Wit badkamermeubel: hoogglans of niet?Voor-nadelen?

fiekesof

Lid
Lid geworden
14 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
Binnenkort gaan we het badkamermeubel gaan kiezen.

Na lang nadenken gaan we toch voor Ikea Godmorgon.

Aangezien we een vrij donkere vloer hebben valt de donkerbruine versie af denken we.

De lichtbruine versie vinden we dan weer te veel op "kleerkastkleur" gelijken.

Blijft over: hoogglans wit of donkergrijs of gewoon wit.

Nu vind ik hoogglans heel mooi maar ik ben bang dat je daar héél snel krassen zal op zien.

Wie kan me hierover raad/ervaringen mee?

In bijlage foto van de vloer + de verschillende Ikea uitvoeringen.

De donkerbruine is erg mooi,maar niet voor deze vloer vrees ik.

Hulplijn gevraagd :)

Bijlagen

• 11914951_10207614494939112_1055388430_n.jpg
    11914951_10207614494939112_1055388430_n.jpg
    216,4 KB · Weergaven: 0
  • godmorgon-braviken-kast-voor-wastafel-met-lades__0327155_PE425909_S4.JPG
    godmorgon-braviken-kast-voor-wastafel-met-lades__0327155_PE425909_S4.JPG
    29,6 KB · Weergaven: 1
  • godmorgon-braviken-kast-voor-wastafel-met-lades-bruin__0327174_PE425891_S4.JPG
    godmorgon-braviken-kast-voor-wastafel-met-lades-bruin__0327174_PE425891_S4.JPG
    22,3 KB · Weergaven: 1
  • godmorgon-braviken-kast-voor-wastafel-met-lades-grijs__0327170_PE425893_S4.JPG
    godmorgon-braviken-kast-voor-wastafel-met-lades-grijs__0327170_PE425893_S4.JPG
    15,9 KB · Weergaven: 1
  • godmorgon-braviken-kast-voor-wastafel-met-lades-wit__0327160_PE425902_S4.JPG
    godmorgon-braviken-kast-voor-wastafel-met-lades-wit__0327160_PE425902_S4.JPG
    12,5 KB · Weergaven: 1

Gizmoke

Lid
Lid geworden
29 jul 2012
Waarderingsscore
2
Punten
18
Wij hebben de grijze hoogglans nu vier jaar, wel geen kinderen, maar daar is niets op te zien. Ik denk niet dat wit daar gevoeliger voor is dan grijs. Het is niet echt gelakt dus ook minder gevoelig. We hebben zelfs een behoorlijk lek gehad (sifon zat los), hele lade lange tijd onder water maar dit heeft geen blijvende sporen nagelaten.

fiekesof

Lid
Lid geworden
14 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
Dat klinkt als muziek in m'n oren!

Want eerlijk is eerlijk,de grijze hoogglans past perfect bij de vloer.

Hartelijk dank voor uw input!

Nog ervaringen?

Hartelijk dank :)

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik veronderstel dat die hoogglans met een folie is? Indien ja dan zou ik goed nadenken want die van ons is aan t afbladderen na amper een jaar (voorlopig enkel zichtbaar voor mijn ogen). Kast is wel van Kvik niet Ikea maar denk dat dat min of meer tot dezelfde categorie behoort. 

fiekesof

Lid
Lid geworden
14 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
Na wat lezen blijkt Ikea beter qua kwaliteit dan Kvik?

Trouwens,bij Ikea krijg je veel jaartjes garantie.

aartwessels

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Waarderingsscore
44
Punten
48
Als ik dat zo lees heeft Kvik inderdaad zeker niet de kwaliteit van Ikea. 

b2

Lid geworden
23 nov 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
sorry, even je topic kapen, maar valt de kwaliteit van kvik badkamer meubelen zo hard tegen? Ik ben aan het overwegen er eentje aan te schaffen, daarmee... 

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Stella1

Ik veronderstel dat die hoogglans met een folie is? Indien ja dan zou ik goed nadenken want die van ons is aan t afbladderen na amper een jaar (voorlopig enkel zichtbaar voor mijn ogen). Kast is wel van Kvik niet Ikea maar denk dat dat min of meer tot dezelfde categorie behoort. 

Duidelijk garantie  ...

of de winkel deze mening deelt is natuurlijk iets anders ...  ( Staat het meubel soms in een ruimte waar het vochtig is ??? )

k.b.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
2.815
Punten
113
Oorspronkelijk bericht geplaatst door K.B.

Duidelijk garantie  ...

of de winkel deze mening deelt is natuurlijk iets anders ...  ( Staat het meubel soms in een ruimte waar het vochtig is ??? )

k.b.

het gaat over een badkamermeubel..... ik vermoed dat die ruimte wel eens vochtig wordt.

probleem is dat dat vocht via onafgewerkte plaatsen in de houtvezel kruipt

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Inderdaad, meubel staat inde badkamer en dus vocht.

Had eigenlijk nog niet eens aan de garantie gedacht omdat ik denk dat dat een lang gedoe wordt en ik eerlijk gezegd ook niet echt zin heb om dat meubel af te breken en weer op te bouwen. Zoals gezegd, (voorlopig) amper zichtbaar. 't Is aan de achterkant van de lades waar er belletjes onder de folie zitten. Ik vond zonet op de website van kvik "De garantie geldt eveneens niet indien het product bijvoorbeeld buiten of in een vochtige omgeving werd geplaatst."

Waarschijnlijk was het soweiso ook geen goed idee om een meubel met folie op de badkamer te zetten en we hebben daar eerlijk gezegd niet op gelet of over nagedacht. We vonden het een mooi meubel, lag binnen ons budget en dus hebben we gekocht. Maar ik zou het dus niet meer opnieuw doen, vandaar mijn opmerking voor de TS.

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Mario_
Oorspronkelijk bericht geplaatst door K.B.

Duidelijk garantie  ...

k.b.

het gaat over een badkamermeubel..... ik vermoed dat die ruimte wel eens vochtig wordt.

probleem is dat dat vocht via onafgewerkte plaatsen in de houtvezel kruipt

maar dat bedoel ik nu net "cynisch"  ...

Staat het in de badkamer ... dan zal het geen garantie zijn omdat het in een vochtige ruimte staat ...

Staat het niet in de badkamer ... dan gebruik je het niet waarom het dient ... en zal het ook geen garantie zijn ...

Ik wil gewoon aantonen met deze reactie dat die  "je hebt toch 2 jaar garantie"  u in een aantal gevallen geen zoden aan de dijk brengt ...

k.b.

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Maar ze verkopen het uiteindelijk wel als badkamermeubel he, zoals opgesteld in hun showroom. Op de offerte/factuur staat het woord badkamer natuurlijk nergens vermeld...

Maar je hebt natuurlijk waar je voor betaalt. We hadden ook een offerte gevraagd aan de schrijnwerker en dat was 50% duurder voor een gelakt meubel. Wist ik toen wat ik nu weet had ik waarschijnlijk wel die 50% extra betaalt. Hoewel... die 50% extra was er op dat moment gewoon niet.

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0

Maar ze verkopen het uiteindelijk wel als badkamermeubel he, zoals opgesteld in hun showroom. Op de offerte/factuur staat het woord badkamer natuurlijk nergens vermeld...

Maar je hebt natuurlijk waar je voor betaalt. We hadden ook een offerte gevraagd aan de schrijnwerker en dat was 50% duurder voor een gelakt meubel. Wist ik toen wat ik nu weet had ik waarschijnlijk wel die 50% extra betaalt. Hoewel... die 50% extra was er op dat moment gewoon niet.

Zekerheden kan je niet kopen  ... 

en badkamerkasten zijn zo sterk als de zwakste schakel ...  ik heb trouwens de indruk dat het bij uw kast niet de melamine is die loskomt van de kast maar eerder de melamine laag zelf die aan de (lijm) zijdes vocht opslorpt ...

ikzelf heb dit thuis ook aan onze badkamerspiegel die ik 20 jaar geleden geplaatst heb ... er vormt zich een kleine aftekening die zijn oorzaak vindt in het "loskomen" van de damplaag aan de achterzijde van de spiegel ...

Velen weten hier dat ik voor onze bouw op geen moeite kijk en voor de deurtjes van de badkamerkast vind ik een uitvoering in een solid surface "te overwegen" ...   Je kan dan resultaten bekomen als "parapan"  

http://www.parapan-benelux.eu/hoogglans/badkamers.php

Maar dan zit je natuurlijk niet meer aan IKEA tarieven ... ( ik denk dat uw fronten dan gewoon evenveel kosten als een ganse IKEA kast) ...

Je kan dan natuurlijk wel bvb je achterwand van je douche en het middenblok van uw  kast perfect uitwerken in dezelfde kleur ...

http://www.kerrock.nl/nl/colours-and-structure

Maar ik denk dat het enkel is weggelegd voor de ras DHZ 'er  ... want laten we eerlijk zijn ... op dat moment ( aan het einde ) van de bouwwerken zijn er bij 98 % van de bouwers al een pak "beslissingscriteria"  die een tijdrovende , dure doch degelijke oplossing niet meer mogelijk maken ...  

k.b.

fiekesof

Lid
Lid geworden
14 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
Niet iedereen heeft het budget om een badkamer van 10K te kopen.

En geloof me,daar zit je snel aan in het dure segment.

In onze vorige woning hadden we ook een goedkopere.

Onze woning is na 10 jaar verkocht en nog geen enkel mankement hieraan.

En trouwens,ik heb liever na 10-15 jaar (indien het nodig moest zijn) een nieuwe aan te kopen voor 900 euro dan nu duizenden euro's te spenderen.

Maar dat is mijn mening.

Iedereen heeft andere prioriteiten  :)

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door fiekesof

Niet iedereen heeft het budget om een badkamer van 10K te kopen.

En geloof me,daar zit je snel aan in het dure segment.

In onze vorige woning hadden we ook een goedkopere.

Onze woning is na 10 jaar verkocht en nog geen enkel mankement hieraan.

En trouwens,ik heb liever na 10-15 jaar (indien het nodig moest zijn) een nieuwe aan te kopen voor 900 euro dan nu duizenden euro's te spenderen.

Maar dat is mijn mening.

Iedereen heeft andere prioriteiten  

De keuze is inderdaad voor éénieder compleet vrij  ...

Bovendien zal er heel veel afhangen van de manier hoe je de zaken gebruikt ... sommigen slagen erin alles op enkele jaren tijd "af te leven" ... bij andere kan hetzelfde een veel langere levensduur hebben ...

Badkamers en keukens zijn er in alle prijzen ...  net als auto's dient éénieder hier zijn beslissing te nemen 

k.b.

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0

Ikea is wat mij betreft van een degelijk kwaliteitsniveau ... en in de door u opgegeven  Godmorgon reeks heb je voor een eerlijke prijs een zeer degelijke kast ...

Enkel het kraanwerk zou ik niet in IKEA kopen ... de Duitse webshops bieden immers aan democratische prijzen zeer degelijke merken aan ...  ( niet dat ik klachten heb hoor maar voor een kwaliteitskraan kan je bvb altijd nog een binnenwerk krijgen en dat is toch handig als je bvb meerdere kranen uit dezelfde reeks hebt)

Bij de tientallen IKEA zaken die ik al in elkaar heb geschroefd heb ik nog nooit last gehad van "niet aantrekkende schroeven" of afwerkingsniveau ... het is gewoon een weloverdacht bouwpakket ... Je moet toch rekenen dat je bij alle anderen voor een gelijkaardige prijs meestal een geassembleerd kastje hebt  en die assembalagekost en hogere transportkost is natuurlijk mogelijks ergens anders "uitgespaard" ...

Neen sorry hoor  ... helemaal niets tegen IKEA ...  Als u er goed over nadenkt is het ook niet verwonderlijk dat ze voor deze prijzen degelijke materialen kunnen leveren ...  Ze combineren een  "zaagstraat" met een "inpaklijn" en een logistiek doordacht systeem  gebasseerd op grote volumes ...

Die kastjes worden niet per stuk aangevoerd maar gewoon per pallet in de ophaalmagazijnen gezet ...

Voor de innerlijke mens is er een gehaktballetje in tomatensaus ...  ( wel opletten want tomatensaus maakt kwaadaardige vlekken op witte meubels ) dus niet wreten tijdens de montage ...*i-m_so_happy*

k.b.

Karenve

Nieuw Lid
Lid geworden
21 jul 2013
Waarderingsscore
4
Punten
8
Hoi Fiekesof,

ik kan je meegeven dat wij enkele jaren geleden een wit godmorgen meubel hebben geplaatst en we ondanks de lage prijs, heel erg tevreden zijn. Zo tevreden dat we exact hetzelfde meubel in ons nieuwe huis hebben geplaatst. 

Prijs-kwaliteit zeer ok wat mij betreft!

groetjes,

Karen

Karenve

Nieuw Lid
Lid geworden
21 jul 2013
Waarderingsscore
4
Punten
8
Oh en nog vergeten, tot op heden, ondanks een peuter en een hevige kleuter, geen krassen in de hoogglans.

groetjes,

Karen

fiekesof

Lid
Lid geworden
14 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hartelijk dank aan iedereen!

We kunnen met een gerust hart bestellen :)

Bovenaan