• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Witte Tegels

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
747
Waarderingsscore
10
Punten
18
Zijn er collega (ver)bouwers die een witte keramische tegel hebben liggen?



Wij overwegen dit, en zijn op zoek naar wat realisaties, en eventueel merken die dit aanbieden. Zelf kwamen we al uit bij Gigacer Concrete en Mosa Terra Maestricht.



Onze woning zal modern zijn, en de tegel die we zoeken moet niet te effen zijn, en mag dus wat reliëf of kleurschakering vertonen.



We dachten de vloer door te trekken naar het terras, maar vrezen een beetje voor verblinding in de zomer. Hier iemand ervaring mee?
 

fjac

Lid
Lid geworden
16 feb 2012
Berichten
176
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hier komt iets gelijkaardige:

Viva Ceramica nr21 Cemento white (in 60x120).



Fotootje ter illustratie:



frank
 

Bijlagen

  • FACCI-11.jpg
    FACCI-11.jpg
    33,3 KB · Weergaven: 1

Carientje

Nieuw Lid
Lid geworden
2 nov 2010
Berichten
56
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo,



Ik wil je niet bang maken maar wij hebben een witte Italiaanse tegel van 30x60 en hij gaat eruit (hij ligt nochtans jammer genoeg maar 12j).

De reden? De voegen (destijds licht opgevoegd) zijn donker geworden (slechte vloerder gehad beseffen we nu:() dus echt geen zicht, bovendien zie je op de vloer alles, verder is hij koud en kil...kortom we zijn hem meer dan beu (ondanks de vele pogingen om het met de voegen terug goed te krijgen)...



Dus een tip: let goed op jullie voegen (ik dweil altijd met ajax dus hieraan kan het ook niet liggen) dat je dit ook niet gaat voorhebben...



Succes ermee!
 
Lid geworden
25 apr 2011
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,



ook wij hebben lang overwogen om witte tegels in de leefruimte te leggen .. we kwamen ook bij mosa terra maestricht uit en zijn zelfs naar de fabriek in nederland gereden om het op een groter vlak te bekijken (200v en 210v). daar werd ons snel duidelijk dat deze tegel toch teveel schakkeringen had (sommige plaatsen op sommige tegels, iets wat je niet ziet op die kleine vierkante staaltjes).. en wist men ons te vertellen dat doordat hij niet geglazuurd is, er meer onderhoud aan de tegel is. hij is perfect schoon te maken, maar waar je dat bij een andere tegel met 1 keer dweilen zou kunnen, zou dat bij de mosa tegel 2 keer nodig zijn (niet dat het vuil echt in de porien kruipt maar je zou iets meer moeten schrobben om het eraf te krijgen).

we zijn dan uiteindelijk volledig van gedacht veranderd en zijn naar parket overgegaan omdat we ook vreesden dat een witte tegel de ruimte te kil zou maken (killer nog dan een gietvloer denk ik persoonlijk..)

in de badkamer willen we wel nog witte tegels gaan leggen (beetje tegen beterweten in). en de tegels die we daarvoor bestelden vorige week zijn deze:

14oraitaliana, all white:

http://www.14oraitaliana.com/allwhite_general.php?language=IT

beschikbaar in 60x60, 120x60 en 20x120. wij gaan de 3 formaten door elkaar leggen. we hebben dat zo op een groot oppervlak gezien bij gavra in geel en dat beviel ons enorm.



voor het opvoegen van witte tegels hebben ze ons 2-componenten voegsel aangeraden, omdat dat beter wit blijft. het is het soort voegsel dat buiten of in zwembaden ook gebruikt wordt. we weten nog niet of we die ook gaan gebruiken want deze is veel duurder, en is blijkbaar niet zo eenvoudig te verwerken, plus: je kan restjes bijna niet verwijderen. het hangt er nog vanaf of de tegelplaatser dat ziet zitten..



hopelijk ben je hiermee iets..

succes met de (moeilijke) keuze!!
 

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
747
Waarderingsscore
10
Punten
18
We dachten wel al dat witte tegels misschien eerder een design statement, dan wel gemakkelijk in gebruik gingen zijn... Misschien toch onze pijlen op een andere tegel richten.



Carientje, mag ik zo vrij zijn te vragen wat jullie in de plaats zullen leggen? Helemaal een andere richting uit?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Carientje;1822623 wrote:
Hallo,



Ik wil je niet bang maken maar wij hebben een witte Italiaanse tegel van 30x60 en hij gaat eruit (hij ligt nochtans jammer genoeg maar 12j).

De reden? De voegen (destijds licht opgevoegd) zijn donker geworden (slechte vloerder gehad beseffen we nu:() dus echt geen zicht, bovendien zie je op de vloer alles, verder is hij koud en kil...kortom we zijn hem meer dan beu (ondanks de vele pogingen om het met de voegen terug goed te krijgen)...



Dus een tip: let goed op jullie voegen (ik dweil altijd met ajax dus hieraan kan het ook niet liggen) dat je dit ook niet gaat voorhebben...



Succes ermee!





dat is kort door de bocht

iedere vloerder gaat er je op wijzen dat witte voegen niet wit blijven, ook niet bij muurtegels

mag je om het even welk product voor gebruiken om te kuisen, lukt gewoon niet



:(
 

Carientje

Nieuw Lid
Lid geworden
2 nov 2010
Berichten
56
Waarderingsscore
0
Punten
6
Idd, jullie hebben gelijk, witte voegen blijven niet licht...



Bij ons wordt het gedeeltelijk parket en gedeeltelijk nieuwe donkere vloer...we zijn nog aan het uitkijken naar dewelke...
 
