• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Wie kreeg reeds de renovatiepremie van 10.000 EUR?

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
563
Punten
113
Om het overzichtelijk te houden, dit aparte topic. Wie kreeg reeds de renovatiepremie toegewezen, hoe lang heeft alles geduurd, is het dossier vlot of erg kritisch afgehandeld, ben je in beroep gegaan, ...

Graag jullie ervaringen. Geef misschien ook aan van welke provincie je bent, want er blijken nogal regionale verschillen te zijn in de afhandeling.

Mijn dossier is ingediend in mei, ik heb op 4 september mijn dossiernr toegewezen gekregen en de uitspraak wordt verwacht tegen december.

Wie start?

Voorwaarden

"De woning die u wilt renoveren is uw enige woning, en u bezat geen andere woning in de periode van drie jaar voor de aanvraagdatum. De woning is op de aanvraagdatum minstens 25 jaar oud en ze ligt in het Vlaamse Gewest."

Betekent dit dan dat als je een ander huis verkocht hebt om het huis te kopen dat je wilt renoveren, dat je ook geen recht hebt op de premie?

Wat met getrouwd zijn, maar een van de partners die nooit geen eigendom had en de andere wel?

raul wrote:
Rushbunny wrote:
Op 9 augustus dossier ingediend.

Moet wel zeggen, dossier was 100% in orde (enkel zaken die 100% in aanmerking kwamen) + foto's.

Halverwege september nog geen dossiernummer gekregen (normaliter 1 maand na indiening), op zondag kwam iemand brief brengen (verkeerd afgeleverd door postbode).

Geen dossiernummer, maar onmiddellijk de melding dat het goedgekeurd was + bedrag dat binnen de 4 maand op de rekening zal staan.

Dus goed 1,5 maand na indiening (wel persoonlijk gaan afgeven) voor regio A'pen

Ik heb gisteren mijn dossier opgestuurd, dus dat zal vandaag zijn toegekomen. Ik lees dat u foto's hebt bijgevoegd, van tijdens de werken of enkel voor en na? In de begeleidende documenten was er enkel sprake van de gevels, hetgeen ik dan ook heb bijgevoegd.

Gisteren melding gekregen dat dossier werd ontvangen op 12 oktober en volledig is. De drie maanden na deze datum, dus 12 januari gaan we te weten komen hoeveel we gaan krijgen, hopelijk ook de volle pot. Kunnen we de woning verder afwerken.

saartje79 wrote:
Wij hebben vrijdag de melding gekregen dat ons dossier is goedgekeurd en dat we de volle pot renovatiepremie krijgen! Woehoe...

Heb het laatste stuk van het dossier binnen gestuurd 7/11/2007, en 30/11/2007 al bericht gehad. Provincie Vlaams-Brabant.

Laat die centjes maar komen!

en vandaag, 17/12 staan ze er op, de centjes!!!

Ben zelf ambtenaar, en dus nooit gedacht dat ik het volgende zou zeggen, maar: "ze hebben daar opt ministerie goe verder gewerkt!!"

Bij mij geweigerd...

Gezamenlijk inkomen van jaar 2004 te hoog... (2368 euro teveel)

Omdat op de datum van aanvraag mijn vriendin bij mij gedomicilieerd was. Dus feitelijk samenwonend.

Het huis staat volledig op mijn naam, ik draag alle renovatiekosten zelf (ahum :) ) en in 2004 kende ik haar zelfs nog niet :?

Ben toch een beroepsschrift aan 't indienen...

Als ze gewoon niet bij mij gedomicilieerd was maar voor de rest geen bal verschil dan was 't in de sjakosj...

vreselijk ambetant en een serieus streep door m'n rekening...

dries_neyrinck wrote:
Bij mij geweigerd...

Gezamenlijk inkomen van jaar 2004 te hoog... (2368 euro teveel)

Omdat op de datum van aanvraag mijn vriendin bij mij gedomicilieerd was. Dus feitelijk samenwonend.

Het huis staat volledig op mijn naam, ik draag alle renovatiekosten zelf (ahum :) ) en in 2004 kende ik haar zelfs nog niet :?

Ben toch een beroepsschrift aan 't indienen...

Als ze gewoon niet bij mij gedomicilieerd was maar voor de rest geen bal verschil dan was 't in de sjakosj...

vreselijk ambetant en een serieus streep door m'n rekening...

Laat je vriendin zich dan gewoon weer thuis domiciliëren en zeg dat je niet langer samen ben, bewijs dat je alles uit eigen zak betaald hebt en dan komt dat wel in orde wrschlk.

ellemeltje wrote:
Laat je vriendin zich dan gewoon weer thuis domiciliëren en zeg dat je niet langer samen ben, bewijs dat je alles uit eigen zak betaald hebt en dan komt dat wel in orde wrschlk.

Had ik ook al gedacht maar...

Ondertussen zijn we getrouwd :D

En da's al iets moeilijker :wink:

Vraagje; als je nu een velux raam koopt, en zelf plaatst, komt dat dan ook in aanmerking voor die 10.000 eur?

En zo ja, moet je hier dan een factuur voor aanvragen (bv bij brico), maar dan zonder btw nummer? :?

sowieso altijd factuur vragen op jullie naam en ge moet daar geen btw-nr voor hebben

Voor zij die de renovatiepremie al kregen uitbetaald, hebben jullie daar ook gewoon kasticketjes van Brico, ijzerwinkels e.d. bijgestoken? Want voor alle grote aankopen krijg ik wel facturen toegestuurd, maar voor al die kleintjes die 1 groot maken - heb ik dat dikwijls over het hoofd gezien.

Gezien de premie vooral voor btw-nummer-loze mensen bedoeld is, lijkt het me dat ze gewoon kasticketjes ook aanvaarden?

Graag een bevestiging van iemand die het gedaan heeft :)

waar halen jullie die 10000e? ik heb aanvraag ingediend en krijg maar 2500e terug laat al men ramen ( 9 stuks + garage poort ook) vernieuwen laat electriek vernieuwen en sanitair wordt helemaal vernieuwd + de gasbranders keuken nieuwe vloeren ...

Minimum 10.000 euro investeringskost, 30% van bedragen excl. BTW worden krijg je terug via premie met een maximum van 10.000 euro.

Maar niet alles komt in aanmerking: rolluiken bv. niet (garagepoort ook niet, dacht ik), alles moet met geregistreerde aannemer geplaatst worden, etc...

Dus misschien dat ze er zaken uitgehaald hebben ofzo?

Mr. B wrote:
alles moet met geregistreerde aannemer geplaatst worden

Hier zit je fout - voordeel van deze renovatiepremie is net dat je ook zaken kan inbrengen die je zelf gedaan hebt. Maw, waar je enkel materiaalkost van inbrengt.

Ja sorry, ik was verkeerd. Hetgeen je LAAT uitvoeren is met geregistreerde aannemer, wat je zelf doet is factuurke idd voldoende.

mmm denk dat ik ergens fout heb gemaakt :oops: je kan premies krijgen van de stad waar je woont en van de vlaamse gemeenschap of is het ene of het andere? Of kan je ze toch beide krijgen?

streep wrote:
Voor zij die de renovatiepremie al kregen uitbetaald, hebben jullie daar ook gewoon kasticketjes van Brico, ijzerwinkels e.d. bijgestoken? Want voor alle grote aankopen krijg ik wel facturen toegestuurd, maar voor al die kleintjes die 1 groot maken - heb ik dat dikwijls over het hoofd gezien.

Gezien de premie vooral voor btw-nummer-loze mensen bedoeld is, lijkt het me dat ze gewoon kasticketjes ook aanvaarden?

Graag een bevestiging van iemand die het gedaan heeft :)

Ben mijn formulier voor de renovatiepremie aan het invullen, en ik quote : "Bestelbonnen, kassabonnen, offertes en verzendnota's zijn geen facturen : ze kunnen dus niet worden gebruikt".

Nee dus.

Je kan misschien wel met al je kasticketjes naar je winkelier gaan en vragen dat ze je een factuur maken.

tilt! wrote:
Ben mijn formulier voor de renovatiepremie aan het invullen, en ik quote : "Bestelbonnen, kassabonnen, offertes en verzendnota's zijn geen facturen : ze kunnen dus niet worden gebruikt".

owkee :) Bedankt!

Heb het nu inderdaad ook teruggevonden op het verzamelformulier voor de facturen.

Kan je deze maar eenmalig aanvragen of in verschillende stukken?

Wij hebben juist een nieuw dak laten leggen, op het eind van deze maand komt er een nieuwe centrale verwarming met condesatieketel en begin maart komen er nieuwe ramen en deuren.

Kan ik dan voor alles appart een premie aanvragen of wachten tot alles gedaan is en dan allemaal tegelijk aanvragen?

Tegelijk, want je moet voor minimum 10000 euro kosten gedaan hebben voor je al kan aanvragen en nadat ze is uitgekeerd, moet je minimum 10 jaar wachten om ze terug aan te vragen.

Als je in stukken doet, zou er altijd 10 jaar tussen moeten zitten...niet zo evident hé :wink:

nee da is idd ni evident, dan zal ik nog maar een maand of 2 wachten.

Waar kan ik mijn aanslagbiljetten vinden van de vorige 3 jaren?

Ik ben niet echt iemand die alle papieren ordelijk in een kaftje bijhoudt.

Kan ik deze bekomen bij de belastingen?

Aanvraag ingediend eind november.

Vandaag gebeld of er al nieuws was: "Meneer, we zitten nu aan oktober, ge gaat een beetje geduld moeten hebben".

Woon in de provincie Oost-Vlaanderen.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan