• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wienerberger Porotherm Dryfix

Hurmie

Zeer Actief lid
Forumleiding
Lid geworden
14 apr 2010
Berichten
594
Waarderingsscore
239
Punten
43
Op batibouw zijn we de Porotherm Dryfix
https://www.wienerberger.be/binnenmuur/concepten/dryfix van wienerberger tegen gekomen.
Dit leek ons in eerste instantie een ideale toepassing voor onze garage te zetten maar ... enkel aannemers die een opleiding genoten hebben kunnen dit systeem verkrijgen.
Wat denken jullie?
Zou er een mogelijkheid zijn om de Porotherm Dryfix te vervangen door een ander soort "low expansion" schuim?
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.874
Waarderingsscore
1.305
Punten
113
waarom zenuwslopend?
omdat het van den eerste keer juist moet zijn :) (en ik rap panikeer)
Ge kunt ook doen gelijk de heel ouwe garde metsers: eerst ne bak bier in hunne kraag en dan wat blokken tasten. Allé, als ik de oude binnenmuren hier zie heb ik toch den indruk dat ze ze der nie neffe hebben gekapt... het bier welteverstaan
 
Lid geworden
28 mei 2017
Berichten
174
Waarderingsscore
3
Punten
18
die leven al lang niet meer , dus onder hun voeten kan ik ze niet geven
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
2.995
Waarderingsscore
1.902
Punten
113
waarom zenuwslopend?
omdat het van den eerste keer juist moet zijn :) (en ik rap panikeer)
Ge kunt ook doen gelijk de heel ouwe garde metsers: eerst ne bak bier in hunne kraag en dan wat blokken tasten. Allé, als ik de oude binnenmuren hier zie heb ik toch den indruk dat ze ze der nie neffe hebben gekapt... het bier welteverstaan
De jonge gasten van nu halen hetzelfde resultaat zonder alcohol gebruik ? ?
 
Lid geworden
28 mei 2017
Berichten
174
Waarderingsscore
3
Punten
18
nog een vraagske
voor de houten balklaag heb ik al porotherm stenen uitgeslepen alvoor ze te lijmen.
Als ze gelijmd zijn en de balken zijn met cement aan de zijkant vastgezet, worden die stenen dan nog opgegoten met cement in de gaten ter versteviging? Aangezien die gasten niet perfect midden in de steen uitkomen
 
Lid geworden
28 mei 2017
Berichten
174
Waarderingsscore
3
Punten
18
probleem is dat die uitsparing niet altijd perfect in t midden uitkomt
Daarom de vraag dus of je die gaten opgiet voor dwars extra sterkte te hebben

bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_1828.jpg
    IMG_1828.jpg
    123,2 KB · Weergaven: 17

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.469
Waarderingsscore
3.020
Punten
113
Dat uitslijpen is toch kei veel werk? Mets uw porotherm met een volledige opening en mets er stukjes volle betonblok tussen... 9 dik vol verkopen ze zelfs in de brico Hubo gamma
 
Lid geworden
28 mei 2017
Berichten
174
Waarderingsscore
3
Punten
18
Dat uitslijpen is toch kei veel werk? Mets uw porotherm met een volledige opening en mets er stukjes volle betonblok tussen... 9 dik vol verkopen ze zelfs in de brico Hubo gamma
Bovenop moet er nog verder gelijmd worden.
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.469
Waarderingsscore
3.020
Punten
113
Dat uitslijpen is toch kei veel werk? Mets uw porotherm met een volledige opening en mets er stukjes volle betonblok tussen... 9 dik vol verkopen ze zelfs in de brico Hubo gamma
Bovenop moet er nog verder gelijmd worden.
Ja natuurlijk, maar laat openingen van 9cm breed voor je balk in te leggen. Voor de correcte hoogte mets je er die betonblokjes in.
Daarna ga je erboven weer verder met lijm.
 
Lid geworden
28 mei 2017
Berichten
174
Waarderingsscore
3
Punten
18
dat was eerlijk gezegd t eerste gedacht. Maar heb ze nu uitgeslepen. Als ik die lijm, en daarna de gaten in de steen opgiet zijn ze volgens mij sterk genoeg
 
Lid geworden
28 mei 2017
Berichten
174
Waarderingsscore
3
Punten
18
weet er iemand hoe lang je die bus op het spuitpistool mag laten?
Na gebruik afspuiten met die cleaner ok , maar mag je die bus er een week op laten
of best maar een paar dagen?
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.469
Waarderingsscore
3.020
Punten
113
weet er iemand hoe lang je die bus op het spuitpistool mag laten?
Na gebruik afspuiten met die cleaner ok , maar mag je die bus er een week op laten
of best maar een paar dagen?
Ik ken enkel de gewone pur schuim... Ik haalde die bus er nooit af, en soms doen ze het na een half jaar nog steeds...
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan