• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Wie kreeg reeds de renovatiepremie van 10.000 EUR?

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
563
Punten
113
Om het overzichtelijk te houden, dit aparte topic. Wie kreeg reeds de renovatiepremie toegewezen, hoe lang heeft alles geduurd, is het dossier vlot of erg kritisch afgehandeld, ben je in beroep gegaan, ...

Graag jullie ervaringen. Geef misschien ook aan van welke provincie je bent, want er blijken nogal regionale verschillen te zijn in de afhandeling.

Mijn dossier is ingediend in mei, ik heb op 4 september mijn dossiernr toegewezen gekregen en de uitspraak wordt verwacht tegen december.

Wie start?

surfer wrote:
Aanvraag ingediend eind november.

Vandaag gebeld of er al nieuws was: "Meneer, we zitten nu aan oktober, ge gaat een beetje geduld moeten hebben".

Woon in de provincie Oost-Vlaanderen.

In de krant stond dat O-VL de provincie is waar het het langst duurt. Succes :) En zal mezelf ook al maar succes wensen :?

amaai, en bij ons was het op 1.5maand ingediend, goedgekeurd en uitbetaald... We mogen dus van geluk spreken dat we in Vlaams-Brabant wonen...

we hebben ons dossier begin september ingediend.

Vandaag bericht gekregen dat ze alle stukken ontvangen hebben en dat we binnen de 3 maand een antwoord zullen krijgen.

Iemand een idee hoelang het achter die 3 maand nog zal duren eer we ons geld ontvangen.

ingediend in Gent

Ik vind het artikel niet meer terug, Limburg was de snelste. Ik dacht dat het in O-VL gemiddeld 113 dagen duurder eer een dossier behandeld was. En ze zijn hun achterstand aan het wegwerken.

Bij ons zeiden ze begin of half december: uw geld wordt binnen 4 maand gestort, dus we hadden gerekend op april, maar uiteindelijk was het er 2 weken nadien al. Misschien dat betalen wel sneller gaat als behandelen...

pfff, dat het allemaal maar vooruit gaat zenne. Heb overbruggingskrediet van 10.000 euro lopen voor 't moment...

surfer wrote:
pfff, dat het allemaal maar vooruit gaat zenne. Heb overbruggingskrediet van 10.000 euro lopen voor 't moment...

Dan hoop ik voor jou dat alles aanvaard wordt :oops:

Iemand een idee hoe het zit met de verwerkingssnelheid in west-vlaanderen? Heb mijn aanvraag begin december aangetekend ingediend en nog niets gehoord.

MR wrote:
Iemand een idee hoe het zit met de verwerkingssnelheid in west-vlaanderen? Heb mijn aanvraag begin december aangetekend ingediend en nog niets gehoord.

Geduld, 12 oktober alles ingediend. Vandaag gebeld met vriendelijk persoon en zei dat het nog 4 maanden! ging duren. Ik dien dus aangetekend aan te schrijven als gevolg van termijnoverschrijding... Grrrr...

Wilden in de zomer verder afwerken, maar dat is niet mogelijk, zolang we in het ongewisse blijven over de premie.

raul wrote:
MR wrote:

Geduld, 12 oktober alles ingediend. Vandaag gebeld met vriendelijk persoon en zei dat het nog 4 maanden! ging duren. Ik dien dus aangetekend aan te schrijven als gevolg van termijnoverschrijding... Grrrr...

Wilden in de zomer verder afwerken, maar dat is niet mogelijk, zolang we in het ongewisse blijven over de premie.

Hebben jullie wel al een brief gekregen met de bevestiging dat ze alles goed ontvangen hebben? Of zelfs ook dat nog niet?

MR wrote:
raul wrote:
MR wrote:

Hebben jullie wel al een brief gekregen met de bevestiging dat ze alles goed ontvangen hebben? Of zelfs ook dat nog niet?

Ja begin december.

raul wrote:
MR wrote:
raul wrote:
MR wrote:

Ja begin december.

Als ik begin februari nog geen ontvangstbevestiging gekregen heb dan zal ik ook eens bellen. Heb je toevallig het tel. nummer nog ergens bij de hand van die vriendelijke man? Als het te ver ligt, geen probleem dan zoek ik zelf wel naar het algemeen nummer :)

In de voorwaarden staat dat het inkomen van 3 jaar geleden geldig is, maar hoe is zit het met het aantal personen ten laste? Is dit ook van 3 jaar geleden of op datum van aanvraag? Wij hopen op het laatste. :D Maar ik kan het niet uit de officiële voorwaarden-tekst opmaken. Iemand ervaring?

raul wrote:
MR wrote:

10 dagen na mijn telefoontje plots brief in de bus, waar de facturen zijn goedgekeurd en de melding dat het geld binnen 3 maanden op de rekening staat... :D

Weet er iemand de definitie van renoveren?

Laat mij meelf nader verklaren: wij verbouwen hier:

afbreken groot verhoogd terras dat zorgt voor water in kelder,

keuken vernieuwen en huis uitbreiden die met een gemetste veranda + een berging + een musiceerruimte (alles bijeen 100m² dat er bijkomt). De keuken en een aantal schrijnwerk is een vervanging van het huidige, de rest is bijbouwen.

Telt dit als renovatie of als nieuwbouw??

Alleszins is dit voor ons "een algemene renovatie, dus voor structurele werkzaamheden die de toestand van de woning grondig verbeteren"

Bedankt,

Herwig

Mr. B wrote:
sirus wrote:
Tja, het is rot voor diegenen die (net) buiten de boot vallen. Anderzijds subsidieert de overheid onrechtstreeks al voldoende verbouwers doordat ze BTW en sociale lasten ontduiken.

- 4 Belgische vakmannen kosten de klant ongeveer 1060 euro per dag.

- 4 Polen doen het voor ongeveer een derde van de prijs.

Op 16 dagen tijd heb je ook je 10000 euro "subsidie". En dan zwijgen we maar best over de materialen. Zelfde verhaal daar.

Ik wil maar zeggen dat die subsidies ook als bedoeling hebben het zwarte circuit tegen te gaan.

Wel opletten dat die Polen er niet 4x langer over doen... Heb er zo eens twee aan 't werk gezien, jawadde! :D

A ge weet het,naast mijne bouw zijn ze aan het bouwen met blavier en dat zijn hongaren jawade nog nooit gezien ze.

Als het beetje bewolkt begint te worden zitten ze binnen aan het maffen,da tempo is echt verschrikkelijk.

Als ik in mijn huis aan het schilderen was,hebben zij gewoon gene klop gedaan.

Bij die manne telt een werkweek ook geen 5 dagen he,maar die komen gewoon als ze goesting hebben.

weet er iemand met wat er allemaal rekening gehouden wordt voor de premie?

bv, op onze factuur voor vernieuwing v/h dak staan volgende zaken

-werfvoorbereiding

-plaatsen/demonteren gevelstelling

-plaatsen/demonteren ladderstelling achteraan

-isoleren v elec. kabels

-afnemen bestaande pannen/latten + opkuis

daarna nog plaatsen onderdak, nieuwe pannen, zink gootbekleding

allemaal aparte onderdelen die toch aardig oplopen qua prijs maar telt dit ook bij de totale prijs? of nemen ze enkel de bedragen van de nieuw geplaatste materialen?

verder staat er ook nog velux'n, rolluiken, ... telt dit ook mee?

Vraagje ivm binnenafwerking van de ramen...

Weet iemand of de venstertabletten daar ook bij horen of zijn dit enkel de dagstukken en chambrands?

hmmm, goede opmerking. Ik zou denken dat het er bij mag, want als je de ramen vervangt, zijn die dingen er meestal ook aan. Zo mag ej ook de vloeren er bij doen na vervangen van elektriciteit. Zou kunnen, je kan eens bellen naar het kantoor dat voor jou van toepassing is (via de website vind je dat nr)

Mr. B wrote:
Vraagje ivm binnenafwerking van de ramen...

Weet iemand of de venstertabletten daar ook bij horen of zijn dit enkel de dagstukken en chambrands?

Waarom u zorgen maken over zulke 'details'?

Gewoon kopietjes maken van de facturen, de lijst opstellen en de ganse boel opsturen, eventueel met wat foto's.

Ze zullen zelf wel uitzoeken hoe het in elkaar zit en als ze iets te kort hebben zullen ze een brief sturen met de vraag om extra informatie.

Ik heb wel alles steeds aangetekend opgestuurd zodat ze niet moeten afkomen met "wij hebben niets ontvangen...).

Best wel leuk zo onverwacht 10.000€ op je zichtrekening zien staan :)

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan