• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wie geeft onze Weimaraner een nieuwe thuis?

Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wie wenst onze Lowie een nieuwe thuis te geven? Hij is 3 jaar oud en de perfecte gezinshond. Hij is een echte volbloed Weimaraner, aanhankelijk, lief, ongelooflijk met kinderen en heel goed afgericht. Hij heeft 2 jaar hondenschool gevolgd en is goed opgevoed. Wij zouden onze Loe heel graag op een boerderij zien of mensen die een grote tuin hebben en tijd hebben om met hem dagelijks te gaan wandelen. Lowie is een hond die leeft voor zijn gezin en graag met hen tijd in de natuur doorbrengt. Alle verdere info op 0479/790277

Op aanvraag stuur ik je een paar fotoos door.[/img]
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.697
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik begrijp echt dat je het beste voor je vriend wilt. Maar ik zou mijn hond nooit maar dan ook nooit kunnen wegdoen. Ik denk dat er van twee kanten liefdesverdriet zou zijn...



Nu, ik wil me niet bemoeien, maar een boswachter als nieuwe vriend: dat lijkt mij fantastisch !
 
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb al bijna spijt dat ik dit gepost heb. Idd het is hier zeker niet mijn familiale situatie die hier in vraag gesteld wordt. Mijn man heeft Lowie aangekocht na veel gelezen te hebben over het ras en wist heel goed waar die aan begon. Vandaar ook dat wij de hondenschool doorlopen hebben. Mijn man was was toen alleen en zonder kinderen en in loondienst met vaste uren van 8 tot 18.00. Hij had helemaal geen kinderen en zijn hond daar ging al zijn tijd naartoe. Nu 3 jaar later getrouwd, en op heel korte termijn vader geworden van 2 kindjes (1 uit mijn vorige relatie) en een uitzonderlijke opportuniteit gekregen om zelfstandig te worden. Moet je hier allemaal neen tegen zeggen omdat je een hond hebt? Aan alle jongen mensen dan met een hond die veel tijd vraagt, krijg zeker niet meer dan 1 kind, doe nooit geen overuren of doe dat wel en steek je hond in een ren en geef hem 2 maal per dag zijn eten via het doorgeefluik. Als het past en natuurlijk ook alleen als het goed weer is ga er dan de zondag eens mee wandelen. Ik weet wat we allemaal voor onze Loe gedaan hebben, zelfs niet op vakantie gaan omdat we hem dan niet mee konden nemen. We nemen deze beslissing na veel overwegen te hebben en in het welzijn van Lowie. Wij zoeken nu enkel een oprechte famile die Lowie nog een goede thuis kan geven. Mensen met negatieve commentaar, note taken, hebben we echt niet nodig. Oprechte reacties en hulp is echter meer dan welkom.
 

Wexx

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
1.121
Waarderingsscore
2
Punten
38
als die mensen beslissen hunne hond weg te doen, dan doen ze dag toch zeker, als ze willen dat hun beestje een goeie nieuwe thuis verdiend dan is het terecht dat ze da hier vragen, hier komt veel volk en misschien zijn er wel geintresseerde, ik ga hier ook eens rondvragen
 
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Fotoos kan ik per pb doorsturen weet niet hoe ik deze moet posten op dit forum, ze staan lokaal bij mij op de mac.
 

Wexx

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
1.121
Waarderingsscore
2
Punten
38
www.photobucket.com



dan join free, want het is free, registreert u en dan kunde fotos uploaden, de link staat er dan naast
 
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
lowie.jpg
 
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is een prachtbeest... :( Gaan momenteel door een hel sinds we deze beslissing genomen hebben. Maar we moeten van ons hart een steen maken en echt een oplossing vinden waar ook Lowie zich beter bij gaat voelen.
 
Lid geworden
19 jun 2006
Berichten
139
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ok, ik zal de foto en de tekst morgen ophangen in de hondenschool..

Ik kan niets beloven maar aangezien het een vrij grote hondenschool is hoop ik je op die manier toch wat te kunnen helpen..
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.697
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het ziet er mij vooral een grote levendige deugniet uit :D !
 
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iedereen, alvast bedankt voor jullie hulp ik apprecieer dit enorm.
 
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Felix,



Das ook waar :D. Onze Loe is echt wel een groot prachtexemplaar, zeiden ze op de hondenschool ook. Meer dan eens hebben we de vraag gehad om hem als dekreu te laten fungeren, maar hebben dit steeds geweigerd met de vrees dat hij dan te schichtig zou worden wanneer die een teefje zou zien.
 
