• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wij willen een huis kopen die niet te koop staat...

DenJ

Nieuw Lid
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Punten
6
Een ietwat rare titel, daarom een woordje uitleg.
Wij wonen nu in een rijwoning, een blok van een 7-tal huizen, midden in de natuur.
We kochten de woning destijds voor de prachtige ligging, omgeving en vertezicht vanuit de woonkamer. 
Wij waren echter een van de eersten in het project en wisten nog niet wie erbij ging komen.
Nu, 3 jaar later kunnen wij ons nog steeds niet aarden in de woning en blijven ons zelf erop betrappen dat we ons ergeren aan de geluiden van de buren en de onoverkomelijke min-puntjes, voor ons dan aan een rijwoning.
Zo zijn wij grote dierenvrienden en willen we graag wat neerhofdieren houden bv. schaap, pony, geit, ...
Alleen willen we onze buren niet lastigvallen met de geuren die daarbij van pas komen.
Alleen is het voor ons nu zeer moeilijk om een woning te vinden met dezelfde kwaliteiten en vooral de ligging.
Er staat in ons dorp zo een huis, onbewoond.
Er lijken nieuwe ramen in gestoken te zijn en er hangt een oude gele poster van bouwkundige aanvraag achter het venster. Maar daar stopt het zowat.
Het lijkt mij dus een woning die aangekocht is door iemand met veel moed, maar waar de werken plots stilgevallen zijn.
Ik passeer er elke dag, in de hoop dat er plots een bord "TE KOOP" aan de gevel hangt.

Elke keer vraag ik me af of het misschien geen idee is om zelf eens een briefje in de bus te steken ofzo, is dit iets wat gedaan word?
Ik vraag me alleen af of de mensen dan geen opportuniteit zullen zien om hun prijs de hoogte in te jagen.
Het is slechts een eerste bedenking.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Elke keer vraag ik me af of het misschien geen idee is om zelf eens een briefje in de bus te steken ofzo, is dit iets wat gedaan word?

Je kan er natuurlijk nog 5 jaar langs blijven rijden en er elke dag aan denken.

Je kan ook nu een briefje schrijven en dat straks nog posten dan weet je tenminste of het mogelijk is en of het binnen je budget valt.

Beter is misschien zelfs morgen even naar het gemeentehuis rijden en daar info vragen over dat huis.

Hopelijk geven die naam en adres van de eigenaar.
 

DenJ

Nieuw Lid
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Punten
6
janus wago zei:
Elke keer vraag ik me af of het misschien geen idee is om zelf eens een briefje in de bus te steken ofzo, is dit iets wat gedaan word?

Je kan er natuurlijk nog 5 jaar langs blijven rijden en er elke dag aan denken.

Je kan ook nu een briefje schrijven en dat straks nog posten dan weet je tenminste of het mogelijk is en of het binnen je budget valt.

Beter is misschien zelfs morgen even naar het gemeentehuis rijden en daar info vragen over dat huis.

Hopelijk geven die naam en adres van de eigenaar.

Hey,

Inderdaad maar ik vroeg mij af of dit gedaan word, ik wil ook niet arrogant overkomen tegenover die mensen. Daarom mijn ietwat "zachtere" aanpak...
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Zachtere aanpak?

Niets doen bedoel je.

Wat maakt dat nu uit of het meer gedaan wordt of niet?

Jij wilt iets wat een ander heeft en de enigste manier om er achter te komen of ze het willen verkopen is het te vragen.

 
 

DenJ

Nieuw Lid
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Punten
6
janus wago zei:
Zachtere aanpak?

Niets doen bedoel je.

Wat maakt dat nu uit of het meer gedaan wordt of niet?

Jij wilt iets wat een ander heeft en de enigste manier om er achter te komen of ze het willen verkopen is het te vragen.

 

Wow wow, kalmte zal u redden! ;-)
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Er zijn weinig mensen zo kalm als ik hoor  maar als je wat wilt, moet je er wel achteraan gaan en met berichtjes op een forum te schrijven bereik je niets in dit geval.
 

DenJ

Nieuw Lid
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Punten
6
janus wago zei:
Er zijn weinig mensen zo kalm als ik hoor  maar als je wat wilt, moet je er wel achteraan gaan en met berichtjes op een forum te schrijven bereik je niets in dit geval.

Man man man. Kunt u me dan eens uitleggen waarvoor een forum wel dient?

Ik zocht naar ervaringsdeskundigen, mensen die hetzelfde al eens gedaan hadden of willen doen.

Het lijkt me sterk dat ik de enige zou zijn met deze vraag.

Ik wil dit dus rustig aanpakken zonder de eigenaars te affronteren.
 

Bouwinfo-Admin

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
14 jul 2014
Berichten
490
Waarderingsscore
0
Punten
16
ik denk dat je hier alle mogelijkheden al gekregen hebt...
  1. schrijf een beleefd briefje, met de eenvoudige vraag of ze willen verkopen of niet en steek dat in de brievenbus / onder de deur / ...
  2. ga naar de gemeente en vraag of je de gegevens kunt krijgen van de eigenaars, en stuur het briefje naar hun huidig adres op OF ga even langs en leg de situatie uit.
  3. gebruik de link van K.B.  om uit te zoeken wie of wat... 
K.B. zei:

Mijn inziens is er toch niet meer dat mogelijk is?  Je kunt een tentje in de voortuin opslagen en hopen dat er nog eens iemand komt, maar hier in de buurt staan ook een paar huizen die al een hééééééééle tijd onaangeroerd zijn, en als je dan effe naar de buurman gaat om te vragen hoe of wat, blijkt altijd wel dat er iets "fout" aan de hand is.  (lees, koppel uit elkaar, financiële tegenslag, bouwvergunning niet in orde, ... )  

MAAR, zonder contact te nemen met de eigenaars, ga jij nooit een antwoord op je vraag krijgen ...
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Hey, wat toevallig! Ik ben eigenaar van het pand en zat na te denken om het te verkopen. Goed dat ik je berichtje hier lees...

 

 

 

... ga je niemand horen zeggen. Ik zou ook voorstellen contact op te nemen met de eigenaar. Wat kan er gebeuren?

1. Nee, ik verkoop niet: Je laat je gegevens achter en zal de eerste zijn die gebeld wordt als ze wel willen verkopen.
2. Ja, ik verkoop het, maar aan een onmogelijk prijs: Je bedankt vriendelijk en laat je gegevens achter mochten ze zakken in prijs. Betaald er iemand toch de prijs, jammer, je kon het niet betalen.
3. Ja, ik verkoop het,  maar via Immo: Je biedt wat je kan betalen. Biedt er iemand hoger, jammer.
4. Ja, ik verkoop het, en aan een redelijke prijs: Proficiat!

 
 

DenJ

Nieuw Lid
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Punten
6
Dan zal het inderdaad toch een briefje worden, ik probeer inderdaad een en ander uit te pluizen via de link van het kadaster. 

Bedankt voor de nuttige tips!
 

De-Kempen

Lid
Lid geworden
30 sep 2013
Berichten
389
Waarderingsscore
0
Punten
16
Denk dat een persoonlijke aanpak misschien nog het beste is...?
Vraag eventueel aan buren of ze de eigenaars kennen en contactgegevens hebben. Ik ken mensen die zo hun gewilde grond te pakken hebben gekregen.
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Wij hebben dit ook ooit gedaan.
Prachtig huis, prachtige ligging, prachtig stuk grond. Stond al jaren te verkommeren maar wij waren bereid om te renoveren. Totaal. En wij hadden geld (of we konden er in elk geval aan geraken).

Via een kennis die toendertijd op het kadaster werkte (intussen gepensioneerd) waren we de gegevens van de eigenaar te weten gekomen. Gratis
wink_smile.png
. Eigenaars in dit geval. Twee broers.

Dus wij zoeken die op in de telefoongids (iedereen stond daar toen nog gewoon in, want GSM's waren enkel voor de happy few) en bellen.

Die mensen deden er om te beginnen wel al een beetje raar over dat we hen zomaar gevonden hadden.
Eens dat obstakel overwonnen (ik geloof dat kadastrale gegevens toendertijd niet zomaar verkrijgbaar waren) werd het snel duidelijk: twee broers hadden het ouderlijk huis geërfd. In onverdeeldheid. Maar over wat ze ermee zouden doen bestond enkel maar verdeeldheid.
De ene broer wilde er van af en geld zien, de andere wilde het in ere herstellen (maar wilde zijn broer niet uitkopen). Het argument dat wij ook precies dát wilden doen haalde niets uit.

Het huis heeft nog meer dan 10 jaar verkommerd. Geen idee wat er nu van geworden is, ik kom daar nooit meer.

Zoals Tom-admin het al verwoordde: als iets dat zo interessant is zo lang leegstaat, dan is er ergens iets fout...

Maar als je het graag wil, dan moet je er gewoon voor gaan.
Een nee heb je, een ja kan je krijgen.
 

DenJ

Nieuw Lid
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Punten
6
D I Y zei:
Wij hebben dit ook ooit gedaan.
Prachtig huis, prachtige ligging, prachtig stuk grond. Stond al jaren te verkommeren maar wij waren bereid om te renoveren. Totaal. En wij hadden geld (of we konden er in elk geval aan geraken).

Via een kennis die toendertijd op het kadaster werkte (intussen gepensioneerd) waren we de gegevens van de eigenaar te weten gekomen. Gratis
wink_smile.png
. Eigenaars in dit geval. Twee broers.

Dus wij zoeken die op in de telefoongids (iedereen stond daar toen nog gewoon in, want GSM's waren enkel voor de happy few) en bellen.

Die mensen deden er om te beginnen wel al een beetje raar over dat we hen zomaar gevonden hadden.
Eens dat obstakel overwonnen (ik geloof dat kadastrale gegevens toendertijd niet zomaar verkrijgbaar waren) werd het snel duidelijk: twee broers hadden het ouderlijk huis geërfd. In onverdeeldheid. Maar over wat ze ermee zouden doen bestond enkel maar verdeeldheid.
De ene broer wilde er van af en geld zien, de andere wilde het in ere herstellen (maar wilde zijn broer niet uitkopen). Het argument dat wij ook precies dát wilden doen haalde niets uit.

Het huis heeft nog meer dan 10 jaar verkommerd. Geen idee wat er nu van geworden is, ik kom daar nooit meer.

Zoals Tom-admin het al verwoordde: als iets dat zo interessant is zo lang leegstaat, dan is er ergens iets fout...

Maar als je het graag wil, dan moet je er gewoon voor gaan.
Een nee heb je, een ja kan je krijgen.

Zie je, daarvoor dient een forum!

Thnx voor je toffe uitleg!
Ondertussen een ander droomhuis gevonden hoop ik ;-)
 
Lid geworden
17 okt 2010
Berichten
2.195
Waarderingsscore
1
Punten
0
Een jaar of 12 geleden kregen wij een handgeschreven brief in de bus. Afzender was de eigenaar van een huis naast een grond die wij hadden. Ooit had man die grond gekocht als investering, of als mogelijke bouwgrond. Die mensen legden uit dat ze grond wilden kopen, om er een binnenzwembad op te bouwen, voor als de man uit Afrika terug naar Belgie kwam wonen, want het was hier zo koud en slecht voor zijn gewrichten, hij moest een zwembad binnen hebben. Na een tijd kwam er een telefoontje achteraan. Of we de brief ontvangen hadden.

om het kort te houden; we hebben de grond verkocht, aan een belachelijke prijs, maar zij betaalden het dus zij content en wij content :))
 

levud

Lid
Lid geworden
13 aug 2015
Berichten
600
Waarderingsscore
9
Punten
18
Babelutte zei:
om het kort te houden; we hebben de grond verkocht, aan een belachelijke prijs, maar zij betaalden het dus zij content en wij content :))

Zo ken ik ook iemand via mijn werk: benaderd door een nieuw samengesteld gezin dat hun huis perfect vond en vroegen aan welke prijs ze het wouden verkopen. Bij de 1e prijs die in hun hoofd kwam nog eens x-aantal % bij gedaan en dit zo aan de geïnteresseerden laten weten. Dat was ook direct geklonken.
regular_smile.png


Moraal: laat de eigenaar gerust iets weten, die zal daar niet raar van opkijken: maar verwacht u eventueel wel aan een prijs die een stuk hoger kan liggen dan de normale marktwaarde.

 
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Ik kan hier maar één ding aan toevoegen. 

Zoek de naam en telefoonnummer van de eigenaar(s), en bel ze op. 

Dat komt véél beter over dan een anoniem briefje. 

Waarom het staat te verkommeren kan veel redenen hebben. Sommige mensen hebben gewoon de moed en zin niet om stappen te ondernemen om het te verkopen, of ze hebben het geld totaal niet nodig. 

Achter mij ligt een stuk grond van een gepensioneerde notaris. Af en toe bel ik die om te vragen om zijn onkruid en wildgroeiende struiken in toom te houden. Met wat vertragen doet hij dan ook iets en we kunnen vriendelijk met elkaar praten. 

Ooit heb ik hem gevraag wat hij wil doen met die grond, en hij zei me gewoon dat die in medeeigendom is met zijn zus. En allebei hebben ze geen geld nodig, dus laten ze het maar liggen. Ze hebben het blijkbaar zelf geerfd van hun ouders of grootouders. Als die morgen een briefje krijgen, dan gaan die ook niet reageren, maar op een bod misschien wel. 
 
Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
380
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk dat je inderdaad ook beter probeert uit te zoeken wie de eigenaar is. Een briefje in de bus van een huis dat leeg staat zou daar best wel eens heel lang kunnen blijven liggen.

Wij hebben dit enkele jaren geleden ook gedaan. Het huis, meer een oude schuur, stond al enkele jaren leeg. Er was wel al ’t een en ’t ander aan gedaan dus ze zijn er ooit wel beginnen in te renoveren. We zijn toen te weten gekomen (ik denk via via) wie de eigenaar was en daar gaan aanbellen. Bleek een oud mevrouwtje te zijn maar zij had het huis al beloofd aan iemand anders. Ik veronderstel dat ze daarmee bedoelde als ze dood was want enkele jaren later werd niet alleen dat huis helemaal vernieuwd maar ook dat van de mevrouw in kwestie. Maar ondertussen wisten wij dus wel dat er zeer weinig kans was dat we het ooit zouden kunnen kopen en dan blijf je daar ook niet op hopen.
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Hier hetzelfde.

Geinteresseerd in een pand dat al jaren stond te verkommeren, stoute schoenen aangetrokken en naar 't gemeentehuis gaan vragen van wie dat was. 't Was een bekend pand, mensen wisten direct over welk pand ik het had en wie de eigenaar was.

Ik de eigenaar gebeld met de woorden "Euh, dit kan misschien raar overkomen, maar...", eigenaar wou niet verkopen. Ging de boel platsmijten en er een nieuw ding op zetten. Paar maand later telefoon: "Ben jij nog altijd geinteresseerd in dat pand?"

Gaan praten en getekend. Eigenaar zijn bouwplannen werden telkens afgekeurd en daarmee wou hij er toch van af.
 
Lid geworden
24 dec 2015
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je moet durven in het leven als je iets wil. Ik heb mijn huis achter de rug van de immo gekocht en aan een veel lagere prijs dan het te koop stond.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan