 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Fase III: opbouw van de wanden ... Het was een superweertje !

Dinsdag komen ze beton storten

Bijlagen

• zwembad2.jpg
    zwembad2.jpg
    36,4 KB · Weergaven: 4
Lid geworden
3 feb 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Goed bezig. Dit is opgebouwd met horizontale en verticale wapening ?

En de onderste gemetst ?

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.883
Punten
113
Ga even mee volgen, hier beginnen ze in september met een bovengrondszwembad van 9*4 ofzo. (vergunning moet nog aangevraagd worden)

Hoe diep wordt je zwembad? want ik wil zeker 2m op het diepste punt en 1.5 op het ondiepste bij de trap.

Donat

Actief Lid
Lid geworden
27 aug 2007
Waarderingsscore
40
Punten
28
Ga je de binnenkant stutten met planken enz ?

slovenie

Lid
Lid geworden
22 nov 2010
Waarderingsscore
6
Punten
18
peter19780404;1917370 wrote:

Jaja, 't begint al op een zwembad te lijken:p.

Lid geworden
6 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
klopt, er zijn horizontale en verticale bewapening dewelke met elkaar verbonden zijn door vlechtstrips.

De blokken zijn onderling verlijmd zodat ik een stevige structuur heb, mijn leveranciers had me enkele tips gegeven, met een drietal bouwstandsoenen (of hoe noem je dat), deze heb ik van mijn leverenacier kunnen lenen en een aantal platen OSB kan ik het geheel wat stutten.

Aanstaande dinsdag komen ze de beton in de wanden gieten, de leveranciers, waar ik alles gekocht heb, zal er ook zijn ter controle en om richtlijnen te geven .... Das wel handig

Het zwembad is overal 150cm diep, de kinderen zijn nog wat klein hé 10, 6 en 3 jaar ....

rdr2180

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mrt 2006
Waarderingsscore
560
Punten
113
peter19780404;1917370 wrote:

heb je dat gegraven met dat kraantje op de achtergrond ?

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Waarderingsscore
5
Punten
18
janus wago;1917392 wrote:
Ga even mee volgen, hier beginnen ze in september met een bovengrondszwembad van 9*4 ofzo. (vergunning moet nog aangevraagd worden)

Hoe diep wordt je zwembad? want ik wil zeker 2m op het diepste punt en 1.5 op het ondiepste bij de trap.

Janus, zou je de ondiepe kant niet wat ondieper maken? Ik ken jouw lengte en die van je gezinsleden niet natuurlijk, maar je zou in het ondiepe toch gewoon comfortabel moeten kunnen rechtstaan vind ik. Dat is leuk om wat met de bal te spelen en dergelijke.

Tot daar mijn bemoeienis bij jouw zwembad :)

Lid geworden
6 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vandaag een topdagje, met ietwat geluk ....

De muren werden deze morgen volgestort met kiefbeton , en ik ben begonnen met het egaal chappen van de vloerplaat ...

Ik was blij dat ik de formule met assistentie genomen heb, mijn leverancier heeft mij vandaag zeer goed geholpen .......

Ik kan het iedereen aanbevelen, het plaatsen van een zwembad met assistentie, een beetje zoals Selfmatic

Wel doodmoe vandaag .....

Bijlagen

• zwembad 2.jpg
    zwembad 2.jpg
    42,8 KB · Weergaven: 4

m1chaelm

Gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Waarderingsscore
226
Punten
63
Is het raar dat ik stilaan begin te denken dat jij zelf een leverancier bent voor het leveren van zwembaden aan zelfbouwers? :)

Lid geworden
6 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Sorry als ik zo uitbundig ben ...

Had het zeer graag geweest ...

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.883
Punten
113
Quote:
Janus, zou je de ondiepe kant niet wat ondieper maken? Ik ken jouw lengte en die van je gezinsleden niet natuurlijk, maar je zou in het ondiepe toch gewoon comfortabel moeten kunnen rechtstaan vind ik. Dat is leuk om wat met de bal te spelen en dergelijke.

Tot daar mijn bemoeienis bij jouw zwembad

150cm is volgens mij een standaard maat?

Kun je toch perfect staan?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan