Bouwinfo-tip:

Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?

Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.

Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!

Vraag hier je BOUWGIDS aan

Woningopbouw begin 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
30 jul 2026
Waarderingsscore
0
Punten
1
Voor mijn bachelorproef onderzoek ik hoe vrijstaande woningen in Vlaanderen, gebouwd tussen 2000 en 2005, kunnen worden gerenoveerd om te voldoen aan de huidige energiedoelstellingen.

Hiervoor ben ik op zoek naar informatie over hoe deze woningen destijds doorgaans werden gebouwd. Ik ben vooral geïnteresseerd in de typische opbouw van de gebouwschil (buitenmuren, vloerplaat en eventuele kelder), dakopbouw, ramen en buitenschrijnwerk, ruimteverwarming, sanitair warm water en ventilatie. Ook informatie over de gebruikelijke materialen, isolatiediktes, technische details of de toen geldende normen en regelgeving is zeer welkom.

Beschikt iemand over documentatie, oude bouwdetails, lastenboeken of praktijkervaring uit die periode die mij hierbij kan helpen? Alle informatie is van harte welkom.

Eveneens zoek ik mensen die praktijkervaring hebben met het effectief renoveren van dit soort woningen. Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Misschien kan je al eens aangeven wat je zelf al voor antwoorden op je vragen hebt gevonden en kunnen mensen op bepaalde stellingen bouwen. Denk niet dat iemand zoveel vrije tijd en goesting heeft om jouw bachelorproef te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Terug
Bovenaan