wie heeft ondervinding in maken van eigen geboortekaartjes??

Lid geworden
15 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een bijkomend vraagje hierrond. Onze kaartjes zijn dus zelf ontworpen in photoshop, en we willen ze nu laten drukken. Hoeveel verschil geeft het tussen dit laten afdrukken bij de drukker of via een copycenter (met heel deftige printers).

Ik vermoed dat de drukker wel beter resultaat geeft (zou toch moeten, kost 3x meer), maar is dit echt nodig? Het voordeel van de copycenter is wel dat we daar een proefdruk kunnen laten maken (en dus evt onze kleuren nog wat kunnen bijstellen), bij de drukker niet en we het resultaat dus pas zullen kunnen zien nadat alles gedrukt is...

julien

Gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
106
Punten
63
Zoek een drukker die een digitale druk heeft staan.

Dat is een gigantische printer, hierdoor kunnen ze heel snel en toch vrij goedkoop schitterende dingen maken.

Ik kan je www.cresco.be héél sterk aanraden hiervoor.

Izegem is niet zo heel ver zeker voor jou?

Lid geworden
15 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
julien wrote:
Zoek een drukker die een digitale druk heeft staan.

Dat is een gigantische printer, hierdoor kunnen ze heel snel en toch vrij goedkoop schitterende dingen maken.

Ik kan je www.cresco.be héél sterk aanraden hiervoor.

Izegem is niet zo heel ver zeker voor jou?

Dat is inderdaad niet zo ver, en is een derde optie die ik nog niet kende. Ik zal er eens informeren!

fc

Lid geworden
13 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben onze kaartjes ook zelf gemaakt. Het zou een digitale print worden. Niet bij een drukker maar bij een plotcenter. Stukken goedkoper, maar ... in ons geval twee weken dicht tijdens het bouwverlof. Gelukkig had ik het de week ervoor nog door, want anders had ik daar ferm gestaan voor die deur... Bij een drukker heb je dit in principe niet voor.

Uiteindelijk werden ze ergens anders gedrukt en hebben we bij den tweede (zelfde periode, 2 jaar later) geen risico's genomen.

Hoe je het moet aanleveren bij de drukker kan je volgens mij best vooraf bespreken, vooralleer je iets in elkaar steekt. bij ons was het ook in Photoshop gemaakt, maar daar was toch altijd iets met die kleuren... Ik ken er niets van, maar ik had met zuivere kleuren moeten werken en niet met... (bij drukwerk was dit een probleem, bij digitaal printen niet...), ook de pixels zaten in begin niet snor.

Lid geworden
8 mei 2007
Waarderingsscore
7
Punten
18
de eerste geboortekaartjes gemaakt van handgeschept papier.

de tweede een zeefdrukje op plexi

de derde was een bedrukte ballon met ballonkaartje.

Lid geworden
20 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoi,

Wij hebben 3 keer alles zelf ontworpen van voor tot achteren en ook alles rond de doopsuiker. Telkens hele goede reacties gehad... Hoe en wat is wat moeilijk om uit te leggen maar als iemand het echt wil weten, wil ik t wel doormailen, eventueel met foto's....

Lid geworden
21 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ook zelf gemaakt. Omdat ik nog niet weg ben met Photoshop heb ik Fireworks (adobe, ex-macromedia) gebruikt. Ging redelijk vlotjes. Wel rekening houden met kleuren en resolutie als je 't laat afprinten ...

Het resultaat was best goed heb ik later van een paar mensen vernomen.

Lid geworden
15 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ons zelfgemaakt kaartje kan je in de little builder topic bekijken. Ik heb gelukkig wel een schoonbroer die beter met photoshop kan werken dan ikzelf en ons véél geholpen heeft...

Ik ben wel blij met het resultaat :)

Lid geworden
18 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Waarschijnlijk is het voor u al te laat, maar wij hetbben het onze gemaakt me cewe...... www.cewe.be

Bovenaan