Zekeringen nacht en 2 voudig verplicht uit elkaar?

Lid geworden
23 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb me laten vertellen dat zekeringen voor exclusief nacht in een aparte zekeringenkast moeten en niet net naast zekeringen van circuits van 2-voudig tarief. Ofwel moet er een "zekere" tussenafstand tussen zijn. klopt dit wel, en zo ja hoeveel is die afstand dan binnen 1 kast?

Of mogen zekeringen van verschillende circuits(2voudig en excl nacht) toch samen in 1 kast zitten zonder beperkingen?

Merci, Davy

Lid geworden
1 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je ze in dezelfde zekeringskast wil steken moeten de 2 tarieven volledig van elkaar gescheiden worden dmv een tussenschot (bvb tussen 2de en 3de rij), en in bovenste deel mogen dan geen kabels passeren van onderste deel enz... Denk dat het makkelijker is 2 apparte kasten te plaatsen...

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
784
Punten
113
heeft alles te maken met veiligheid

stroom komt van 2 verschillende tellers = hoofdschakelaars

als er werken moeten gebeuren zet goede elektricien schakelaar af, neemt bescherming rond zekeringen weg en meet op één plaats of stroom effectief weg is VOOR hij zijn werk start

als er 2 voedingen zijn : gevaar dat DEEL van installatie onder stroom blijft staan

Lid geworden
23 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dappe wrote:
Als je ze in dezelfde zekeringskast wil steken moeten de 2 tarieven volledig van elkaar gescheiden worden dmv een tussenschot (bvb tussen 2de en 3de rij), en in bovenste deel mogen dan geen kabels passeren van onderste deel enz... Denk dat het makkelijker is 2 apparte kasten te plaatsen...

en zo'n tussenschot moet je dan zelf fabriceren of zo? Ik heb vinckier kasten van 72 modules maar ik vind dat item nergens terug..

Bovenaan