Lid geworden
21 mei 2007
Berichten
290
Waarderingsscore
0
Punten
0
Prachtig beest! Moest het een half jaar later zijn en we al in ons huis met grote tuin zitten: DIRECT!! Helaas een half jaar eerder!



Ik hoop dat jullie snel een goede thuis vinden voor hem!
 
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
2.402
Waarderingsscore
0
Punten
0
Fuck, dat moet een zware beslissing zijn... ik zou het niet willen meemaken.

Denk persoonlijk dat ik het nooit over mijn hart zou krijgen om onze hond weg te doen, maar eigenlijk heb je gelijk, als je je hond niet de quality time kan geven die hij verdient.... tja...



Ik hoop alleen dat je heel selectief tewerk gaat om Loe weg te schenken.

Het is ook geen auto waar je zo snel mogelijk van af moet he.

Zorg maar dat Loe zeker een goede thuis krijgt, ga zeker eens mee kijken bij het adoptiegezin thuis. Ik zou toch willen weten hoe zijn nieuwe thuis eruit zal zien.



Succes en sterkte. :wink:



Zelf kan ik hem niet adopteren, onze Tashi is gewend dat alles van haar is hier, en ik vrees dat zij niet zal willen delen.
 
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Aan Fatman,



Alvast bedankt voor de moeite!
 

toemke

Lid
Lid geworden
11 feb 2008
Berichten
452
Waarderingsscore
20
Punten
18
Hebben jullie zelf geen grote tuin? De reden waarom ik dat vraag is de volgende: Wij hebben een Husky die ook lang alleen zat en ik heb dat altijd een beetje erg gevonden. We gingen er wel quasi elke dag minstens 10km mee fietsen na het werk, in weer en wind. Een paar jaar geleden kwam iemand aan de deur met een Malamut. Die gast dacht dat het onze hond was die uitgebroken was. Bon, lang verhaal kort. Die Malamut was dus weggelopen. Ik heb zijn eigenaar opgespoord maar die kon het beest niet meer houden. Ik had twee keuzes, bijhouden of asiel. Wij hebben hem gehouden en sindsdien is de levenskwaliteit van onze eerste hond er merkelijk op vooruit gegaan. Hij is niet meer alleen en ze spelen elke dag.

Het is maar een idee he.

Wij hebben nu ook maar een kleine tuin en toch ging het perfect. Zij hebben een stuk van 10 op 5 waar ze tijdens onze afwezigheid en 's nachts opzitten. Als we thuis zijn lopen ze in de tuin en mogen ze binnen. Werkt perfect. Volgende maand verhuizen we en hebben ze een grote weide ter beschikking.
 
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onze Loe zit ook in de tuin en kan binnen en buiten. Binnen heeft die een hele kamer voor zich met centrale verwarming. Maar dit is echt niet voldoende voor hem, hij is zijn levensstijl gewoon maar dat kunnen we nu met al die veranderingen gewoon niet aanhouden en daar heeft die het moeilijk mee.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
toemke wrote:
Hebben jullie zelf geen grote tuin? De reden waarom ik dat vraag is de volgende: Wij hebben een Husky die ook lang alleen zat en ik heb dat altijd een beetje erg gevonden. We gingen er wel quasi elke dag minstens 10km mee fietsen na het werk, in weer en wind. Een paar jaar geleden kwam iemand aan de deur met een Malamut. Die gast dacht dat het onze hond was die uitgebroken was. Bon, lang verhaal kort. Die Malamut was dus weggelopen. Ik heb zijn eigenaar opgespoord maar die kon het beest niet meer houden. Ik had twee keuzes, bijhouden of asiel. Wij hebben hem gehouden en sindsdien is de levenskwaliteit van onze eerste hond er merkelijk op vooruit gegaan. Hij is niet meer alleen en ze spelen elke dag.

Het is maar een idee he.

Wij hebben nu ook maar een kleine tuin en toch ging het perfect. Zij hebben een stuk van 10 op 5 waar ze tijdens onze afwezigheid en 's nachts opzitten. Als we thuis zijn lopen ze in de tuin en mogen ze binnen. Werkt perfect. Volgende maand verhuizen we en hebben ze een grote weide ter beschikking.



daarom hebben wij ook twee hondjes. Die beesten zijn dolgelukkig met een speelkameraad.
 

toemke

Lid
Lid geworden
11 feb 2008
Berichten
452
Waarderingsscore
20
Punten
18
Juist. Niets zo erg als constant alleen zitten en dat zal voor dieren niet anders zijn zeker...
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan