• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Wie kreeg reeds de renovatiepremie van 10.000 EUR?

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
563
Punten
113
Om het overzichtelijk te houden, dit aparte topic. Wie kreeg reeds de renovatiepremie toegewezen, hoe lang heeft alles geduurd, is het dossier vlot of erg kritisch afgehandeld, ben je in beroep gegaan, ...

Graag jullie ervaringen. Geef misschien ook aan van welke provincie je bent, want er blijken nogal regionale verschillen te zijn in de afhandeling.

Mijn dossier is ingediend in mei, ik heb op 4 september mijn dossiernr toegewezen gekregen en de uitspraak wordt verwacht tegen december.

Wie start?

Tja, het is rot voor diegenen die (net) buiten de boot vallen. Anderzijds subsidieert de overheid onrechtstreeks al voldoende verbouwers doordat ze BTW en sociale lasten ontduiken.

- 4 Belgische vakmannen kosten de klant ongeveer 1060 euro per dag.

- 4 Polen doen het voor ongeveer een derde van de prijs.

Op 16 dagen tijd heb je ook je 10000 euro "subsidie". En dan zwijgen we maar best over de materialen. Zelfde verhaal daar.

Ik wil maar zeggen dat die subsidies ook als bedoeling hebben het zwarte circuit tegen te gaan.

hallo,

wij hebben ons dossier ingediend eind mei, half juni voorlopig dossiernr toegewezen gekregen.

eind juni: we beschikken over alle formulieren....

25/07: we hebben recht op premie

30/09: premie gestort !!!! joepie....

Het frustrerende aan heel die renovatiepremie is het feit dat iemand die 49999 euro verdient, 10000 euro cadeau kan krijgen, en iemand die 50001 verdient, krijgt niks, noegabollen. Dan hadden ze beter een premiesysteem met niveaus gemaakt.

Tomerino wrote:
Het frustrerende aan heel die renovatiepremie is het feit dat iemand die 49999 euro verdient, 10000 euro cadeau kan krijgen, en iemand die 50001 verdient, krijgt niks, noegabollen. Dan hadden ze beter een premiesysteem met niveaus gemaakt.

Ja da's wel waar maar dat geeft langs de andere kant dan weer veel meer administratief werk.

Het zou in ieder geval voor minder ontevredenheid tussen de grote en kleine Vlaamse kindjes zijn.

BTW, wij voldoen wel aan die loonnorm maar mijn vriendin heeft nog een klein goedkoop huisje in Gent staan en daardoor vallen we uit de boot. Het grappige is dat mijn vriendin zelfs geen geld heeft om daar wat dingen te gaan vernieuwen (zoals een nieuwe condenserende ketel zetten enzo). Dus is het roeien met de riemen die er zijn. Maar wij zitten wel niet te klagen dat we geen premie krijgen, we zijn er zelfs niet eens over gefrustreerd. Ge kunt nie alles krijgen in 't leven.

Ik zat met m'n loon onder de grens, had voldoende facturen van de juiste jaren voor de juiste werken, MAAR ik had al een andere premie aangevraagd die ongeveer de helft van de Renovatiepremie bedraagt... Pech... 'k Had natuurlijk liever de Renovatiepremie aangevraagd, maar daar was in de tijd dat ik de aanpassingspremie aanvroeg nog net geen sprake van. Dan maar zelf centjes bijeensparen...

sirus wrote:
Tja, het is rot voor diegenen die (net) buiten de boot vallen. Anderzijds subsidieert de overheid onrechtstreeks al voldoende verbouwers doordat ze BTW en sociale lasten ontduiken.

- 4 Belgische vakmannen kosten de klant ongeveer 1060 euro per dag.

- 4 Polen doen het voor ongeveer een derde van de prijs.

Op 16 dagen tijd heb je ook je 10000 euro "subsidie". En dan zwijgen we maar best over de materialen. Zelfde verhaal daar.

Ik wil maar zeggen dat die subsidies ook als bedoeling hebben het zwarte circuit tegen te gaan.

Wel opletten dat die Polen er niet 4x langer over doen... Heb er zo eens twee aan 't werk gezien, jawadde! :D

monalisa wrote:
Ik zat met m'n loon onder de grens, had voldoende facturen van de juiste jaren voor de juiste werken, MAAR ik had al een andere premie aangevraagd die ongeveer de helft van de Renovatiepremie bedraagt... Pech... 'k Had natuurlijk liever de Renovatiepremie aangevraagd, maar daar was in de tijd dat ik de aanpassingspremie aanvroeg nog net geen sprake van. Dan maar zelf centjes bijeensparen...

Welke premie had je reeds aangevraagd? Een andere premie van de Vlaamse gemeenschap of betrof het hier een stedelijke premie of een tegemoetkoming van de energiemaatschappij?

De 'verbeteringspremie', ook van de Vlaamse overheid. Deze heb ik aangevraagd voor vernieuwing van de ramen, vernieuwing van de gevels, vernieuwing gasketel. Met alle andere facturen die voor Renovatiepremie in aanmerking zou genomen worden kan ik dus niets doen voor die verbeteringspremie...

welke kosten komen in aanmerking voor renovatiepremie? ik heb momenteel mijn ramen laten vernieuwenen en voordeur mijn faktuur is 10500 euro maar daar zitten 2 rolluiken in(550 euro) kruisverdelingen (300 euro) + werkuren voor plaatsing en btw . worden al deze werken meegerekend of worden deze afgetrokken want dan zal ik niet aan mijn bedrag komen en dus andere kosten moeten maken

begin sept. dossier ingediend, toen de melding gekregen dat ze nog met mei bezig waren.

eind sept. dossiernr gekregen

en nu nog wachten... eens beniewd of ik mijn geld nog dit jaar zal krijgen :s

Zal alleszinds eind november nog eens bellen hoe het zit (als ik tot dan niets van hun gehoord heb natuurlijk)

doedel wrote:
welke kosten komen in aanmerking voor renovatiepremie? ik heb momenteel mijn ramen laten vernieuwenen en voordeur mijn faktuur is 10500 euro maar daar zitten 2 rolluiken in(550 euro) kruisverdelingen (300 euro) + werkuren voor plaatsing en btw . worden al deze werken meegerekend of worden deze afgetrokken want dan zal ik niet aan mijn bedrag komen en dus andere kosten moeten maken

http://www.bouwenenwonen.be/front.cgi?s_id=1434

Op 9 augustus dossier ingediend.

Moet wel zeggen, dossier was 100% in orde (enkel zaken die 100% in aanmerking kwamen) + foto's.

Halverwege september nog geen dossiernummer gekregen (normaliter 1 maand na indiening), op zondag kwam iemand brief brengen (verkeerd afgeleverd door postbode).

Geen dossiernummer, maar onmiddellijk de melding dat het goedgekeurd was + bedrag dat binnen de 4 maand op de rekening zal staan.

Dus goed 1,5 maand na indiening (wel persoonlijk gaan afgeven) voor regio A'pen

wow rushbunny dat is snel!

Waar ben jij die papieren dan gaan afgeven want ik kan binnenkort ook alles binnenbrengen en woon in Antwerpen.

Rushbunny wrote:
Op 9 augustus dossier ingediend.

Moet wel zeggen, dossier was 100% in orde (enkel zaken die 100% in aanmerking kwamen) + foto's.

Halverwege september nog geen dossiernummer gekregen (normaliter 1 maand na indiening), op zondag kwam iemand brief brengen (verkeerd afgeleverd door postbode).

Geen dossiernummer, maar onmiddellijk de melding dat het goedgekeurd was + bedrag dat binnen de 4 maand op de rekening zal staan.

Dus goed 1,5 maand na indiening (wel persoonlijk gaan afgeven) voor regio A'pen

Ik heb gisteren mijn dossier opgestuurd, dus dat zal vandaag zijn toegekomen. Ik lees dat u foto's hebt bijgevoegd, van tijdens de werken of enkel voor en na? In de begeleidende documenten was er enkel sprake van de gevels, hetgeen ik dan ook heb bijgevoegd.

Wat moet er allemaal in je dossier zitten om de renovatiepremie te kunnen aanvragen? Enkel facturen of ook een plan of kopie van een vergunning of ....?

Heb net mijn aanslagbiljet teruggekregen en dan zie je dat de woonbonus afgetrokken wordt samen met de beroepskosten en RSZ om zo tot een gezamelijk belastbaar inkomen te komen.

Is het dat laatste bedrag het bedrag dat je moet gebruiken als netto belastbaar inkomen voor de renovatiepremie? Of moet je de woonbonus er terug bijtellen?

geert808

BerichtGeplaatst: 03-10-2007 21:04 Onderwerp: Reageer met quote

't is niet eerlijk, iemand met een fatsoenlijk inkomen betaalt zo en zo al meer belastingen en kan dan ook nog geen aanspraak maken op subsidies... verfoeilijk! Twisted Evil

Wij worden 2x gestraft! Shocked

NEEN TEGEN 20 JAAR BOTERHAMMEN MET POEPGELEI

Naar boven

Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail

GEERT

anders om geld dat ook mensen met een klein inkomen kunnen ook niet genieten wat nog veel meer SHOCKED is

geert808 wrote:
't is niet eerlijk, iemand met een fatsoenlijk inkomen betaalt zo en zo al meer belastingen en kan dan ook nog geen aanspraak maken op subsidies... verfoeilijk! :twisted:

Wij worden 2x gestraft! :shock:

dus ons (mijn vriendin en mezelf) gezamelijk inkomen van nog geen 30000€ per jaar is geen fatsoenlijk inkomen. Ik ben God dankbaar dat ik hoogstwaarschijnlijk gebruik kan maken van die premie... wij zijn momenteel aan het verbouwen, zwaar aan het verbouwen en echt makkelijk hebben we het zeker niet. We doen alles zelf en proberen waar dan ook geld te besparen om ons huisje af te krijgen terwijl we ook nog moeten rondkomen met onze maandelijkse kosten, enz...

Moest ons inkomen boven de 50.000 liggen per jaar liet ik alles doen vanuit 'mijne luie zetel' en zou die renovatiepremie zeker niet bovenaan mijn prioriteitslijst staan...

maar ja, ieders situatie is anders natuurlijk, just my 2 cents.

Wij hebben vrijdag de melding gekregen dat ons dossier is goedgekeurd en dat we de volle pot renovatiepremie krijgen! Woehoe...

Heb het laatste stuk van het dossier binnen gestuurd 7/11/2007, en 30/11/2007 al bericht gehad. Provincie Vlaams-Brabant.

Laat die centjes maar komen!

Heeft er iemand al effectief CONTROLE GEHAD in het onderzoek naar de toekenning van de premie?

Why?

Wij renoveren een huis waar we al kort in gewoond hebben. Domicilie is al in orde.

In de reglementering rond de renovatiepremie staat enerzijds dat de werken voltooid moeten zijn en dat je er in moet wonen (ik vermoed dat domicilie er moet gevestigd zijn), maar anderzijds dat voorschotfacturen ook geldig zijn (m.a.w. nog niet alles is voltooid). Is dat niet tegenstrijdig?

Als we de aanvraag nog dit jaar indienen, vallen we nog net onder de inkomensgrens, volgend jaar niet meer. In 2007 indienen is dus de boodschap! We gaan dat wel pas doen tegen eind december omdat de werken nog niet zo lang geleden gestart zijn. Zo hopen we om al zoveel mogelijke facturen te krijgen voor wat wel al gedaan is. We zullen ook voorschotfacturen vragen voor zaken die in januari/februari zullen gedaan zijn. Als er dan iemand zou komen controleren, gaan ze dat waarschijnlijk niet de eerste week na het indienen van de aanvraag doen, veronderstel ik. Tegen dat moment zullen de werken waarvoor we de premie aanvragen hopelijk al gedaan zijn.

Voor de verdere afwerking vragen we de premie niet aan (zullen al ruim boven maximum zitten).

Vandaar 3 concrete vragen:

- zijn ze al bij iemand komen controleren?

- hoe strikt zouden ze de term "werken voltooid" interpreteren?

- iemand een idee hoe snel ze zijn in Oost-Vlaanderen?

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan