• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Wie kreeg reeds de renovatiepremie van 10.000 EUR?

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
563
Punten
113
Om het overzichtelijk te houden, dit aparte topic. Wie kreeg reeds de renovatiepremie toegewezen, hoe lang heeft alles geduurd, is het dossier vlot of erg kritisch afgehandeld, ben je in beroep gegaan, ...

Graag jullie ervaringen. Geef misschien ook aan van welke provincie je bent, want er blijken nogal regionale verschillen te zijn in de afhandeling.

Mijn dossier is ingediend in mei, ik heb op 4 september mijn dossiernr toegewezen gekregen en de uitspraak wordt verwacht tegen december.

Wie start?

Ik vraag me dat af omdat we op het randje van het maximum zitten, dus 30.000 euro aan facturen excl. BTW. Als er bv. de tabletten eruit gehaald worden, kom ik waarschijnlijk onder die 30.000 euro uit, waardoor we niet de maximale 10.000 euro zouden terugkrijgen.

In dat geval zou ik beter nog wat wachten op nog wat geplande werken, maar dat zal al gauw 3 maand later zijn, en hoe sneller je indient, hoe sneller het geld op de rekening komt, natuurlijk.

Daarom dat ik liever asap die facturen zou willen indienen.

Het heeft een half jaar geduurd, maar nu weten we dat we de volle pot gaan ontvangen. Yeah!!

Hebben voor een 60.000 € facturen ingediend (dus ruim genoeg), maar blijkbaar (als ik het aanvaarde bedrag vergelijk met de ingediende facturen) zijn enkel die van de ruwbouwaannemer aanvaard, en niet van de architect en mazoutketel, terwijl dat in principe wel aanvaard wordt, dacht ik. Maar misschien is het omdat we toch al boven het maximumbedrag zaten, dat ze de rest gewoon niet meegeteld hebben?

Anyway, nu alles nog op de rekening zien verschijnen en we zijn helemaal happy!

Vandaag premie-aanvraag op de bus gedaan. Alles in kaftjes, genummerd, foto van het huis voor en na erbij, begeleidend briefke...

Vind het wel spannend eigenlijk.

Ik had nog gebeld met Wonen Limburg en zij vertelden me dat ik moest rekenen op een half jaar tussen aanvraag en geld op de rekening...

Ik hoop maar dat ze voor 30000 euro goedkeuren... Heb voor 65000 euro excl. btw. ingegeven.

Ik houd jullie op de hoogte van enige verwikkelingen...

Gr,

Steven

Net bij een vriend (woont in Deurne, Antwerpen) gezien:

hij heeft zijn dossier op 10/07/2008 gepost en heeft gisteren 29/07/2008 een brief in de bus gekregen om te zeggen dat alles ok is en dat het bedrag binnen 4 maanden op de rekening staat!

Ik hoop dat het bij mij ook zo snel zal gaan (normaal gezien zal ik ze binnen doen ergens in oktober)

Ik houd jullie op de hoogte.

Hoi,

28/07 dus de bevestiging in de bus gehad dat "het dossier" volledig is. Volgende stap, het effectieve nakijken van de aanvraag....

Tussen aanvraag op de bus en eerste stap (volledigheid dossier) zaten dus juist twee weken.

Groetjes,

Steven

Eind juni hebben we ons dossier opestuurd, een kleine week nadien ons dossiernummer toegekend gekregen.

Op 25/07 bericht gekregen dat ons dossier volledig en aanvaard was en bedrag toegekend gekregen. We hadden voor een kleine 20.000 euro fakturen bijgevoegd en men heeft een goeie 18. 000 euro weerhouden, waardoor we recht hebben op een premie van 5.450 euro. :lol: 8)

Dit zal binnen de 4 maanden gestort worden, maar aangezien we in Vlaams-Brabant wonen, heb ik er goede hoop op dat dit een pak vlugger zal gaan.

To be continued... :wink:

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan