• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Winterbanden?

  • Zeker doen!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Geen mening

    Stemmen: 12 92,3%
  • De moeite niet

    Stemmen: 0 0,0%
  • Winterbanden zijn voor mietjes, echte mannen rijden op slicks

    Stemmen: 1 7,7%
  • Winter? Dat kennen we hier niet.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik twijfel mee...

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13

Winterbanden?

Lid geworden
5 apr 2006
Berichten
1.183
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk er aan om winterbanden te nemen, maar twijfel nog enigszins. Iemand ervaringen hiermee?

Ik zou het enerzijds doen omdat het me wel nuttig lijkt met een wagen met achterwielaandrijving en anderzijds omdat we familie hebben in Duitsland en je zou daar maar eens een ongeval hebben in de winter zonder winterbanden...
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
naish wrote:
Denk dat het grootste probleem zit in alle bediendekes die voor een frut van niets een leasebak krijgen waarmee ze rijden alsof het een knuppel is...



+1

En zoals reeds gezegd in deze thread : Paar jaar geleden had er nog niemand gehoord van winterbanden, nu is't precies of je verkoopt je eerstgeborene als je geen winterbanden steekt.

Pure marketing en iedereen loopt er weer met beide ogen open in.
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
Antje wrote:
naish wrote:
Maar 4x4 is sowieso al een heel stuk veiliger (kan je niet argumenteren) en ik denk dat de grootste oorzaak van ongevallen nog steeds tussen de bestuurderstoel en het stuur zit hoor.

Klopt, 't is de driver die 't hem doet en niet de X-driver (sic) :wink:



²²²²²² Moest iedereen een beetje meer kennis hebben en zijn auto kunnen controleren, dan zou het zoveel veiliger zijn op de baan...



Nu ja, rijbewijs met punten komt eraan, dus das al goed nieuws... Als ze dan ook nog eens 1 punt op onnodig links rijden zetten en er effectief op controleren ben ik heel tevreden :shock:



Ondertussen blijf ik hopen dat ze het rijbewijs 5 jaar geldig maken waarna er een nieuw theoretisch en praktisch examen moet afgelegd worden!!! Dat is volgens mij de beste oplossing voor alle files en zelfs het CO² probleem :)
 

JVH

Lid
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
942
Waarderingsscore
0
Punten
16
naish wrote:
Toffe sfeer gekomen hier zeg!

Ik wou u gewoon op uw paard krijgen, en dat is bij deze gelukt dus ik ben content :)



Ik zou HEEL graag met nen BMW rijden, misschien de volgende een bmw 3 reeks touring.



On topic : ik kende niets van winterbanden vs zomerbanden tot ik een leasing wagen kreeg. En toen ik voor de eerste keer winterbanden kreeg voelde ik onmiddellijk wat een fantastisch verschil dat opleverde. Dus ben er echt tevreden mee.
 
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
3.635
Waarderingsscore
0
Punten
0
naish wrote:
Tabasco wrote:
Ahum, ‘t is niet omdat gee en 4X4 hebt dat ge niet kunt slippen met de wagen he?



Alles hangt af van het soort banden dat er erop hebt staan



Mijne wagen is een Japanner (4X4) maar met mijn zomerbanden (Toyo’s) slip ik he

:cry:



Tuurlijk... Je kan zelfs heel goed slippen met een 4x4 :) :) :)

Maar dan wel veel gecontroleerder dan met een voorwiel of achterwiel aandrijver...



Bij mij liggen er sportbanden op... 21 Inch velgen met laagprofielbanden van 325 achter en 285 voor :) Dus zeker niet geschikt voor een modderbad of een besneeuwde berg te bedwingen :)



k ga een van dees nochtans m'n wintervelgskes leggen; is maar nen 255, maar rijdt zeker zo soepel, verbruikt minder, en het maakt een enorm verschil op sneeuw. (als was het al maar door de kleinere maat)
 

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
9.313
Waarderingsscore
40
Punten
48
tilt! wrote:
naish wrote:
Denk dat het grootste probleem zit in alle bediendekes die voor een frut van niets een leasebak krijgen waarmee ze rijden alsof het een knuppel is...



+1

En zoals reeds gezegd in deze thread : Paar jaar geleden had er nog niemand gehoord van winterbanden, nu is't precies of je verkoopt je eerstgeborene als je geen winterbanden steekt.

Pure marketing en iedereen loopt er weer met beide ogen open in.

Zijn winterschoenen ook marketing?

Loop jij in de winter met sandalen rond dan?
 
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
3.635
Waarderingsscore
0
Punten
0
Antje wrote:
tilt! wrote:
naish wrote:
Denk dat het grootste probleem zit in alle bediendekes die voor een frut van niets een leasebak krijgen waarmee ze rijden alsof het een knuppel is...



+1

En zoals reeds gezegd in deze thread : Paar jaar geleden had er nog niemand gehoord van winterbanden, nu is't precies of je verkoopt je eerstgeborene als je geen winterbanden steekt.

Pure marketing en iedereen loopt er weer met beide ogen open in.

Zijn winterschoenen ook marketing?

Loop jij in de winter met sandalen rond dan?



bwa, je moet het allemaal in perspectief bekijken... als je weet dat je 3 à 4 setjes banden gaat nodig hebben voor je auto terwijl je'm hebt: waarom dan geen winterbanden? Het gaat je weinig meer kosten.

Maar zoals bijvoorbeeld voor m'n vrouw, die nooit haar banden moet verwisselen, is het een beetje overdreven.

Winterbanden zijn beter in de winter, maar nu ook niet weer zoveeeeel. Trouwens, vaak is de winter bij ons eerder nat dan koud. En daar voelen winterbanden zich helemaal niet zo goed in...
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Antje wrote:
Zijn winterschoenen ook marketing?

Loop jij in de winter met sandalen rond dan?



8)

Ik loop in de winter rond met dezelfde soort schoenen als ik 10 jaar geleden in de winter droeg, waarom ? :twisted:
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
JVH wrote:
naish wrote:
Toffe sfeer gekomen hier zeg!

Ik wou u gewoon op uw paard krijgen, en dat is bij deze gelukt dus ik ben content :)



Ik zou HEEL graag met nen BMW rijden, misschien de volgende een bmw 3 reeks touring.



On topic : ik kende niets van winterbanden vs zomerbanden tot ik een leasing wagen kreeg. En toen ik voor de eerste keer winterbanden kreeg voelde ik onmiddellijk wat een fantastisch verschil dat opleverde. Dus ben er echt tevreden mee.



Als ik het voorheb ben je dus wel een beetje autoliefhebber en ben je dan één van de weinige leasesletjes die ook wat geeft om zijn auto...

Maar zeker zit je soms achter het stuur en denk je bij bepaalde situaties: Goh, als hem perté total is, dan kan ik mij een ander kleurke of modelleke kiezen...



Ik heb ook nog winterbanden gereden en die 4 keer dat je op de sneeuw rijdt merk je idd het verschil... Maar de zever dat het ook beter is op natte wegen en bij kouder weer is bull shit!!!



Wat wel wetenschappelijk bewezen is, maar wel algemeen aanvaard en nooit een punt van discussie: zomerbanden met een sportieve roeping (dus zachter rubber) zijn in de zomer duizend keer veiliger dan al die slechte energy saver toestanden...

Maar ja, diene halve liter naft kan je nog sneller besparen door wat verstandig te rijden hoor...
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
Antje wrote:
Zijn winterschoenen ook marketing?

Loop jij in de winter met sandalen rond dan?



Zijn veiligheidsschoenen dan ook marketing?

Loop jij in de zomer met zo'n toe botten rond?
 

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
9.313
Waarderingsscore
40
Punten
48
naish wrote:
Antje wrote:
Zijn winterschoenen ook marketing?

Loop jij in de winter met sandalen rond dan?



Zijn veiligheidsschoenen dan ook marketing?

Loop jij in de zomer met zo'n toe botten rond?

Nee.

Ja, maar alleen als 't moet van de VC :oops:
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
bvanwese wrote:
bwa, je moet het allemaal in perspectief bekijken... als je weet dat je 3 à 4 setjes banden gaat nodig hebben voor je auto terwijl je'm hebt: waarom dan geen winterbanden? Het gaat je weinig meer kosten.

Maar zoals bijvoorbeeld voor m'n vrouw, die nooit haar banden moet verwisselen, is het een beetje overdreven.

Winterbanden zijn beter in de winter, maar nu ook niet weer zoveeeeel. Trouwens, vaak is de winter bij ons eerder nat dan koud. En daar voelen winterbanden zich helemaal niet zo goed in...



Je redenering klopt van verschillende sets banden en dan ééntje winter leggen. Dan vergeten we nog even de 2 keer per jaar tijd dat je moet besteden om ze te wisselen en de kostprijs van die wisseling.



Maar in mijn geval komt het wel nogal duurder uit aangezien ik een bijkomende set velgen moet aanschaffen van minimum 18 inch (gaan anders niet rond de remmen). Dus is het al heel wat duurder... Dat geld besteed ik liever aan het iets vroegtijdig vervangen van mijn banden en ook dan premium banden te kopen (kan ook niet anders want er zijn maar 2 merken die ze maken).



Heel de hype rond winterbanden is overdreven... Ok ze zijn zonder twijfel beter als er effectief besneeuwde of ijzige wegen zijn. Maar in het nat moeten een goeie en niet versleten zomerband niet onderdoen (en zelfs in tegendeel).



Een goeie zomerband mag dan ook geen zo'n energy save toestand zijn of één of ander bagger merk... Want die dingen zijn veel erger dan rijden met zomerbanden in de winter hoor...
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tabasco wrote:
'k weet wel dat ge daar niet heel het jaar mee rond moet rijden, maar nu is het files in de bandencentrales zenne



ik wil diene rush voor zijn...

Bij Donckers is dat op afspraak en dat gaat daar redelijk tot zeer vlot.
 
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
3.635
Waarderingsscore
0
Punten
0
naish wrote:
bvanwese wrote:
bwa, je moet het allemaal in perspectief bekijken... als je weet dat je 3 à 4 setjes banden gaat nodig hebben voor je auto terwijl je'm hebt: waarom dan geen winterbanden? Het gaat je weinig meer kosten.

Maar zoals bijvoorbeeld voor m'n vrouw, die nooit haar banden moet verwisselen, is het een beetje overdreven.

Winterbanden zijn beter in de winter, maar nu ook niet weer zoveeeeel. Trouwens, vaak is de winter bij ons eerder nat dan koud. En daar voelen winterbanden zich helemaal niet zo goed in...



Je redenering klopt van verschillende sets banden en dan ééntje winter leggen. Dan vergeten we nog even de 2 keer per jaar tijd dat je moet besteden om ze te wisselen en de kostprijs van die wisseling.



Maar in mijn geval komt het wel nogal duurder uit aangezien ik een bijkomende set velgen moet aanschaffen van minimum 18 inch (gaan anders niet rond de remmen). Dus is het al heel wat duurder... Dat geld besteed ik liever aan het iets vroegtijdig vervangen van mijn banden en ook dan premium banden te kopen (kan ook niet anders want er zijn maar 2 merken die ze maken).



Heel de hype rond winterbanden is overdreven... Ok ze zijn zonder twijfel beter als er effectief besneeuwde of ijzige wegen zijn. Maar in het nat moeten een goeie en niet versleten zomerband niet onderdoen (en zelfs in tegendeel).



Een goeie zomerband mag dan ook geen zo'n energy save toestand zijn of één of ander bagger merk... Want die dingen zijn veel erger dan rijden met zomerbanden in de winter hoor...



naish... heb dezelfde wagen als jij...



heb een extra set velgen met winterbanden mee in de leasing...



maandelijkse meerprijs x 48 = minder dan een set zomerbanden.



en ze plaatsen doe ik gewoon zelf.
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
bvanwese wrote:
naish... heb dezelfde wagen als jij...



heb een extra set velgen met winterbanden mee in de leasing...



maandelijkse meerprijs x 48 = minder dan een set zomerbanden.



en ze plaatsen doe ik gewoon zelf.



Jij weet met welke kar ik rij dan???



Ik heb 21 inch BMW accessoire velgen gekozen en daarvoor bestaan nog geen winterbanden. Blijkbaar zijn sinds deze winter wel winterbanden beschikbaar voor de 20 inch velgen die je in optie kan kiezen (die bloementypes).



Bij mij geen echter geen leasing :twisted:



Velgen verleggen zou ik ook nog zelf doen hoor, maar banden verwisselen op eenzelfde velg kost toch telkens een bezoekje aan de centrale en kost ook wat.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
naish wrote:
Velgen verleggen zou ik ook nog zelf doen hoor, maar banden verwisselen op eenzelfde velg kost toch telkens een bezoekje aan de centrale en kost ook wat.

Banden wisselen op eenzelfde velg kost bij Donckers - meen ik - rond de 70 euro! Voor velgen verleggen betaal ik iets van een 30 euro. Is veel geld, maar ik vind het dat wel waard. Mijne is trouwens ook geen leasewagen, dus ik betaal het helemaal zelf.
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
naish wrote:
Velgen verleggen zou ik ook nog zelf doen hoor, maar banden verwisselen op eenzelfde velg kost toch telkens een bezoekje aan de centrale en kost ook wat.

Banden wisselen op eenzelfde velg kost bij Donckers - meen ik - rond de 70 euro! Voor velgen verleggen betaal ik iets van een 30 euro. Is veel geld, maar ik vind het dat wel waard. Mijne is trouwens ook geen leasewagen, dus ik betaal het helemaal zelf.



En welke zomerbanden heb je liggen???
 
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
3.635
Waarderingsscore
0
Punten
0
naish wrote:
bvanwese wrote:
naish... heb dezelfde wagen als jij...



heb een extra set velgen met winterbanden mee in de leasing...



maandelijkse meerprijs x 48 = minder dan een set zomerbanden.



en ze plaatsen doe ik gewoon zelf.



Jij weet met welke kar ik rij dan???



Ik heb 21 inch BMW accessoire velgen gekozen en daarvoor bestaan nog geen winterbanden. Blijkbaar zijn sinds deze winter wel winterbanden beschikbaar voor de 20 inch velgen die je in optie kan kiezen (die bloementypes).



Bij mij geen echter geen leasing :twisted:



Velgen verleggen zou ik ook nog zelf doen hoor, maar banden verwisselen op eenzelfde velg kost toch telkens een bezoekje aan de centrale en kost ook wat.



het heeft ook helemaal geen zin om winterbanden in zo'n maat te kopen...



ik ben content met m'n wintervelgskes, leg ze zelfs soms in de zomer als we naar dardennen gaan, om de andere velgen niet te beschadigen.



img_0087.jpg
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Super gewoon om de topics over winterbanden elk najaar weer opnieuw op allerlei fora te zien verschijnen.

En jaar na jaar is't dezelfde zever. Believers - non believers.



:lol:





Sukkelaars!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan