zagen in mortelvoegen?

Lid geworden
8 dec 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bestaan er zagen waarmee je in een mortelvoeg kan zagen (geen slijpschijven of andere ronde dingen)? Ik zou halve bakstenen uit een losstaand muureinde willen uitzagen zodat ik deze mooi kan aansluiten, en kan er maar langs één zijde aan.

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Waarderingsscore
389
Punten
83
steenboor met kleinere diameter dan de voeg.

verschillende gaatjes boren

dan met rubber hamer tikken tegen de steen?

ne staalborstel voor op uw boormachine en voeg uit'fresen'?

thernals

Lid
Lid geworden
1 dec 2011
Waarderingsscore
0
Punten
16
met een oscillatortool, weet wel niet of er zagen bestaan voor steen, wel kleine oscillerende slijpschijfjes,

Atilla

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Waarderingsscore
2
Punten
18
Officieel je daar een multitool voor gebruiken zoals bijvb Fein Multimaster met hardmetalen raspvijl.

Maar dat zijn zotte kosten voor zo'n werkske, tenzij je het later nog voor andere dingen kan gebruiken, want het is wel een handig stuk gereedschap.

Doe het maar zoals Enk zegt: vele kleine gaatjes boren en uw steentjes zijn er zo uit. Op de tijd van het starten van een topic op BI is dat klusje geklaard ;-)

Lid geworden
8 dec 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Enk;1946549 wrote:
steenboor met kleinere diameter dan de voeg.

verschillende gaatjes boren

dan met rubber hamer tikken tegen de steen?

ne staalborstel voor op uw boormachine en voeg uit'fresen'?

Een beetje gezond boerenverstand, meer heb je inderdaad niet nodig!! Thx voor de tip!

Zo'n multitool heb ik ook, maar nog geen recht opzetstuk voor gevonden waarmee ik in steen kan.

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Waarderingsscore
557
Punten
113
Beurt;1946542 wrote:
Bestaan er zagen waarmee je in een mortelvoeg kan zagen (geen slijpschijven of andere ronde dingen)? Ik zou halve bakstenen uit een losstaand muureinde willen uitzagen zodat ik deze mooi kan aansluiten, en kan er maar langs één zijde aan.

Is een alligatorzaag ieets voor u ?

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Waarderingsscore
389
Punten
83
minoeske;1946825 wrote:
Beurt;1946542 wrote:

Is een alligatorzaag ieets voor u ?

Is een alligator geen soort naam van bosch voor een takkenzaag?

of bedoel je een recipro-zaag?

Bovenaan