Lid geworden
9 dec 2009
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoi,

hebben ook lichte witte vloer liggen. zijn er zeer tevreden over. geeft heel groot ruimtegevoel. is opgevoegd met zeer lichtei grijze dunne voeg, niet met wit want wordt toch grijs. formaat is 60 op 60, blinkende versie van cotto d'este open space lux.

groetjes
 
Lid geworden
4 dec 2009
Berichten
686
Waarderingsscore
0
Punten
0
flor;1823956 wrote:
hoi,

hebben ook lichte witte vloer liggen. zijn er zeer tevreden over. geeft heel groot ruimtegevoel. is opgevoegd met zeer lichtei grijze dunne voeg, niet met wit want wordt toch grijs. formaat is 60 op 60, blinkende versie van cotto d'este open space lux.

groetjes





Daar wil ik wel een fotootje van zien... is dat mogelijk?
 

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
747
Waarderingsscore
10
Punten
18
Dag Flor, die Cotto d'Este ziet er knap uit op de site, maar is precies meer "beige-ig" dat wit, of is dit in realiteit toch anders? Foto's kunnen soms bedriegen. Ik vroeg me nog af of jullie ook een witte keuken hebben, en hoe dit combineert. Wij zagen in het weekend een tegel in een toonzaal die precies wat familie is van de Cotto d'Este.



Dus ja: foto's zijn welkom!
 

kv nr12

Lid
Lid geworden
12 apr 2010
Berichten
699
Waarderingsscore
3
Punten
18
Wij hebben de Regal Light Grey van het merk Niro Granite, 80x80De tegel noemt misschien wel Light Grey, maar is veel eerder wit dan grijs.Wel enkel te verkrijgen in het Westvlaams Tegelhuis in Roeselare.We zijn er zeer tevreden van. De voegen zijn redelijk dun en licht licht grijs.Geeft een modern, helder en verruimend effect en we zouden het opnieuw doen.Bijkomend voordeel: zeer goed van prijs voor dergelijk formaat.
 

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
616
Waarderingsscore
2
Punten
18
Als je wit en strak wilt waarom kies je dan niet voor een witte gietvloer, strakker kan niet en geen last van voegen die altijd donker gaan worden met de tijd zelfs al zijn het grijze voegen.
 

de mario

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
3.595
Waarderingsscore
4
Punten
38
Wij hebben Viva Aura bianco.

Kvind hem geslaagd.



Op het werk ligt witte pu gietvloer. In onderhoud is dat een lachertje/hell.

Ik weet niet of het eigen is aan pu, maar die is bijzonder krasgevoelig, er komt een donkere waas op die ze der niet afkrijgen, kortom tis nen (dure) nest.
 

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
747
Waarderingsscore
10
Punten
18
Op het verdiep komt witte PU vloer, maar voor beneden vertrouwden we het toch niet zo met al het geloop en geschuif van stoelen allerhande. En te effen mag het ook niet zijn, dan zie je echt alles. We zullen het idee van echt wit toch laten varen, en kijken naar een bleke tegel, zodat het verruimende effect toch aanwezig blijft.
 
Lid geworden
4 dec 2009
Berichten
686
Waarderingsscore
0
Punten
0
fjac;1822600 wrote:
Hier komt iets gelijkaardige:

Viva Ceramica nr21 Cemento white (in 60x120).



Fotootje ter illustratie:



frank



Wij overwegen deze ook ,hoe gaan jullie hem voegen?
 

fjac

Lid
Lid geworden
16 feb 2012
Berichten
176
Waarderingsscore
0
Punten
16
Voegkleur ligt nog niet helemaal vast (nog niet aan gedacht) maar vermoedelijk lichtgrijs.



Tegels worden in Juli gelegd, dus heb nog wat tijd om te piekeren...
 
Lid geworden
4 dec 2009
Berichten
686
Waarderingsscore
0
Punten
0
fjac;1824655 wrote:
Voegkleur ligt nog niet helemaal vast (nog niet aan gedacht) maar vermoedelijk lichtgrijs.



Tegels worden in Juli gelegd, dus heb nog wat tijd om te piekeren...



Ik wil wel een fotootje zien als hij ligt :D Wij twijfelen tussen de white,grey en sand... De hele donkere vind ik niet mooi, te vlekkerig ,alez op foto dan toch



Wat hebben jullie betaald (als ik vragen mag...)?
 
Lid geworden
9 dec 2009
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hierbij een foto. 'k moet wel zeggen dat het licht ook heel veel doet, in tegenlicht zie je bijvoorbeeld beter dat het aparte tegels zijn. 't zijn uiteraard ook geen wit witte tegels, zoals je ziet, maar wel heel licht. Ik denk dat als je echt wit wil, je inderdaad eerder naar een gietvloer moet gaan.



Groetjes,
 

Bijlagen

  • DSC05673.jpg
    DSC05673.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 2
  • DSC05680.jpg
    DSC05680.jpg
    24,2 KB · Weergaven: 2
Lid geworden
4 dec 2009
Berichten
686
Waarderingsscore
0
Punten
0
flor;1824716 wrote:
Hierbij een foto. 'k moet wel zeggen dat het licht ook heel veel doet, in tegenlicht zie je bijvoorbeeld beter dat het aparte tegels zijn. 't zijn uiteraard ook geen wit witte tegels, zoals je ziet, maar wel heel licht. Ik denk dat als je echt wit wil, je inderdaad eerder naar een gietvloer moet gaan.



Groetjes,



Dat valt goed mee met grijze voegen vind ik!

En nu zie ik ook eens een witte keuken op een witte vloer, merci!
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan