Winterbanden?

• Zeker doen!

Stemmen: 0 0,0%
  • Geen mening

Stemmen: 12 92,3%
  • De moeite niet

• Winterbanden zijn voor mietjes, echte mannen rijden op slicks

Stemmen: 1 7,7%
  • Winter? Dat kennen we hier niet.

• Ik twijfel mee...

• Totaal aantal stemmers
    13

Winterbanden?

Lid geworden
5 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk er aan om winterbanden te nemen, maar twijfel nog enigszins. Iemand ervaringen hiermee?

Ik zou het enerzijds doen omdat het me wel nuttig lijkt met een wagen met achterwielaandrijving en anderzijds omdat we familie hebben in Duitsland en je zou daar maar eens een ongeval hebben in de winter zonder winterbanden...

Lid geworden
11 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nu ik moet wel zeggen,dat ik vorig jaar dagen gehad heb dat ik toch liever niet met mijn auto buiten kwam hoor zonder winterbanden.

Ik rij zelf met een bmw 1 serie,en mijn banden waren wel helemaal versleten.

Was net een slee :lol:

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
naish wrote:
MyriamC wrote:
naish wrote:
Velgen verleggen zou ik ook nog zelf doen hoor, maar banden verwisselen op eenzelfde velg kost toch telkens een bezoekje aan de centrale en kost ook wat.

Banden wisselen op eenzelfde velg kost bij Donckers - meen ik - rond de 70 euro! Voor velgen verleggen betaal ik iets van een 30 euro. Is veel geld, maar ik vind het dat wel waard. Mijne is trouwens ook geen leasewagen, dus ik betaal het helemaal zelf.

En welke zomerbanden heb je liggen???

Oops, ik zie dat ik voor mijn laatste wissel (+ balanceren) al 42 euro betaald heb.

Zomerbanden zijn Uniroyal Rainexpert 85H 195/55*15

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
bvanwese wrote:
het heeft ook helemaal geen zin om winterbanden in zo'n maat te kopen...

ik ben content met m'n wintervelgskes, leg ze zelfs soms in de zomer als we naar dardennen gaan, om de andere velgen niet te beschadigen.

img_0087.jpg

Idd dezelfde kar :)

Welke zijn je zomervelgen dan als ik mag vragen?

En wat steek je uit in de ardennen waardoor je velgen zou den beschadigd geraken?

@MyriamC: Zomerbanden zijn ok, kan veel slechter, maar ook beter natuurlijk...

Lid geworden
24 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
nostra wrote:
Die van mij liggen er al op sinds eind oktober.

Bij temperaturen van 15 graden en meer? Slecht voor je banden hè!

Kan zijn... maar voor hetzelfde geld had het de week erna wel -5 geweest en gesneeuwd. Net zoals het best mogelijk is dat het deze winter niet sneeuwt. Ik ga niet wachten tot er effectief sneeuw ligt om eens te gaan bellen voor een afspraak voor bandenwissel om dan te horen dat ik 2 weken moet wachten door de drukte. Beter voorkomen als genezen.

Lid geworden
2 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
naish wrote:
bvanwese wrote:
het heeft ook helemaal geen zin om winterbanden in zo'n maat te kopen...

ik ben content met m'n wintervelgskes, leg ze zelfs soms in de zomer als we naar dardennen gaan, om de andere velgen niet te beschadigen.

Idd dezelfde kar :)

Welke zijn je zomervelgen dan als ik mag vragen?

En wat steek je uit in de ardennen waardoor je velgen zou den beschadigd geraken?

denk de 20"; Y-spaak

in de ardennen: geen 4x4 parcours, maar ga daar al jaren op vakantie, en weet zo wel de mooie plekjes waar je met een gewone auto haast niet geraakt. En die 20" velgen komen nogal laag bij de grond...

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
bvanwese wrote:
denk de 20"; Y-spaak

in de ardennen: geen 4x4 parcours, maar ga daar al jaren op vakantie, en weet zo wel de mooie plekjes waar je met een gewone auto haast niet geraakt. En die 20" velgen komen nogal laag bij de grond...

Mooie ride die je hebt en mooie rims ook... Heb die gewoon niet genomen omdat ze vrij veel voorkomen op de X5. Ik heb accessoire styling 239 velgen...

attachment.php

Voor de ardennen begrijp ik je redenering... Tes anders nogal stressen om je velgen te crashen hééé...

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
naish wrote:

Prijs/kwaliteit vind ik die zeker OK (370 euro incl. voor 4 stuks!). Origineel lagen er Michelin's op (Franse kar hé). Veel te duur.

Lid geworden
2 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
naish wrote:
bvanwese wrote:
denk de 20"; Y-spaak

Mooie ride die je hebt en mooie rims ook... Heb die gewoon niet genomen omdat ze vrij veel voorkomen op de X5. Ik heb accessoire styling 239 velgen...

attachment.php

Voor de ardennen begrijp ik je redenering... Tes anders nogal stressen om je velgen te crashen hééé...

k vond die velgen veel te groot, ma 't was ne showroommodel, dus te nemen zoals 'em er stond...

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
nostra wrote:
Ik ga niet wachten tot er effectief sneeuw ligt om eens te gaan bellen voor een afspraak voor bandenwissel om dan te horen dat ik 2 weken moet wachten door de drukte. Beter voorkomen als genezen.

Voilà sè, online afspraak gemaakt voor volgende maandag 10u. Twee weken wachten? Ik dacht het niet!

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
35
Punten
48
MyriamC wrote:
nostra wrote:
Ik ga niet wachten tot er effectief sneeuw ligt om eens te gaan bellen voor een afspraak voor bandenwissel om dan te horen dat ik 2 weken moet wachten door de drukte. Beter voorkomen als genezen.

Voilà sè, online afspraak gemaakt voor volgende maandag 10u. Twee weken wachten? Ik dacht het niet!

Wie kan er nu ook tijdens ne werkdag :roll: :wink:

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Antje wrote:

Alle madams die geen job hebben hé! :wink:

A propos, kon heel volgende week ook nog na 5u zenne en nu zaterdag in de namiddag, maar dat vind ik zonde van mijn zaterdag.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
0
MyriamC wrote:
naish wrote:

Prijs/kwaliteit vind ik die zeker OK (370 euro incl. voor 4 stuks!). Origineel lagen er Michelin's op (Franse kar hé). Veel te duur.

Uw bandje kost volgens autobandenmarkt.be 76,60 € per band (levering en BTW incl.), tel daarbij per band nog gemiddeld 15 € om ze te laten monteren. Voor die maat is dat een vrij normale prijs, zelfs goedkoop eigenlijk.

Lid geworden
24 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
Antje wrote:

Alle madams die geen job hebben hé! :wink:

A propos, kon heel volgende week ook nog na 5u zenne en nu zaterdag in de namiddag, maar dat vind ik zonde van mijn zaterdag.

Ja, dan ist nie moeilijk, hé! :D Maar een werkende mens moet dan al verlof gaan nemen om banden te laten wisselen of gelijk mij... 's zaterdags gaan. En de buurt van mijn bandencentrale (Donckers in Schoten) vermijd ik als de pest op een zaterdagnamiddag, zeker in dees periode.

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
nostra wrote:
Ja, dan ist nie moeilijk, hé! :D Maar een werkende mens moet dan al verlof gaan nemen om banden te laten wisselen of gelijk mij... 's zaterdags gaan. En de buurt van mijn bandencentrale (Donckers in Schoten) vermijd ik als de pest op een zaterdagnamiddag, zeker in dees periode.

Ik ga ook in Schoten. En zoals ik al schreef: het kon de hele volgende week nog, zowel overdag als na de werkuren. Dus ik weet eigenlijk niet waar je dat haalt van 'weken wachten voor een afspraak'. Dat heb ik bij Donckers nog nooit gehad sinds ze dat systeem van online reserveren hebben.

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
35
Punten
48
't Is crisis hè, de mensen hebben geen geld om winterbanden te laten wisselen, laat staan aankopen... hè Tiltje? :wink:

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Waarderingsscore
8
Punten
38
Antje wrote:
't Is crisis hè, de mensen hebben geen geld om winterbanden te laten wisselen, laat staan aankopen... hè Tiltje? :wink:

8)

De "overbodigheid" druipt eraf en ik snap echt niet dat ze daarmee weer zoveel mensen "vangen" :)

Zoals verleden jaar reeds gezegd : rij 10 km/uur minder en uw winterbanden zijn overbodig. Maarja, 't zal "chique" staan zeker zo'n overbodige set banden ergens in een garage liggen hebben en misschien staat't ook chique, maar niet zo chique als ne P op slicks ;)

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
35
Punten
48
tilt! wrote:
Antje wrote:

8)

De "overbodigheid" druipt eraf en ik snap echt niet dat ze daarmee weer zoveel mensen "vangen" :)

Zoals verleden jaar reeds gezegd : rij 10 km/uur minder en uw winterbanden zijn overbodig. Maarja, 't zal "chique" staan zeker zo'n overbodige set banden ergens in een garage liggen hebben en misschien staat't ook chique, maar niet zo chique als ne P op slicks ;)

:lol: Wat hebt ge dan aan een P? :roll:

Lid geworden
29 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
"de madamkes die in de week gaan en geen job hebben".

Waarom hebben die dan winterbanden nodig? Denkt ge dat die buitenkomen in de winter? Die wachten tot meneerke thuis is van zijn werk en rijden dan mee in ne voorverwarmde lease-bak (MET WINTERBANDEN!).

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Waarderingsscore
8
Punten
38
tilt! wrote:
+1.

Ik doe het ook enkel om wettelijk in orde te zijn tijden skivakanties. En 't is gratis ;-)

flesjespa (die de limiet van het verhoogde gripniveau toch weer zal opzoeken, dus in sé zijn winterbanden gevaarlijker voor hem)

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Waarderingsscore
5
Punten
38
tilt! wrote:
Antje wrote:

8)

Hebt gij dan nog wel geld over om naft in uwe P te kappen? :lol:

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan