zelf plaatsen airco

Lid geworden
28 mei 2017
Waarderingsscore
3
Punten
18
hallo allen,
ik had graag een vloermodel airco op mn slaapkamer geplaatst.
De koelleiding, worden deze altijd langs buiten geplaatst, of mogen deze ook geplaatst worden achter het houtwerk. (om dan door en al bestaand gat nr buiten te steken)
bedankt

IMG_2279 - Copy.jpg

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.039
Punten
113
Koelleidingen mogen ook binnen lopen, kan soms ook niet anders.
Optie voor een monobloc ? Kan je meteen helemaal zelf plaatsen.
Enkel 2 gaten boren naar buiten toe.

BCelektrotechniek

Actief Lid
Lid geworden
20 mei 2007
Waarderingsscore
49
Punten
28
De koelleidingen mogen eigenlijk lopen hoe je het wilt. Je moet wel rekening houden met lengte en diameter. Dat hangt van het toestel af. Eveneens dient er een condensafvoer te zijn. Dat kan met een pompje als het bergop moet maar best is via natuurlijke weg.

Lid geworden
28 mei 2017
Waarderingsscore
3
Punten
18
bedankt voor je reactie.
Heb vroeger zo een delonghi monobloc gehad, maar ook door de kleine afmetingen van de kamer maakte dit toch een stevig lawaai om bij te slapen.

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Waarderingsscore
268
Punten
83
delonghi monobloc
Geen mobiele airco hé…
Ik heb zo een monobloc met twee gaten in de muur eigenlijk nog niet horen draaien maar voor een slaapkamer gaat dit toch altijd te veel lawaai maken met de compressor binnen? Al ben ik wel van mening dat je beter overdag alles koel houdt en de airco afzet wanneer je gaat slapen. (Tenzij het 's nachts boven de 20°C blijft maar die nachten zijn op 1 hand te tellen)

Lid geworden
29 okt 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
De koelleidingen mogen gewoon binnendoor lopen inderdaad. Ik zou zelf kiezen voor een normale airco met een laag decibel geluid . U kunt vrij simpel een gat maken door de gevel en een buitenunit aan de andere kant hangen als ik zo op uw foto kijk.

Laatst bewerkt door een moderator:

Alain28

Nieuw Lid
Lid geworden
7 sep 2020
Waarderingsscore
1
Punten
8
delonghi monobloc
Geen mobiele airco hé…
Ik heb zo een monobloc met twee gaten in de muur eigenlijk nog niet horen draaien maar voor een slaapkamer gaat dit toch altijd te veel lawaai maken met de compressor binnen? Al ben ik wel van mening dat je beter overdag alles koel houdt en de airco afzet wanneer je gaat slapen. (Tenzij het 's nachts boven de 20°C blijft maar die nachten zijn op 1 hand te tellen)
lees dat je 2 gaten in de muur heb gemaakt voor zo een monoblok , nu stom vraagje , als het toestel af staat komt er dan door die 2 grote gaten geen buitenlawaai door die openingen via het toestel ??? want als die gaten in de slaapkamer is en veel buitenlawaai dat is het plezier snel gedaan en ook de slaap ???????

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan