• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Zadeldak verlengen (en vernieuwen) of plat dak?

Lid geworden
13 aug 2012
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat is de kostprijs om een bestaande zadeldak te verlengen (nok verhogen door het dak door te trekken) versus een plat dak te nemen?



Ons huis bestaat momenteel uit een zadeldak van 8mx8m (vloeroppervlakte). We willen ongeveer 4 meter aan de achterzijde bij bouwen.



We vroegen ons nu af wat de kosten zouden kunnen zijn om het zadeldak door te trekken (en meteen te vernieuwen) van 8mx8m naar ongeveer 13mx8m. Hierbij is de lengte van de nok telkens 8m, maar komt dan hoger en iets verder naar achter te liggen.

Onder het bestaande dak moet een onderdek geplaatst worden.



Mijn voorkeur gaat uit naar het zadeldak vanwege de extra ruimte die ontstaat en de iets grotere dakoppervlakte.



Heeft iemand een idee wat de kostprijs per m2 voor een dergelijk project? Komen we toe met een budget van 7500 euro voor een zadeldak verlenging en vernieuwing?



Kent iemand een betaalbare dakwerker met vakkennis in de omgeving van Maasmechelen? (PB aub)





Alvast bedankt.
 
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
32
Waarderingsscore
0
Punten
0
Persoonlijk denk ik dat je raming aan de lage kant is.

8*8=64m² vernieuwen stel nu aan 70€/m² = 4480€

Nieuw dak (pannen en onderdak) 8*5m²= 40m² à 40€/m²= 1600€



Er moeten waarschijnlijk ook goten en afleiders aangepast worden: 750€

Dan nog je houtstructuur: hiervan kan ik geen raming geven, maar ik denk toch ook dat je snel aan 1000€ zitten.

En dan spreek ik nog niet over isolatie en heb ik weinig rekening gehouden met eventuele hulpstukken die moeten vernieuwd worden.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan