• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wie kreeg reeds de renovatiepremie van 10.000 EUR?

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
553
Punten
113
Om het overzichtelijk te houden, dit aparte topic. Wie kreeg reeds de renovatiepremie toegewezen, hoe lang heeft alles geduurd, is het dossier vlot of erg kritisch afgehandeld, ben je in beroep gegaan, ...

Graag jullie ervaringen. Geef misschien ook aan van welke provincie je bent, want er blijken nogal regionale verschillen te zijn in de afhandeling.

Mijn dossier is ingediend in mei, ik heb op 4 september mijn dossiernr toegewezen gekregen en de uitspraak wordt verwacht tegen december.

Wie start?

Dossier ingediend april 2007.

Toekenning begin augustus.

Vandaag stond het op de rekening.Jiiiiiiiiiaaaaaaaa

en zijn er vragen gekomen tijdens de procedure? Van welke prov ben je?

zonder te vragen naar jullie inkomen, maar zitten jullie dan onder de x euro's ? wij hebben dit eens bekeken en komen daar stukken boven te zitten :?

zou ik het me toch riskeren om eventueel op 1 wedde het aan te vragen of komen ze hierachter?

Palatino wrote:
zonder te vragen naar jullie inkomen, maar zitten jullie dan onder de x euro's ? wij hebben dit eens bekeken en komen daar stukken boven te zitten :?

zou ik het me toch riskeren om eventueel op 1 wedde het aan te vragen of komen ze hierachter?

Als je niet getrouwd bent en je hebt domicilie op verschillend adres, misschien. Als je getrouwd bent gaat dat niet want je moet je aanslagbiljet van de belastingen meesturen...

Palatino wrote:

Ik was 3jaar geleden nog een student, is natuurlijk wel een voordeel ;-)

On topic, wij zijn nog bezig met renovatie dus ik kan je niet helpen

Quote:
zonder te vragen naar jullie inkomen, maar zitten jullie dan onder de x euro's ? wij hebben dit eens bekeken en komen daar stukken boven te zitten Confused

vergeet niet dat het over netto belastbaar inkomen gaat he(dus niet uw brutto inkomen)

netto belastbaar inkomen is in de meeste gevallen gelijk aan het brutoloon

Tomerino wrote:
netto belastbaar inkomen is in de meeste gevallen gelijk aan het brutoloon

netto belastbaar inkomen = bruto loon - RSZ

oftewel netto belastbaar = bruto x 0.8603

't is niet eerlijk, iemand met een fatsoenlijk inkomen betaalt zo en zo al meer belastingen en kan dan ook nog geen aanspraak maken op subsidies... verfoeilijk! :twisted:

Wij worden 2x gestraft! :shock:

Wij komen er nog voor in aanmerking... Voor 2008 gaat men terug tot 2005. Mijn vrouw werkte toen maar deeltijds en ik pas vanaf september. Dat zou dus geen probleem mogen geven.

We zijn ook van plan om die premie maximaal te benutten (==> +/- 30000 euro investeren om er rond de 10000 euro van terug te krijgen). Je zou eigenlijk zot moeten zijn om dat niet te doen, als je het aankan tenminste.

wij hebben voor +50.000€ aan verbouwingswerken maar maken gewoon geen kans op de 10.000€ door ons inkomen.

schandalig ist !

wij sponseren elke maand de staat voor een paar mannen die thuis lui op hun gat zitten en ni wensen/weigeren te werken ! en dan kan je nog geen aanspraak maken hierop????????? ze zullen mijne belastingsbrief volgend jaar wel een paar keer omdraaien hierdoor !

Mijn ventje kwam nog juist in aanmerking (3 jaar geleden) voor het loonbarema.

Maar ik mag officieel inderdaad nog niet gedomicilieerd zijn op datum van de aanvraag. :?

Aanvraag op naam van één persoon kan, maar dan moet wel alles op naam van die persoon staan hè :wink:

Ik vind da toch maar raar zenne: van 'gestraft' spreken omdat ge te veel verdient om een subsidie te krijgen... Rare jongens die Vlamingen.

Btw de oplossing is nogthans vrij simpel: verdien dit jaar gezamelijk net geen 50.000 netto belastbaar. Je betaalt een pak minder belastingen en als kers op de taart krijg je 10.000 eur subsidie als je voor 30.000 eur renovatie werken gaat uitvoeren. Fantastisch toch? Zoooo simpel is't.

Mama, ik MOET een kilo snoep hebben. NU!

jandc wrote:
Ik vind da toch maar raar zenne: van 'gestraft' spreken omdat ge te veel verdient om een subsidie te krijgen... Rare jongens die Vlamingen.

Btw de oplossing is nogthans vrij simpel: verdien dit jaar gezamelijk net geen 50.000 netto belastbaar. Je betaalt een pak minder belastingen en als kers op de taart krijg je 10.000 eur subsidie als je voor 30.000 eur renovatie werken gaat uitvoeren. Fantastisch toch? Zoooo simpel is't.

kzal straks es naar mijne baas gaan en zeggen dak afslag wil ... :shock: :roll: :roll: :roll:

Palatino wrote:
jandc wrote:

kzal straks es naar mijne baas gaan en zeggen dak afslag wil ... :shock: :roll: :roll: :roll:

awel ja, dan heb je ineens recht op subsidies. Ge gaat zelfs minder belastingen betalen. was dan 't probleem? ah wacht, misschien dat ge dan per maand minder geld hebt en minder kunt sparen om renovaties te doen... oeps...

netto belastbaar inkomen is dat ook niet bruto loon min aftrek van beroepskosten?

Ik kreeg vandaag te horen dat ze momenteel de in mei ingediende dossiers aan het verwerken zijn. Ze lopen dus ongeveer 5 maanden achter...

Gezamenlijk? Ai, dan moet ons madam stoppen met werken en ik in de McDonalds ofzo een jobke zoeken...

:lol:

PieterP wrote:
netto belastbaar inkomen is dat ook niet bruto loon min aftrek van beroepskosten?

yep, ge hebt gelijk. ik was mis, wat ik vertelde was brutto belastbaar... en 't is dus netto belastbaar dat telt voor die premie

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan