• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wie heeft Linea 7021 verlijmd?

Lid geworden
14 feb 2010
Berichten
54
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hey,



We starten volgende week met onze bouw.

Onze keuze voor de baksteen (Wijngaard 8 Desaegher) is pas leverbaar binnen 4-5 maand.

Dus we zoeken dringend naar een alternatief.



Daarom zoeken we referenties van de Linea 7021 die gelijmd zijn.

Op de site van VDM staan er maar heel weinig en sommige zijn gevoegd ipv gelijmd.



Graag ook jullie ervaringen met uitbloeiingen.



Hartelijk bedankt,

Jurgen
 
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
585
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bel even met VDM, ze kunnen jou een lijst doorfaxen met referenties waar die steen verlijmd is, dan kan je die steen "life" gaan zien, is nog altijd de beste methode om een keuze te maken...
 
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
585
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bel even met VDM, ze kunnen jou een lijst doorfaxen met referenties waar die steen verlijmd is, dan kan je die steen "life" gaan zien, is nog altijd de beste methode om een keuze te maken...
 
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
yvanp wrote:
Het lijkt me alsof je een strakke look wil hebben. Kijk ook eens op floren.be, zij hebben strengpersstenen die mooi recht zijn van vorm. En zich goed lenen voor verlijming. Of deze bij vandersanden, dan is er geen verlijming nodig: http://www.vandersanden.be/ZERO_voegloos_metselwerk/19055/vds



Dat de stenen van Floren mooi recht zijn kan ik geloven, maar die zero-steen van VDS... heb al bouwwerven gezien waar deze zo krom als een hak zijn en waar de metsers niet echt content van zijn.
 
Lid geworden
20 jan 2010
Berichten
49
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons is die dungemorteld met zwarte lijmmortel. Dus wel gemetst 6mm voeg. Wordt niet opgevoegd

Is gemetst van april tot oktober 2010. Uitbloeiingen zijn volop aan het verdwijnen. :p
 

ushkar

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
2.035
Waarderingsscore
105
Punten
63
hier ook dunbedmortel in een contrastmuur van 15m zonder openingen.

't geeft een strak geheel moet ik zeggen...



wat uitbloeiingen betreft: na 5-6 maand beginnen die te verminderen, maar deze winter hadden we meer het gevoel een witte steen te hebben ipv een zwarte...

opvoegen is voor binnen enkele maanden..."kleur op kleur"
 
Lid geworden
1 dec 2010
Berichten
119
Waarderingsscore
0
Punten
0
ushkar wrote:
hier ook dunbedmortel in een contrastmuur van 15m zonder openingen.

't geeft een strak geheel moet ik zeggen...



wat uitbloeiingen betreft: na 5-6 maand beginnen die te verminderen, maar deze winter hadden we meer het gevoel een witte steen te hebben ipv een zwarte...

opvoegen is voor binnen enkele maanden..."kleur op kleur"



Vreemd dat je kiest om nog op te voegen ? Ik dacht altijd dat dunbedmortel bedoelt was om het zicht te benaderen van een gelijmde gevel ?
 

ushkar

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
2.035
Waarderingsscore
105
Punten
63
Seppe_G wrote:
ushkar wrote:
hier ook dunbedmortel in een contrastmuur van 15m zonder openingen.

't geeft een strak geheel moet ik zeggen...



wat uitbloeiingen betreft: na 5-6 maand beginnen die te verminderen, maar deze winter hadden we meer het gevoel een witte steen te hebben ipv een zwarte...

opvoegen is voor binnen enkele maanden..."kleur op kleur"



Vreemd dat je kiest om nog op te voegen ? Ik dacht altijd dat dunbedmortel bedoelt was om het zicht te benaderen van een gelijmde gevel ?



my mistake...is geen dunbedmortel (was precies nog niet goed wakker)

is gewoon een dunne mortellaag die we schuin gaan opvoegen...
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan