• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wisselend warm en koud tapwater in begin maar na tijdje blijft het warm. Nefit topline hrc25

Lid geworden
9 nov 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik heb een Nefit topline hrc25 ketel en wanneer ik tapwater wil voor bad / douche krijg ik wisselend warm en koud water. Het wordt dan een seconde of 10 koud en dan weer warm. Dit gebeurt een aantal keer maar na een tijdje blijft het wel gewoon warm. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

Thermostatisch element van de kraan?
Te weinig debiet over de kraan?
ECO functie eens inschakelen van het toestel en kijken of het dan nog is? (warmte uit platenwisselaar komt eerst, dan koud door opstarttijd doorstromer, dan warm)...
Kijk / hoor eens naar de brander op het moment dat je water neemt? Valt hij uit, blijft hij branden...?

ECO functie eens inschakelen van het toestel en kijken of het dan nog is? (warmte uit platenwisselaar komt eerst, dan koud door opstarttijd doorstromer, dan warm)...
Kijk / hoor eens naar de brander op het moment dat je water neemt? Valt hij uit, blijft hij branden...?
Sorry voor de late reactie. Waren even op vakantie. Inmiddels weer terug en de ketel in de gaten gehouden. Op het moment dat ik warm water aanzet begint de brander te branden. Op het moment dat ik ineens koud water krijg is de brander ook uit. Aan de kraan ligt het overigens niet want hetzelfde probleem heb ik bij de douche en wasbak ook

Sorry voor de late reactie. Waren even op vakantie. Inmiddels weer terug en de ketel in de gaten gehouden. Op het moment dat ik warm water aanzet begint de brander te branden. Op het moment dat ik ineens koud water krijg is de brander ook uit. Aan de kraan ligt het overigens niet want hetzelfde probleem heb ik bij de douche en wasbak ook
Eco functie staat trouwens aan

Aan de kraan ligt het overigens niet want hetzelfde probleem heb ik bij de douche en wasbak ook
Meet het warm water debiet eens bij een kraan.

Te weinig debiet (en dus te lage vermogenvraag) waardoor de ketel aan-uit-aan-uit schakelt?

Probeer eens bij een hoger debiet en/of hogere temperatuur in de douche?

Aan de kraan ligt het overigens niet want hetzelfde probleem heb ik bij de douche en wasbak ook
Ik krijg zo'n 9 tot 10 liter warm water per minuut. Tijdens het meten bleef het echter best lang warm. Toen ik de temperatuur ietsjes terug draaide begon hij weer te wisselen tussen warm en koud. Daarna weer terug naar de vorige temperatuur maar daar kreeg ik ook weer koud water dus of het toeval was....?

Te weinig debiet (en dus te lage vermogenvraag) waardoor de ketel aan-uit-aan-uit schakelt?

Probeer eens bij een hoger debiet en/of hogere temperatuur in de douche?
Heb het ook wel eens met bijvullen van het bad op het heetste gezet en ook toen kreeg ik af en toe ook ijskoud water tussendoor

Dat is nadeel van doorstromer en/of minder goede of verouderde thermostatische kraan

Ik krijg zo'n 9 tot 10 liter warm water per minuut. Tijdens het meten bleef het echter best lang warm. Toen ik de temperatuur ietsjes terug draaide begon hij weer te wisselen tussen warm en koud. Daarna weer terug naar de vorige temperatuur maar daar kreeg ik ook weer koud water dus of het toeval was....?
Max 8l/min bij 60gr volgens installatiehandleiding . Waarschijnlijk probleem met thermostatische mengkraan

Max 8l/min bij 60gr volgens installatiehandleiding . Waarschijnlijk probleem met thermostatische mengkraan
Maar heb net een nieuwe kraan in de douche en daar heb ik hetzelfde probleem mee. Druk wordt trouwens een stuk lager op het moment dat ik koud water krijg.

Net trouwens nog eens geprobeerd maar was inderdaad toeval want op dezelfde temperatuur houdend gebeurt nu hetzelfde

Kan het dat er voor of achter de ketel een zeefje vuil is wat de doorstroming beperkt?
Knik in een leiding?
Is het altijd zo geweest of pas ontstaan?
Kraan voor de ketel niet geheel open?

Anders technieker laten komen.

Kan het dat er voor of achter de ketel een zeefje vuil is wat de doorstroming beperkt?
Knik in een leiding?
Is het altijd zo geweest of pas ontstaan?
Kraan voor de ketel niet geheel open?

Anders technieker laten komen.
Nee niets van bovenstaande

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan